Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60869 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

GuroB

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #150 Dato: 28 August , 2009, 14:29 »
Ja så får jeg vel presentere meg jeg også da:)

Jeg heter Guro, er 28 år fra Sarpsborg i Norge, gift med min kjære Tormod og har en fosterdatter på 5 år og en liten tulle i magen som kommer i november. Vi bor på landet i stort hus med stor plass ute hvor vi driver oppdrett av kinesisk nakenhund, eller Chinese Crested som rasen heter på engelsk:)
Vi har i tillegg kanin, hamster og katter og nå har jeg jammen endelig fått mine 4 etterlengtede Disney-kyllinger. Nemlig Orphington!
De er pr dags dato 18 og 8 dager gamle og jeg er veldig spent på å se om det er haner eller høner vi har fått oss. Enn så lenge bor de i stua under en varmelampe slik at de blir sosiale på oss og de andre dyra, men om en uke begynner restaurering av et lite hagehus på ca 7m2 som de skal få bo i.

For å ta en kikk på hvordan vi bor, hvem vi er og hundene våre kan dere gå på hjemmesiden vår: www.curlycrest.no og se under gallerier.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #151 Dato: 28 August , 2009, 21:32 »
Jamen selv om jeg har været med i nogle måneder, har jeg ikke set denne tråd før nu  :-\.

Jeg hedder Tanja og bor p.t. i Rødovre med min kæreste Lars. Selv om vi bor i hus og har en dejlig have og kort tid til arbejdet, så har vi forelsket os i et hus langt ude på landet, som vi håber på at kunne købe, når vores eget er solgt. Hvis planerne lykkes vil vi starte et hønsehold til foråret bestående af 5-10 høns af svær race, og en enkelt hane. Jeg glæder mig meget!  *o

Jeg har spurgt om et par ting på forumet allerede, og det er fantastisk at der er svar 5 min. efter man har postet sit spørgsmål! SUPER-godt forum. Tak for det!  /o

Hilsen Tanja
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #152 Dato: 30 August , 2009, 12:45 »
Velkommen til jer begge to! *b

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #153 Dato: 31 August , 2009, 18:44 »
Hej Christina

Mange tak for velkomsten  !a
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #154 Dato: 01 ſeptember , 2009, 14:25 »
Hej :)

Jeg er helt ny her på forum og i "fjerkræs verdenen". Faktisk så ny at jeg ikke har fået den første høne eller and endnu  ;D
Vi er en lille familie bestående af 2 dejlige drenge på 3 og 6 år, min mand på 36 år og så mig på 37 år.
Vi har 3 katte og 2 hunde og vil nu rigtig gerne udvide med både høns og ænder  :)
Det startede med "det kunne da være lidt hyggeligt med egne æg" og nu efter 3 dage på det her forum "vi kan bare ikke vente med at få både høns og ænder til at pussle om"  ;D
Hvilke racer det skal være er vi så meget i tvivl om, så det bliver nok først til foråret de første kommer hjem...hvis vi kan vente så længe  ???
Jeg har studeret mange sider her inde både om foder, racer, huse og bekæmpelse af utøj o.s.v. super med så dejligt nemt tilgængeligt information :)
Glæder mig til mange gode debatter og læser med stor interesse de mange gode råd og vejliedning der kommer fra jer med erfaring i hold af fjerkræ.
Mvh Lene
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Susanne

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #155 Dato: 01 ſeptember , 2009, 14:28 »
 !l

Velkommen  :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #156 Dato: 01 ſeptember , 2009, 15:29 »
Velkommen til forum, Lene og familie  :D
Bare råb op, så skal vi nok prøve at hjælpe dig.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #157 Dato: 01 ſeptember , 2009, 15:59 »
Mange tak for velkomsten  :)
Marianne: Mange tak :D jeg er sikker på der kommer en del  ??? både før og nok endnu mere efter vi har fået dyr hjem :)
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #158 Dato: 02 ſeptember , 2009, 12:47 »
Hvilke racer det skal være er vi så meget i tvivl om, så det bliver nok først til foråret de første kommer hjem...hvis vi kan vente så længe  ???

Jeg ville få dem nu, hvis jeg var jer *e Ventetiden er ulidelig ellers! ;D Men på den anden side, er det nu også rart med sol, varme og godt vejr, når man får sine første høns *p

Har I været inde under racebeskrivelser i vores leksikon og læse om de forskellige?

Knus

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #159 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:28 »
JÆÆÆÆÆ vestjyde....Dejligt.
Velkommen Lene  /o
Spørg bare løs, vi er mange her som ved lidt 8) og sammen ved vi (næsten) alt
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #160 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:53 »
He he Linda er ked af at måtte skuffe dig, for jeg er oprindelig fra Nordsjælland men har giftet mig til det jydske  ;D
Men er nu så glad for at bo "helt her over" så flytter nok ikke tilbage til sjælland...faktisk har jeg fået min mor med her over og hun er ellers oprindelig fra Sverige, så det midt/vestjyske er nu fint ;)
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #161 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:58 »
 /o
Hvis du har giftet dig med en jyde...og taget din mor med  *g Så er det godt nok for mig  *y *d
Har kikket på dine overvejelser......Jeg har skånske blomsterhøns  *e
 *d
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #162 Dato: 02 ſeptember , 2009, 22:05 »
@Lene-P
Slå du blot koldt vand i blodet og se dig lidt omkring inden du beslutter dig. Der er så mange fantastiske høns og ænder at det er værd at se sig lidt om først, evt gå på udstilling og se dem 'live'.
Endvidere skal du måske være lidt forsigtig. Influenza A (svineinfluenza) siges jo at være på vej ind over os alle - får du så samtidig fjerkræ-feber (høj risiko), kan det jo gå helt galt for dig.  *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Martinsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #163 Dato: 03 ſeptember , 2009, 12:11 »
Nu har vi været brugere af dette forum omkring 9 mdr. og eftersom fruen ikke har præsenteret os og jeg i øjeblikket bare sidder herhjemme med influenca eller noget lignende, kan jeg jo ligeså godt gøre det :)
Samtidig vil jeg lige komme med en lille efterlysning omkring profilerne. Kunne det ikke blive muligt at oprette sig som par? Det er godt nok mig da har lavet vores profil, men jeg vil tro Camilla (min bedre halvdel) har brugt 2/3 af tiden herinde.

Efter at have været inde og vende Kbh. med studie osv., flyttede vi tilbage til nordvestsjælland, hvor vi begge kommer fra. Der købte vi en gammel nedlagt landejendom, som vi nu har brugt omkring 3-4 år på at sætte i stand (og der er lang vej endnu).
En af grundene til at vi ville have sådan et sted, var muligheden for at have dyr. Vi kommer begge fra hjem med dyr og vi kan godt lide tanken om at være rimelig selvforsynende, og vide at det kød man putter i munden, har haft en ordentlig tilværelse inden da. Vi ville dog have lidt styr på huset inden vi også skulle bruge tid på dyrehold, så der kom til at gå lidt tid. Samtidig skulle vi også lige have dreng nr. 3 og 4.

Dyreholdet, ud over hunden og katten, startede med at den anden ældste forelskede sig i en af morfarens kaninunger (hvid land/fransk vædder). Vi vidste jo vi skulle have dyr, så hvorfor ikke starte der. Der blev fremstillet et bur til 4 kaniner, og vi gik igang med at læse selvforsyneren, den store hønsebog, ander og gæs til husbehov osv. Det var bl.a. også der vi lavede en profil her, så vi kunne lære af jeres erfaringer.
Man må sige at feberen, som hos så mange andre herinde, ramte os. Efterfølgende har det været lidt en kamp at få lavet bure, voliere m.m. i samme hastighed som dyrene er kommet til. I nogenlunde rækkefølge er der efterfølgende kommet:
0,1 Belgisk kæmpe; 0,1 blå wiener; 1,2 faverolles; 5,4 brama/orbington (0,4); 2,4 moskusand (1,3); 0,0,10 sussex (0,2); 0,0,10 australops (0,2); 0,0,11 Maran (på lørdag 0,2); 10 birmingham rollers; 0,0,14 industri plymouth rock (vi har hele tiden sagt vi ikke ville have den slags inden for matriklen, men da en af brama/orbingtonerne blev skruk ret sent og vi ikke lige havde nogle æg, prøver vi alligevel at se om de med rationeret mad, masser af motion i haven og en mor, kan få et ordentlig liv. Hvis ikke, er det sidste gang det bliver prøvet.)
af egen avl er det blevet til 10 kyllinger, 31 ællinger og 27 kaninunger. Nogle er allerede slagtet og resten bliver det i løbet af efteråret. Vi skal vist også have bragt bestanden af de store høns lidt ned hvis ikke vi skal drukne i æg.
Fremtidens ønsker er så svanegæs og boergeder.

Det blev en lang præsentation, men inden jeg slutter vil jeg sige tak til alle jer aktive personer herinde. Det har været en stor inspiration at læse jeres indlæg.

Mvh Thomas

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #164 Dato: 03 ſeptember , 2009, 12:25 »
Hej Thomas
Godt du kan bruge fjerkræ forum til inspiration  /o
Syntes det er et dejligt forum med mange hjælpsomme mennesker.

Rigtig god bedring  *t
Hils Konen  *d
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk