Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62764 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline regbac

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #120 Dato: 04 Juni , 2009, 13:02 »
Hej,

jeg hedder Régis og har været ædru i 3 uger.....uups nej forkert forum.

Jeg er franskmand og har boet i landet i 16 år.

Jeg bor på Sydvest Fyn sammen med min kone Annette og vores 5 dejlige (dele)børn.

Vi har pt 4 høner, 2 haner og 3 hønsegård og igår kom der en masse kyllinger ud af rugemaksinens varme indre.

Udover det har vi en kanin, et par katte og overvejer at skaffe os nogle får til bla. at ordne græsplæne.

Glæder mig til at deltage i debatten med jer....

Hilsner

Régis

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #121 Dato: 04 Juni , 2009, 13:03 »
rigtig hjertelig velkommen  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #122 Dato: 04 Juni , 2009, 13:23 »
 Velkommen til "Gale"huset Regis :) Her er sjovt at være og lærerigt også.  Hvilke høns har du? skulle vel ikke være fransk maran??? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #123 Dato: 04 Juni , 2009, 13:30 »
Hej,

jeg hedder Régis og har været ædru i 3 uger.....uups nej forkert forum.

Hilsner

Régis

 *g *g *g *g *g

Med den humor skal du nok føle dig hjemme i denne hønsegård.

sussie

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #124 Dato: 04 Juni , 2009, 13:48 »
Jeg vil også gerne præsentere mig. Jeg har været her på forum et stykke tid, først bare for at kikke, nu også meddebatør og har taget mig sammen til at lave min egen blog.

Jeg bor på landet Rødby, sammen med mine 2 børn, 3 ponyer og efterhånden rigtig mange høns og kyllinger.
Jeg valgte hybrider så opstartsfasen med hensyn til æg ikke ville blive så lang, men har købt Lys Sussex og har ruget nogle silke ud fra Berit, de er kun 1 måned gamle, så der går jo lidt tid med æg der.

Jeg vil rigtig gerne ende op med nogle blå, grå og sorte nuancer i silke og vil også rigtig gerne lære lidt mere om disse og om hvordan farverne bedømmes, silkerne er til pynt og de små nuttede æg elsker børnene. Samt Sussex til kød og æg.
Hybrider kommer langsomt til at blive udskiftet med racerene, når nu de ikke kan længere.
Jeg udstiller og avler selv lidt indenfor hesteverdenen og kunne også tænke mig at se lidt til denne verden hos hønsene.

Det er 6 år siden jeg sidst har haft høns, der havde jeg italienere (de fløj altid væk sammen med fasanerne ) silker og hybrider. Denne gang prøver jeg også med  Sussex for at se om jeg kunne få lidt kød, der var værd at spise, italienerne har jeg opgivet, for jeg kan godt lide at have hønsene fri på området i efterår og vinterperioden.

Jeg er uddannet Social og sundhedsass. men arbejder ikke særlig tit, da jeg er så uheldig at have fået bechet syndrom, som er sygdom der minder lidt om gigt og fibromyalgi, samtidig med at jeg lider af depressioner. Så for to år siden fik jeg en
førtidspension, siden da har jeg vænnet mig til tanken og fylder min hverdag med børn, heste og ridning, høns og kyllinger, samt et faldefærdig hus, der bliver repareret på de dage jeg har det godt.

Jeg vil også sige tak til alle de der har hjulpet mig godt igang her på forum, jeg for ofte et lille grin og smil på læberne når jeg læser nogle af de indlæg der er her på forum.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #125 Dato: 04 Juni , 2009, 15:57 »
Velkommen til :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Lena

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #126 Dato: 08 Juli , 2009, 11:01 »
Hej med jer.

Så blev det vist på tide med en officiel præsentation af mig.

Jeg hedder Lena..(?)  - som I nok har bemærket  , og bor i et husmandsted i sydsjælland sammen med min mand Kim. Vores sted var indtil et par år siden forpagtet til landbruget, men Kim er dedikeret jæger og KÆMPEstor naturfan så vi fik lavet det hele om til skovbrug. Kim har også en netbutik med jagtsager og grej.
Jeg har høns og kaniner og 2 dejlige teenagere som er hos deres far 50 % af tiden. De går i skole i en anden by hvor jeg også arbejder og jeg kører ca. 145 km hver dag. Jeg ææælsker at komme hjem og kører derfor gerne den lange tur.
Udover over min dejlige familie, huser matriklen også dyr.
1 hund (Rolf, en sort/tan ruhåret gravhund og forhåbentligt får vi en dag en pigevappe der skal hedde Nana.)
2 katte (william og fimpe)
20 sorte austrolops i forskellige aldre.
24 store franske vædderkaniner i farverne : madagskar, gul, sort og vildtgrå.
Kaninerne er ud over mine høns, også min hobby og jeg slagter selv samt har kastet mig over at skulle prøve at grave skindene fra dem.  Lidt svært men det er sjovt at prøve.

Når det lykkedes at komme på Roskilde dyreskue er jeg vældigt glad og mit næste projekt jeg har forelsket mig i med tiden, er geder og bier.

Jeg har haft en blandet landhandel af høns i 5-6 år. Først var det sådan lidt "hul i hækken" høns fra naboen. Så fik jeg gule og sorte Orpingtoner.  De blev skiftet ud med sorte og blå Austrolops, men rævene fik fat i de blå og jeg har ikke siden haft den farve.
Nu kunne jeg godt tænke mig Barnevelder.  For pokker de er flotte.  Nogen der kunne anbefale en god avler?

Eller ved jeg ikke lige hvad der skal beskrive mig.  Jeg er vandmand med vædder i accentdant, hvilket gør mig til en kolerisk vismand uden fotografisk hukommelse.
Nå, men nok pjat. - Jeg har allerede fået rigtigt meget ud af den smule jeg har fået kigget på i forummet her, og jeg glæder mig til at læse mere fra folk der skriver ind.
På glædelig genskriv fra hende den nye.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #127 Dato: 09 Juli , 2009, 21:04 »
Også velkommen til dig ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

qwerty

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #128 Dato: 18 Juli , 2009, 16:08 »
Hej alle.

Jeg hedder Josefin er 28 år gammel og bor i københavn.
Jeg er nu på siden og har nu i et par mdr haft hvid sussex. 8 store kyllinger 4 høner og 4 haner
Jeg har læst lidt med her inde og har da også fundet nogle gode råd allerede, tak for det :)

Vi er en familie på 4 og så kyllingerne og en grand danois..
Vi glæder os til gode økoæg fra høns der har det super godt.

Offline Annegrete

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
    • demselv.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #129 Dato: 18 Juli , 2009, 18:54 »
Hejsa :)
Nu må jeg også hellere tage mig sammen og få fortalt min historie..
Jeg hedder Annegrete er 44 år, gift og har 3 børn, mand, villa, vovhund, fisk osv.. det vrimler med dyr.. Nu også med høns..
Se vi har haft høns for en del år siden og jeg har længe gerne villet have høns i haven igen.. men det er ikke lige blevet.. før nu..
Sidste uge skulle vi have gæster så jeg kørte ud til en landmand for at hente kartofler.. og kom hjem med 4 høner og en hane. Tror det er noget dansk landhøns i dværg. Min mand blev noget stram i betrækket da han pludselig skulle lave hønsegård og hus.. Små 3 timer før gæsterne skulle komme.. men han er nok vant til mine skøre påfund for roen har igen sænket sig :D
Og jeg må indrømme at det stadig ikke er nok.. drømmen er nogle sorte orpington og nogle maran.. så måske til foråret..
Hvis du har lyst til at se mere om mig og min familie samt alle vores japanske koikarper, græske landskildpadder eller...så har vi en hjemmeside.
www.demselv.dk

Hilsen Annegrete
Madmor for:
1,10 Dværg wyandotter i sort
5,15,10 japanske koikarper
12 akvarier med diverse malle opdræt
0,2 græske landskildpadder
0,1 schæfer
0,1 dværgkanin
1,0 undulat
½,½ islænder
2,1 børn og en ualmindelig tålmodig mand

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #130 Dato: 18 Juli , 2009, 22:18 »
Velkommen til Annegrete

Tilllykke med Hønsene..
Fin hjemmeside.. Og sikke smukke fisk i har :P

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #131 Dato: 18 Juli , 2009, 23:27 »
Hej Annegrete

Velkommen til - og tak for bidraget til underholdningen
Citér
jeg kørte ud til en landmand for at hente kartofler.. og kom hjem med 4 høner og en hane.
Jeg kan lige se det for mig  *g

Et stort tillykke med dine høns


Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #132 Dato: 18 Juli , 2009, 23:31 »
Velkommen til jer begge ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #133 Dato: 18 Juli , 2009, 23:39 »
Ups  <G Undskyld Josefin.

Også et 'Velkommen' til dig...
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline gitteholk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 179
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #134 Dato: 19 Juli , 2009, 00:04 »
Hej. Nu vil jeg så også springe ud af skrabet....
Jeg har i nogle måneder kigget med og har også fået gode råd... tak for det.
Jeg bor i midtjylland med mand og 3 børn på 7,8 og 2 år.
Min datter og jeg købte en rugemaskine i foråret. Vi hygger os sammen om dette projekt. Vi passer og plejer og har store planer for fremtiden.
Vi har udruget, dværg kochin, new hampsire, hvide silke i stor og dværg, lys succex, mille fleur samt gæslinger. I øjeblikket er vi igang med blandingskyllinger, new hampsire, jersey kæmper i sort og blå samt RIR. Desuden har vi købt nogle voksne gæs og moskus ænder og små ællinger.
Efterårets og vinterens projekt er at få lavet gode huse og voliere til de forskellige racer.
De største af vores kyllinger er nu 3½ måned. De er håndtamme og strutter af sundhed.
Jeg nyder at læse jeres beretninger og skovler til mig af al jeres erfaringer som I deler ud af. Tak for det.
Velkommen til jer andre også fra mig.
Mvh Gitte
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn