Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62265 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #105 Dato: 14 Maj , 2009, 21:55 »
Hej og velkommen til.

Jeg har sendt dig en PB så vi ikke fylder tråden med svar.

Tommy

« Senest Redigeret: 14 Maj , 2009, 22:06 Fra Tommy Andersen »

Offline marina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 52
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #106 Dato: 19 Maj , 2009, 11:55 »
hejsa. jeg hedder marina, bor sammen med orla i et nedlagt mejeri ude på landet. jeg kommer egentlig fra nordnorge, hvor jeg i en periode var næstformand i dyrenes beskyttelse i mit amt. så jeg er meget glad for dyr. nu bor jeg desværre meget tæt på en vej, og har mistet en hund og en kat på den. så nu holder jeg mig til dyr som ikke har muligheden til at løbe på vejen.
jeg har for det meste fisk. tre akvarier inde og en dam i haven. snakket længe om at få høns. havde to i norge. de gik løse og kom når jeg kaldte på de :-)
så til min fødselsdag, kom mine to børn med tre dværghøns og en hane til mig. skærtorsdag fik jeg købt tømmer i en lukket tømmerhandel  8) og bygget hønsegård. det var vigtig for mig at gøre det helt selv. orla hjalp lidt med taget, ellers stod jeg selv for den. og den er temmelig meget i water ::)
efter nogle dage blev desværre hans syg. dyrlægen vidste intet om høns, og skulle ha' en mindre bondegård for at kom. så nu ligger han begravet ved siden af min kat :'( men hane ville jeg have, så dagen efter købte jeg jyden.
dværghøns er meget sjove og skønne som kæledyr, men eggene er jo en anelse små. derfor går der nu to alm brune industrihøns der ude også. glæder mig meget til de er såpas store at de lægger eg.
dværgene er vistnok af rasen mille fleur. (staves det sådan?) nu prøver jeg så at finde ud af hvad de skal have at spise, og hver meget. de jeg havde i norge, fandt jo selv mad, og kom og tigget ved bordet... har købt både muslingeskaller og guldkorn til de. de kan desværre ikke gå løse, da vi har mange rovfugle her. plus naboens pitbuller.
det var lidt om mig :-) glæder mig til at få læst hvad i skriver her inde. at få lært en masser, og måske få et par nye bekendtskab

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #107 Dato: 19 Maj , 2009, 12:54 »
 <I Jeg vil da godt benytte mig lejligheden til at byde dig velkommen til et rart sted, med mange søde og hjælpsomme mennesker  *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #108 Dato: 19 Maj , 2009, 13:28 »
Velkommen til Marina.
Jeg kan se at du bor i Silkeborg Kommune, så vi bor ikke så langt fra hianden. Så det kunne da være sjovt at mødes på et tidspunkt. Jeg har netop meldt mig ind i Fjerkræklubben for Silkeborg og Omegn (www.silkeborg-fjerkraeklub.dk) og glæder mig til at møde flere høsefans her fra området.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Mette E

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 100
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #109 Dato: 19 Maj , 2009, 13:36 »
Så fik jeg endelig sat et billede på, så jeg kan præsentere mig.
Interesseren for høns er først kommet efter vi har anskaffet os hønsene, for de kom fordi vi spiser mange æg i vores familie.
Men efter at vores høner blev skruk, fangede det virkelig. Så nu er de blevet en del af familien, selvom de ikke er håndtamme endnu - det arbejder jeg på.
Vi valgte de Danske Landhøns pga navnet og udseendet, ellers kender vi ikke til racens egenskaber. Men er nu glade for valget. Pt har vi 1 hane, 5 høns, 3 kyllinger og 11 rugeæg, som vi håber bliver til noget (har dog ikke lyst dem).
Det er dejligt med al den hjælp og støtte man får herinde og så den positive stemning. Det gør mig bare så glad og lysten til at følge jeres høns er bare så stor. <P <L <E
Med venlig hilsen
Mette E

Høns, får, Dexter kvæg

Offline marina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 52
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #110 Dato: 19 Maj , 2009, 13:48 »
tak for velkomst. billede skal helt sikkert kom en af dagene. lover.... :-)
jeg bor lidt udenfor kjellerup, og det kunne være sjovt at mødes med andre hønemødre. af begge køn....

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #111 Dato: 19 Maj , 2009, 14:23 »
Velkommen til begge to.  <I

Marina, én ting er sikker, dine fisk kommer ikke til skade på landevejen!  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline marina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 52
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #112 Dato: 19 Maj , 2009, 14:41 »
puha, liski. det er jeg da meget glad for at høre  ;D

Viben schliemann

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #113 Dato: 20 Maj , 2009, 08:32 »
Hej
Jeg er datter af GKV og nu ejer af 4 silkekyllinger som jeg kom til at købe i går.



<L

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #114 Dato: 20 Maj , 2009, 08:39 »
 <I Velkommen til forumet Viben, og sikke dejlige silke du har købt dig, held og lykke med dem. *h
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Viben schliemann

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #115 Dato: 20 Maj , 2009, 08:52 »
<I Velkommen til forumet Viben, og sikke dejlige silke du har købt dig, held og lykke med dem. *h

Tak, det bliver helt sikker ikke de sidste, jeg er også skrevet op til flere skønlinger  *p hos Søs, glæder os som børn juleaften   <L

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #116 Dato: 20 Maj , 2009, 08:54 »
Velkommen til alle.
Det er det rette sted i er kommet til, jeg er selv ret ny herinde 1 årstid tror jeg.
Jeg anede intet om høns da jeg købte de første, men takket være forum og en masse flinke hønse nørder som de kalder sig selv ved jeg en hel del mere idag, det er ikke alt de er enige om men det meste er brugbart på en eller anden måde.
Jeg har ikke selv præsenteret mig men det vil jeg så gøre her.
Er af hankøn gift på 29 år med den samme har 2 børn den ene (Datter) på Sjælland og den anden (Søn) flyttede med da vi for snart 3 år siden rykkede fra Rødovre til lige uden for Hornum. Da det er på landet har vi ingen problemer med naboer og kommune.
Jeg er selvstændig inden for sikkerhedsbranchen og gør mest i Pengeskabe
Jeg er ved at bygge nyt hønsehus af genbrugsmatrialer da jeg hader at smide noget ud.
Lige pt. har jeg 6 blandingshøns som giver mad på bordet og 1 bl. hane, 20 bl. kyllinger, en skruk der ligger på 16 æg og har næsten købt nogle orpington som nok skal være mine avls høns
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #117 Dato: 20 Maj , 2009, 15:59 »
Vibe, billedet af dine kyllinger gør mig så glad!  *p Hvor er de søde og sjove.  :-*
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #118 Dato: 20 Maj , 2009, 16:07 »
 :) Jaa, de er godt nok søde!  <L
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #119 Dato: 20 Maj , 2009, 17:18 »
Jeg er selvstændig inden for sikkerhedsbranchen og gør mest i Pengeskabe
Jeg er ved at bygge nyt hønsehus af genbrugsmatrialer

Allan, jeg kom til at læse dit indlæg lidt for hurtigt - og fik straks nogle skønne billeder på nethinden af et Franz Jäger-hønsehus  *g

Det kunne da ellers være et Fort Fox, der ville noget  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.