Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline susannecakir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #405 Dato: 28 Marts , 2011, 13:19 »
 Hej. Jeg vil bare sige hej ,da jeg lige er er blevet medlem. Jeg har ikke nogen høns endnu, men arbejder på det. Jeg kender ikke så meget til høns, ikke andet at de er kloge. :o Jeg har ikke prøvet at passe en høne, men jeg har haft mange gode samtaler med høns ;D  Jeg lærte høns at kende da jeg i kort tid boede i en landsby ,hvor alle havde høns og brevduer. Naboen havde høns i min have og brugte meget tid på dem, han tog også ud til venner med høns og hjalp dem med at  vaske deres fødder. Siden jeg flyttede derfra har jeg savnet de høns, så nu må jeg have nogen. Jeg tænkte at jeg måtte lærer noget om høns før jeg køber nogen, og hvor kan lærer det bedre end her. ???  Som I kan se hedder jeg Susanne, jeg bor i et lille hus på landet, med min mand, jeg har 4 hunde, den mindste på 8 kg. og den største på 92kg. 2 midt imellem.  Min mand har katte, jeg har ikke hel tal på hvor mange, men jeg tror det 9 . Vi har 3 børn, som alle er flyttet hjemmefra, 3 børnebørn. Jeg håber at jeg kan få lidt hjælp til at bliver hønseejer. jeg skal ikke have så mange, 5 stk. passer fint. Hvad for nogen det skal være ved jeg ikke ,bare de gode at tale med. <H

        Hilsen Susanne.
Hilsen Susanne.
4 hunde.
9 katte
9 killinger+ 1 hold på vej
5 høns( røde amerikanere).
1 mand( tyrkisk bjergged)
3 børn
3 børnbørn

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #406 Dato: 28 Marts , 2011, 13:37 »
Velkommen herinde, herlig hjemmeside at lære lidt om høns på, forresten :)
Nu bliver jeg altså nød til at spørge hvilken hunderace du har, der vejer 92 kg?  :o ???
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #407 Dato: 28 Marts , 2011, 14:02 »

Nu bliver jeg altså nød til at spørge hvilken hunderace du har, der vejer 92 kg?  :o ???


En meget tyk labrador?  *e  ;) ;) ;)
Ej, jeg bliver da også helt nysgerrig - mon ikke vi er ovre i noget mastiff? Vi vil se billeder  *p

Vi har jo den her herlige tråd, hvor vi viser vores vuffere frem http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=14922.0

Og velkommen til Forum, forresten  ;D

Hilsen
Louise
erklæret hundetosse
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #408 Dato: 28 Marts , 2011, 15:55 »
Velkommen på forum, Susanne :D
Du er kommet det helt rigtige sted hen, vi er alle enige om at høns er helt vidunderlige her. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline susannecakir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #409 Dato: 28 Marts , 2011, 16:30 »
 Hej. Hunden på 92 kg. er en sankt bernhardshund. /o Han hedder Max og har altid være en stor dreng, men han ved det ikke, han tror Elvis (den mindste hund) og han er lige store. Han sidder ligge så meget på mit skød som de små, Han er ikke tyk.
                       Susanne.
Hilsen Susanne.
4 hunde.
9 katte
9 killinger+ 1 hold på vej
5 høns( røde amerikanere).
1 mand( tyrkisk bjergged)
3 børn
3 børnbørn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #410 Dato: 28 Marts , 2011, 18:09 »
Hej Susanne..velkommen til Danmarks mest toleranten forum /o

Her er der ingen spørgsmål der er dumme kun dumme svar og hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt da det jo er levende væsner vi alle har med at gøre.
- og du vil meget hurtigt finde ud af at det ikke kun er høns dette forum handler om. EKS.: Har ikke været på Facebook siden Januar andet end lige for at blive opdateret ca. en gang om ugen ;D ;D ;D

De der hunde.......har du set tråden: Vis mig din hønsehund????? Vi vil se ;D ;D ;D
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #411 Dato: 30 Marts , 2011, 23:26 »
Så vil jeg da lige melde mig på banen også, efter et par dages læseri herinde.
Jeg hedder Britta er 47 år og bor på Lolland
Min hustand består er mand, og mig, 2 hunde, akvarie med 6 discusfisk, papegøje, og så min dejlige hest af racen friser.
Jeg går med en stor drøm om 4-6 silkehøns, så snart jeg finder nogle.'
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Susanne

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #412 Dato: 30 Marts , 2011, 23:35 »
Velkommen, Lolland!

Du har da det mest praktiske navn af os alle  /o

Håber, du finder nogle silkehøns - der er flere herinde, der har!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #413 Dato: 30 Marts , 2011, 23:42 »
Velkommen på forum, Britta :D
Held og lykke med at finde lidt silker.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #414 Dato: 30 Marts , 2011, 23:50 »
Mange tak skal i have.
Ja, håber også jeg snart finder nogle. Har lidt kontakt med et par stk herinde, som venter kyllinger.  :)
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #415 Dato: 31 Marts , 2011, 01:21 »
Friseren er en flot hest  /o

Velkommen !

/Johnnie

Offline Tskoglund

  • Bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #416 Dato: 31 Marts , 2011, 01:50 »
Hej med jer allesammen ;)

Nu har jeg været her lidt tid og bliver mere og mere begejstret for hver dag :D
Det er simpelthen sådan en positiv oplevelse at læse på det her forum.
Alle er søde og rare,jeg er endnu ikke stødt på nogle ubehagelige indlæg,men alle har et oprigtigt ønske om at hjælpe hinanden

Der var nogen kattefolk,som kunne lære lidt om takt og tone ::)

Men lidt om mig :D

Bor i hus i Havdrup,en mindre by i provinsen. Vi har en stor have og har tidligere haft høns,lige da vi var flyttet ind.Desværre blev de dræbt af en mink.Og så kom fugleinfluenzaen,så vi har ikke haft høns siden.

Vi har planer om at bygge datterens legehus om til hønsehus,regner med at kunne have 3 store høns eller 4-5 dværghøns.
Har endnu ikke lagt mig helt fast på en race,for der er jo så mange dejlige at vælge imellem.
I dag har jeg så også tænkt,at man jo godt kunne have flere forskellige slags,så er det da også nemmere at se hvem som har lagt æg ;)

Familien består af far Bjørn,Julie på 16 år og Nanna på 6 år,og mig mor Tine,jeg er forøvrigt nattevagt,så skriver som regel på nogle mærkelige tidspunkter.
Vi har en lille hund,samt 4 katte,har et lille katteopdræt af Burmesere.

Jeg kommer sikkert med en masse spørgsmål i de forskellige tråde herinde,meget af det har sikkert været spurgt om før,for der er godt nok mange indlæg :Dsuper

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

hoejberg

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #417 Dato: 31 Marts , 2011, 03:02 »
Hej Tine.
Velkommen til.
Jeg er da glad for at se jeg ikke er den eneste her inde nogle nætter. Jeg er også nattevagt, lidt endnu.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #418 Dato: 31 Marts , 2011, 03:53 »
Hej Tine. :)
Velkommen på dette dejlige forum. Det er hyggeligt og informativt.
Dejligt, at der er flere på nattevagter.
Her på min afdeling, er der masser af feber. Heldigvis ikke hønsefeber - det kan nemlig ikke kureres! ;D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #419 Dato: 31 Marts , 2011, 07:22 »
Nu har jeg været her lidt tid og bliver mere og mere begejstret for hver dag :D
Det er simpelthen sådan en positiv oplevelse at læse på det her forum.
Alle er søde og rare,jeg er endnu ikke stødt på nogle ubehagelige indlæg,men alle har et oprigtigt ønske om at hjælpe hinanden
Den gode tone er i højsædet her :D Vi gør meget for, at forum skal være et rart sted, skulle der være et nyt medlem, der ikke lige fanger det, skriver vi til vedkommende, og de fleste forstår, og ellers finder de vel andre græsgange.
Vi kan alle have en dum dag, og dem er der også plads til hos os.
Det hænder (en sjælden gang), vi vælger at fjerne en tråd eller nogle indlæg, det skal ikke ses som censur, men for at holde den gode stil.
Jeg har siamesere, og er igen startet op med et beskedent opdræt, jeg stoppede ellers for ca. 15 år siden netop, netop fordi der var mange intriger i katteverdenen - det er SLET IKKE mig! ::)
I hønseverdenen har jeg oplevet det stik modsatte, både her på DFF, men sandelig også i mine lokale fjerkræklubber og i DFfR, hvor man i den grad finder god stemning og hjælpsomhed. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk