Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60823 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #390 Dato: 27 Februar , 2011, 23:29 »
Velkommen til Forum, Jes!

Og glæd dig til en fantastisk, hyggelig hobby  /o
De racer du nævner er alle rigtig gode æglæggere.

Tjek leksikonet, brug søgefunktionen eller opret en tråd, hvis du savner svar. Mange vil gerne hjælpe med gode råd og erfaringer  :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #391 Dato: 27 Februar , 2011, 23:31 »
jo tak :) lige pt tæsker jeg igennem den store hønsebog (igen) og laver planer og laver planer om.. er vist lidt rastløs indtil frosten forsvinder så jeg kan komme igang ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #392 Dato: 28 Februar , 2011, 08:15 »
Velkommen til Jes. Godt med en mere der bor herovre af. Vi er ikke så mange fra denne del af Danmark. Husk at tjekke kommunens regler for hønsehold. Jeg kan ikke huske om Gørding hører med til Esbjerg kommune, men hvis den gør er der nogle regler for hønsehold i byzone. Glæd dig til en god hobby! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #393 Dato: 28 Februar , 2011, 09:54 »
Velkommen på forum, Jes :D
Glæd dig til jorden mest hyggelige og afstressende hobby *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #394 Dato: 28 Februar , 2011, 23:15 »
Det skal jeg fortælle dig til sommer.  :D Jeg fik først mine som kyllinger sidste år, men ham jeg købte dem af sagde at nogle af dem ruger og nogle ikke gør. Til gengæld vil de først ruge når det er ordentligt vejr,(læs varmt). Til gengæld har de været rigtig gode til at lægge æg hele vinteren. Jeg købte 20 kyllinger, og de viste sig at være fordelt på 10,10. Hanekyllingerne smagte fortrinligt.  ;) De kommer fra Walter Niemann som er i bestyrelsen for landhønseklubben, så afstamningen er rigtig fin. Når du sætter huset i stand, så husk at det er klogt at overdække gården. Ellers så sætter de sig til at sove i træerne.

Mange tak og havde også selv tænkt mig at overdække hønsegården men da ret at hører at det ikke er mig som er helt på vildspor, lige pt bruger jeg de lange vinteraftener på at læse og læse herinde og har overvejet at købe "den store hønse bog" af Jørgen lilijsø, for at få nogle ideer til mit lille hønsehold.

Mvh Jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #395 Dato: 19 Marts , 2011, 14:51 »
Hej.Ser det er god tone at præsentere sig her på siden.Min mand og jeg bor i en såkaldt generatiosnbolig i 2 etager,med have på ca 1700m2. Her har vi 2 små hønsehuse,med to lige så små volierer (hvis der skulle udbryde fugleinfluenza)
En søn bor også på matriklen med kone,datter 12 år,søn 10år.Det har vi meget glæde af.
Har altid været glad for dyr.For tiden har jeg kochinhøns 1,7 og 0,2 cavalierer_Arbejder stadig som So Su Ass på psyk.hosp.Manden og jeg har i flere år haft en rutine med at flytte i sommerhus fra maj til okt,med hunde og høns,Til sommerhuset huset hører udhus og 8000m2,her går også  nogen hunfår om sommeren med lam, så alle nyder det, ikke mindst lammene,der synes det er sjovt at drille hønsene.
 I Torshavn går hønsene løs  i haven,så den unge faml. er vist glad for at have haven for sig selvom sommeren,Hønsene slider og griser jo,men fordelen er så ,at vi ikke er plaget af dræbersnegle,som naboerne klager meget over.Formoder at hønsene skraber og spiser evt.snegleæg.Godt forår Torgerð
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #396 Dato: 19 Marts , 2011, 15:04 »
Velkommen til!
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #397 Dato: 19 Marts , 2011, 22:44 »
Velkommen til Torgerð ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #398 Dato: 21 Marts , 2011, 06:46 »
Velkommen på forum, Torgerð :D
Jeg kan godt misunde dig lidt, at du har et barnebarn så tæt på ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #399 Dato: 21 Marts , 2011, 07:12 »
Så kan jeg da oplyse at jeg har en rugende landhøne. Meeeget skruk, så hun har fået 15 æg under sig. Nu må vi se hvordan det går.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #400 Dato: 23 Marts , 2011, 07:46 »
Velkommen til Torgerð dejligt med et færørsk islet herinde :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #401 Dato: 26 Marts , 2011, 19:24 »
Mange tak og havde også selv tænkt mig at overdække hønsegården men da ret at hører at det ikke er mig som er helt på vildspor, lige pt bruger jeg de lange vinteraftener på at læse og læse herinde og har overvejet at købe "den store hønse bog" af Jørgen lilijsø, for at få nogle ideer til mit lille hønsehold.

Mvh Jens

Jeg kan varmt anbefale Jørgen Liljensøe, den har en masse nyttige oplysninger og en god oversigt over de forskellige racer.. Bedste bog jeg er stødt på omkring høns :)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Christian Høier

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #402 Dato: 26 Marts , 2011, 21:19 »
Jamen så må jeg heller præsentere mig  ;D
jeg er i mange år blevet plaget af konen med "Skal vi ikke have høns i haven ?" svar NEJ
er ellers meget glad for dyr ergo har vi da også 2 hunde 1 kat 1 fritte og mus og ja 2 børn ::)
Men ville så forkæle konen her i februar og sagde ja til høns  /o = gode point så vi gik i gang med at lede først daggamle men indså hurtigt alt alt for tidligt på året så fandt nogle venner ud af at vi ville have høns og de kendte da en der havde høns og lige den race vi ville have gule orpington  :o
vi kørte ud til ham smadder flink om vi ville vente til han hvade ruget ud eller have høniker plus hane vi valgte de ældre høns det var jo lidt koldt  :-[
jeg har læst meget herinde og læst den store hønse bog inden jeg sagde ja til konen og må sige har ikke fortrudt det og da vi så fik dem hjem
og de hvade vænnet sig lidt til os efter 14 dage lukkede vi dem ud i haven  /o
jeg går og laver redekasse med rundsav da en af tøserne kommer hen til mig kigger op på mig med det ene øje
snakker og går så igen  :D jeg var SOLGT  ::) tror i kalder det hønsegal ;D jamen søde skat vi skal da ruge selv jeg laver da en maskine  ;D
jeg gik igang men konen synes jeg så fortlivlet ud og sagde køb en YES der kom pointene og fra england en r-com standard æg i og vente 6 dage lyse ikke et æg befrugtet ind og læse orpin =studse op med numsen klip klip og fik så set lus/lopper jamen de var levnede læse læse insektfri plus pulver plus noget ekstra kras til huset. jamen vi far fået nye høns de vil ikke snakke med os efter vi vendte bunden i vejeret men det hjalp ;D
Så nu venter vi på æg men måske vi skulle få nyt blod ind med det samme ???
det var så mig/os HEJ alle sammen  *b

 
1.7.1 Gule orpington
0.0.6 Aracana
1.2 Silke
0.1 kone
0.1 ilder
2.0 hunde CCP
1.1 børn
0.1 kat

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #403 Dato: 26 Marts , 2011, 22:37 »
Velkommen til Christian og tillykke med din nye uhelbredelige sindsygdom - hønse-tosse-syndrom ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #404 Dato: 27 Marts , 2011, 07:55 »
Velkommen på forum, Christian :D
Du lyder som "en af os" /o
OG DU ER AFSLØRET:
Du skriver, du gav efter for konen i februar, men din profil afslører, at du meldte dig ind i november *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk