Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60817 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #30 Dato: 05 Maj , 2008, 17:56 »
Hej igen

Efter flere år på forum - dog ikke så aktivt- er det vel på plads at fortælle lidt fra fugleriet i Karise.

Jeg bor lidt udenfor byen i et gammelt hus. Grunden viste sig bl.a at indeholde en nedlagt ponystald, som jeg konverterede til hønsehus. Omkring denne gravede flittige mænd dybe render, og min søde søster og jeg syede volierenet til at dække fra 70 cm under niveau og hele vejen henover. Da fugleriet var færdigt flyttede 1,4 sølvrandede wyandotter i dværg ind sammen med 4 perlehøns og 10 undulater. Senere måtte vi af med perlehønsene, af hensyn til det gode naboskab. Istedet erhvervede jeg 4 toppede hollændere og to mille fleurs. Den flyvende bestand er blevet suppleret med 2 rosella parakitter og 3 nymfeparakitter, og efterhånden er der temmelig mange undulater. Sidste indflyttere er guldfasaner, en kok og hans to koner.

Alt dette fjerkræ trives fint i hinandens selskab og er til stor glæde for resten af familien som består af mig selv, min mand to teenagere, en langhåret schæfer og 3 akvarier med mange fisk.

Jeg bruger forum meget, mest til at få gode ideer og løsninger på problemer, jeg er ikke så garvet i dette og mine høns får også blandingskyllinger, men engang kunne jeg måske godt tænke mig at gøre mere ud af avlen.
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #31 Dato: 07 Maj , 2008, 22:36 »
Så må jeg vist hellere præsnetere mig selv :D jeg hedder Janni er for tre dage siden blevet den lykkelige ejer af Pistling, En gæsling der skulle aflives fordi den har svagelig. Det kunne jeg ikke klare, så den kom med mig hjem i kavalergangen og fiser nu troligt rundt på mit stuegulv og i min have. Jeg har i forvejen to parakitter hvoraf den ene hvis er lidt hjernelam, den hverken flyver eller vil ud af buret :/ Den er ellers købt som unge, mén er aldrig blevet rigtig tam trods store antrengelser. Den anden er et arvestykke og den elsker at nusse og flyve rundt i stuen. Den er lidt pusdig i fjerdragten idet den er nærmest perleagtig i fjerene.. Man kunne mistænke at den var en krydsning mellem en hvid og en grå.


Lige pt samler jeg en masse info...samt lurer på om jeg skal have lavet hundegården om til en hønsegård :D jeg vils SÅ gerne have høns, meen da vi bor i et lille hus med en lille grund er jeg endnu ikke overbevist om at høns OG gæs OG parakitter OG fisk OG to marsvin er en god idé ;)  ::)

derudover skal jeg lige huske at nævne at jeg også har en dreng på 5 og en på et år og så selfølgeligt min dejlige kæreste. Jeg er lokaliseret på alt midt ude på bøhlandet, med heste på marken i baghaven og udsigt til fyn :)
« Senest Redigeret: 07 Maj , 2008, 22:38 Fra Janni Pedersen »
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Brita

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • kolde fødder
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #32 Dato: 08 Maj , 2008, 08:51 »
Jamen jeg har jo haft et langt liv med 4 børn og 5 børnebørn (fra 2 til 17 år). Er lægesekretær og har arbejdet i Grønland næsten 10 år. Familien havde et lille fiskerhusmandssted midt i Hornbæk med en lille stald og alle mulige slags dyr. Det var min drøm at genskabe det. Men det er strengt forbudt nu. Så jeg måtte sælge og flytte til Sydsjælland, hvor der stadig er landbrug. Købte en fjordhest, et par gotlænderfår, en lille landhane og 4 høner, senere et par gæs, min collie og en masse staldkatte til at holde musene væk.
Hønsene er bare så nemme og kræver ikke pasning, når jeg sejler med vikingeskib i Norge en uges tid om sommeren. Har søde naboer, som hjælper.
Mine små haner giver liv i haven og er bare så smukke, men uh, hvor de begynder tidligt lige nu!
Brita

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #33 Dato: 08 Maj , 2008, 09:51 »
Jeg hedder Liv og jeg fandt først dette forum for ca. en måned siden. Det skete i min søgen efter informationer omkring hønsehold. Jeg havde samme dag reseveret wyandotter hos en opdrætter. Jeg har efterfølgende brugt mange timer på at læse mig igennem de tråde, der har relevans for hønsehold, men er dog også kommet til at følge med i mange andre tråde, så det er meget muligt, at andre slags fugle senere kommer til at flytte ind her...

For en uge siden flyttede Kong Gulerod og hans koner ind i det gamle hønshus, der fandtes på vores grund, da vi flyttede ind. Det er et hus bygget i gansbeton og det har betongulv. Huset har tidligere huset høns, men det har også været smugkro. Taget har en finurlig form for isolering, det har to lag tagplader og imellem det er der lagt isolering, som efterhånden er blevet til noget der ligner en blanding af jord og rockuld. Hønsegården er ret stor og den kan gøres større, hvis der på et tidspunkt bliver brug for det.

Kong Gulerod og hans 3 koner er alle gule dværgwyandotter. De er utroligt søde. De er begyndt på at komme hen i nærheden af mig, når jeg kommer ind i hønsegården...de har allerede fundet ud af, at jeg altid har noget godt til dem, når jeg kommer derind. Jeg arbejder på at få dem gjort helt tamme og jeg håber på, at en af hønerne vil ligge sig skruk, så vi kan få nogle kyllinger.

Vi har også en stor sort labrador, som heldigvis kan lystre komandoen "min". Det betyder, at han skal holde sig fra det han gerne vil tage i munden, at det ikke er hundelegetøj. Første gang han så hønsene, sagde jeg "min" og siden har han ikke interesseret sig ret meget for dem. Når de skal ud i haven på et tidspunkt, bliver jeg nok nødt til at huske ham på det igen. Han er stadigvæk så ung, at han synes at det er sjovt, at løbe efter ting der bevæger sig.

Jeg bor på sydfyn, sammen med min mand og lille søn på 6 måneder. Vores søn er helt vild med at se på hønsene, de er dog ikke helt trygge ved ham, han er vidst det første barn de nogensinde har mødt! Men han kommer også med ind i hønsegården, så de skal nok vænne sig til ham på et tidspunkt. Min mand har indtil nu ikke rigtig kunne forstå, hvorfor jeg ville have høns. Men i går, hvor vi fik pandekager af de første to æg hønsene havde lagt, blev han forundret over "de flotteste gule æggeblommer han nogen sinde havde set" Om aftenen spurgt han om vi ikke også kunne få nogle meget store høns. Jeg spurgte hvorfor og han svarede, at det kunne være sjovt at få store æg og at have nogle høns som også kunne spises. Jo jo, det lader til at vores hønsehold kommer til at vokse i fremtiden.
Venlig hilsen
Liv

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Lollik strandet på Bornholm!
« Svar #34 Dato: 08 Maj , 2008, 15:09 »
Jeps, det er mig :D

Faldt over forummet her, da jeg har fået den geniale ide at vi skal have høns og ænder....

Er vokset op med morfars høns, sorte dværghøns, og nogen der var større  ::)

Bor på et nedlagt landbrug, der faktisk tidligere har huset de berømte bornholmerhaner... Og altså på Bornholm  ;)

Har 5 unger i husstanden + et stks mand, et stks Rottweiler, 4 katte og en masse vilde fugle...
Ungerne er i alderen 2 til 8, 4 piger ( mine biobørn) og en enkelt knægt (Bonus)

Jeg er uddannet socialpædagog, 30 år gammel og vild med stort set alle dyr...

Grunden til vi/jeg vil have høns & ænder er mange... De er hyggelige, de kan æde pisseirriterende,dumme, klamme dræbersnegle! De kan lægge æs, og de kan spises ;D Og så kan det give ungerne lidt indblik i hvor maden egentlig kommer fra...
Den store plan er at vi også skal have lidt grise... Og selvfølgelig heste! ( De skal så IKKE spises)

Jeg har slet, slet ikke langt mig fast på hvilke racer høns vi skal have, er rimelig sikker på ænderne bliver moskus...

Vi vil have, ihvertfald, 2 racer høns... En æglægger, og en med kødfylde ( men det finder jeg lige en anden tråd at skrive i om) Vi skal først *lige* have hegnet det stykke ind, hvor vi vil have fuglegård, og bygget et hus til dem ( mandens job) imens søger jeg informationer og bliver forelsket i 20 forskellige racer  ;) 
De skal ikke kun være i gård, men også rende frit i have og på markerne( De kommende folde)

Bum bum bum... Hvad er der mere.... Hmm, jo jeg er spiritist, hvis der skulle interessere nogen *S* Har planer om at starte lidt hundeopdræt, drømmer også lidt om at genindføre Norske skovkatte i huset...
Har tidligere trænet hund på konkurrenceplan, overvejer at konverterer til redningshundetræning...  Været ivrig konkurrencerytter ( Spring & military)

Tja, det var vidst mig i korte træk! Forummet her ser superfint ud! Er sikker på jeg vil benytte det meget  ;D

Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #35 Dato: 11 Juli , 2008, 13:33 »
Så er det vist på tide, at jeg præsentere mig. En del af jer har allerede stiftet bekendtskab med mig - og jeg takker alle jer, som har deltaget på den ene eller anden måde, på min jagt efter nye høns, efter Mikkel tog alle mine dværgwyandotter i Påsken.

Jeg hedder Tina Holmberg, arbejder på kontor og har mit eget firma ved siden af.
Jeg stammer oprindelig fra en provinsby til København, men har igennem årene flyttet længere og længere ud på landet. I dag bor jeg i en lille landsby, Stakroge i midtvest jylland.

Mit første køb, efter Mikkel var på besøg, blev 1,1 sort silke i stor - Hans og Grethe fra maj 2007. Købte disse da jeg altid gerne har ville prøve dem, da de jo er lidt pudsige.

Jeg er faldet totalt for racen, og skal ikke have andre høns. Men 1,1 er jo ikke nok til mig.
Årstiden gjorde dog, at det var meget svært at finde nogen, alle havde skilt sig af med dem de ikke skulle bruge i avl, og det var for tidligt til kyllinger.

Så i maj satte Tommy nogen kyllinger til salg - det blev til 10 hvide 5-8 uger gamle kyllinger. Venter stadig på at være sikker i min kønsbestemmelse, men tror der er 2-3 haner imellem.

I juni fandt jeg så 4 splat kyllinger hos Berit, knap 5 uger gamle. Skæbnen ville, at jeg blev kontaktet af Børge, som har været mig en rigtig god hjælp undervejs. De havde besluttet at gå af med Klukker. Deres sorte dejlige sorte høne. Jeg sagde selvfølgelig ja tak.
Det sjove af det hele er, at det viste sig at Klukker faktisk er mor til de 4 splat kyllinger - så det blev jo i familien.

Jeg har en aftale med en som har mistet sin hvide høne, at vi bytter 2 høner for 1,1 moskusand. Så de sidste par uger har jeg brugt på at lave endnu et rævesikret område klar, så ænderne også kan flytte ind.

Ud over fjerkræ har jeg Alaskan Malamute - den største af slædehundende. Jeg har en han på knap 6 år og en tæve som bliver 8 uger i næste uge - så hende skal jeg hente i næste uge.

Hundene bliver primært brugt til det de er skabt til - at trække. Vi deltager i de danske løb og træner i omegnens skove og plantager.
Lidt udstilling bliver det også til. Min hanhund er Dansk Champion.

Det var så lidt om mig og mine dyr.
Har forøvrigt også en datter på 19 år, som desværre er flyttet hjemmefra. Dog ikke mere end en halv times kørsel væk.

Jeg har planer om i nær fremtid at lave et album herinde, med alle mine pragtfulde dyr.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #36 Dato: 12 Juli , 2008, 09:26 »
Hej Tina
Velkommen til. Du skriver du er flyttet længere og længere ud på landet :) det er ikke første gang jeg er stødt på de ord, flere og flere flytter væk fra larm, uro og søger roen og den ustressede tilværelse på landet. Er det lykkedes for dig? eller flyttede det fortravlede liv med?

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #37 Dato: 12 Juli , 2008, 15:31 »
Hej Helen

Det er til dels lykkedes for mig at undgå storbyen stress og jag.
Mangler bare lige at finde et job lidt tættere på min bolig.
Men ellers er alt fred og idyl i det grønne.
Drømmer dog stadig om et hus midt i ingenmandsland, omgivet at skov og vand.

Tina
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #38 Dato: 13 Juli , 2008, 11:02 »
Jeg er gift med Filip, som er murermester. Jeg får pension pga en elendig ryg. Vi bor på et nedlagt landbrug, hvor vi har det, som mange  andre betegner som en mini zoo.

Vi har høns: Stor kochin, stor lys sussex, stor gul/rød silke og store blandede. De blandede skal dog slagtes i løbet af efteråret. Alle har hver deres afdeling med egen hønsegård.

Jeg ruger en del kyllinger ud, så skriv endelig, hvis i mangler.

Hos os har alle dyr et rigtigt godt liv, men samtidig er vi også næsten selvforsynet med kød.

Derudover har vi:

- Hereford, 1 tyr og 2 køer, som får 2 kalve hvert år.

- Amazone papegøjer: Hubert og Andrea. Er inde om natten og i stort
   udendørs voliere om dagen. Har sevfølgelig fri adgang til indendørs
   voliere om dagen også.

- Maine Coon: Bimse (han) og Berta (hun). Håber på killinger 2009

- Huskatte: Bister, Blondie, Rita og Bette mis. Bimse har sørget for ;),
   at Bister og Blondie skal have killinger medio august.

- Hunde: Rød Cocker - Molly og Dansk Svensk gårdhund - Sif

- Kaniner: Dværg vædder/løvehoved. De hjælper med at rydde op i
   bunden af papegøjernes voliere

- Kalkun: Enkefrue Karoline (meget kælen). Kalle er nemlig død :'(.

- Moskus ænder: Kaj og Andrea som fik 16 ællinger i sidste uge.

- Sump skildpadder som har et udendørs anlæg

- 530l akvarie med Malawi Ciklider


Så folk har nok en lille smule ret, når de siger, vi har en mini zoo. ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #39 Dato: 13 Juli , 2008, 13:11 »
Hey i stuen
Vil da også gerne bidrage med en præsentation af mig selv og mine :-)
Jeg er singlemor og bor i lige præsis det hus der synges om i visen "hist hvor vejen slår et bugt...." ihvertfald er huset lige så gammelt og slidt. Men det er på landet og selvom vi kun bor til leje så må vi holde de dyr vi har lyst til.
Jeg bor her sammen med min dejilge datter på 4 år (snart 5) hun hedder Yazmin og faktisk er det nok mest hendes høns ;-) da det er hende der skal tjene guld på at sælge æg til mormor og morfar.
Jeg er pædagog og arbejder på et bosted for domsfældede udviklingshæmmede.
Vi har 1.4 Brahma og 0.2 hybridhøns. Drømmen er ca 4 enten blåguldrandede eller tværstribede wyandotter.
Derudover tæller husstanden Tashja og Kalle som er vores to Grand danois, og mor og søn. 3 ½ kat (deler en med naboen, den æder her og sover hos dem  ??? 2 kaninbørn som efterhånden er pænt store nu, og så to små hamstre.
Jeg har egentlig altid været en smule facineret af høns. Min afdøde morfar havde høns, hvide italienere og røde amerikanere og han boede på et lille landsted ret primitivt, og det jeg husker mest fra mine besøg hos ham var hønsene. JEg kunne få det meste af en dag til at gå med at plukke grønt til dem. Kan huske at vi på et tidspunkt arvede 4 høns af morfar, vi havde dem ikke så længe da vi ikke havde nogen hønsegård, så de havde kun et lille skur at være i. Men jeg kan huske at min far, i min søsters iog mine s øjne var verdens ondeste og dummeste mand da han hakkede hovedet af dem  >:(
flere år senere og i nyt hus lavede de et lille hønsehus og gård og vi havde nogle amerikanere gående. Jeg fik en hvid silkehøne, mage til arrige spetakel skulle man da lede længe efter, så er ikke silkefan ;-)
Nå men så blev det nedlagt igen. Så fik farfar lavet noget hobbyhøns, og er faktisk i tvivl, men mener det var Kochin han havde. Han var lidt på udstilling og praler stadig af at han den ene gang fik æggepræmien. Jeg Flyttede sammen med min datters far på en gård vi havde lejet og han var ikke alene hønsenørd, men også fluebinder, så høns skulle vi have. Her havde vi blå wyandotter i dværg, tværstribede Plymoth Rock og nogle rødgule sussex kryds, med nok den smukkeste hane jeg nogen sinde har set. Han var også på udstilling med de blå kan jeg huske, og der så jeg den gule orpington. Dem må jeg bare eje engang, damn de er skønne.
Men min store kærlighed er hos Wyandotterne, de var så kælne og søde.
Og nu har jeg så hele foråret knoklet med at få en gammel Sprite 400 campingvogn omdabnnet til hønse og kanin bolig. og Nu er også Hønsegården færdig, og jeg har nu fået mine helt egne høns. Og bondemanden har kvier på græs hele vejen rundt om huset, jamen kan det blive mere glansbilled agtigt? skulle da lige være at der var et stykke mandfolk i stolen ved siden af til at nyde synet af en rolig sommeraften med høns, køer, hund kat og kanin, sammen med ;-)


Mange hilsner fra
Wanda
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

mrdj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #40 Dato: 27 Juli , 2008, 08:17 »
Ja så kom jeg på her også.. Jeg er 26 år, gift med m.andersen. Bor i ørnhøj, og tillader mirjam at få alle de dyr og alle de slags hun vil.. Jeg nyder det næsten ligeså meget som hende, og vi har haft mange slags af alt muligt.. Vi bor dejligt på landet. Jeg er jæger. Tjaa, kan ikke sige ret meget mere ...

Lasse  ( Mrdj)

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #41 Dato: 27 Juli , 2008, 11:05 »
Hej Lasse
Velkommen til stedet  <I
Skøøønt billed du har sat på, <A det ligner rigtig godt  <H <H.
Håber i får  <L om 3 uger
Vi snakkes, go`ferie
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

mrdj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #42 Dato: 27 Juli , 2008, 11:31 »
Linda, Se evt mit galleri, der er kommet lidt billeder på.. Planen er jo nok at resten af billeder, nye og sjove, samt billider af ejndommen skal ind under konens profil  :-)

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #43 Dato: 03 August , 2008, 10:49 »
Jeg hedder Lisbeth, er måske den yngste herinde, med mine 24 somre :)
Det var du måske, men ikke længere.  ;D

Mit navn er Magnus, jeg er 17 år, og jeg bor i Næstved.

Da min storebror nærmede sig de 16 år (ca. 3 1/2 år siden) var han begyndt interessere sig for høns. Vores mormor havde lånt ham "Havehøns" af Jørgen Liljensøe, og parret med et par hyggelige barndomsminder (vi havde også høns som børn) blev dette til det decideret ønske om at have høns. Så vores "gamle" fandt nogle hyggelige dværghøns til ham i fødselsdagsgave, og vi fik opført en primitiv, men hyggelig hønsegård under vores (noget hævede) terasse. Det var 4 høner af 2 typer, plus hane. Det var sagen.
Imidlertid bor vi relativt tæt hvor vi bor, og vores nabo klagede meget over hanegal om morgenen. Altså mistede hanen hovedet, og vi måtte nøjes med rugeæg udefra...  :-[

Senere forsøgte vi os igen med hane, hvor vi endda låste ham inde om natten. Men han galede nu alligevel, så det gik ikke.

Så fandt Mor på idéen om en kolonihave. Dér kunne man have hane, og lige de høns man ville, så min bror ville have sorte Australorps. De var både rigtlæggende, velsmagende, søde og flotte, så dem skulle det være. Han fik skaffet en have til formålet (dog i Mors navn), og hele familien gik og byggede hønsehus og -gård. En stamme Australorps på en hane og fem høner, mere skulle det ikke være. Men det blev det nu alligevel...

Min mor forelskede sig snart i en dobbeltgrund i modsatte ende af kolonien. Min søster har to børn, så det kunne være "Mormors kolonihavehus."  ;D  Og da dyr var et krav, kunne vi lige få en lille stamme dværghøns til at gå der... En stamme sølvhalsede landhøns fra en vis Kurt, der også havde en have, og som ikke rigtig havde plads.

Alt dette var min brors høns.

Det første lange stykke tid, havde høns ikke interesseret mig det fjerneste. Men så kom min bror med en artikel om arvelighed, som interesserede mig, og snart havde jeg læst hele den Store Hønsebog (Jørgen Liljensøe), foruden en masse andre hønsebøger, og en folder om arvelighed. Og da min bror tog på landbrugsskole, og sjældent var hjemme, blev det alligevel lige så meget mig som ham der passede dem. Hvad var så mere nærliggende end en stamme høns af mine egne?

Inden længe har vi 5 forskellige stammer, fordelt på 4 racer, foruden diverse krydsninger. Vi har skaffet os af med Australorperne, men til gengæld får vi store sølvhalsede landhøns i aften. Alstså bliver det til:

I Mors have: 2 stammer sølvhalsede dværge, 1 stamme sølvhalsede store, og 1 med brune store
I brormand's have have: diverse ungdyr, hulter til bulter imellem hinanden, og 1 stamme tværstribede dværgwyandotter bagved disse. Foruden nogle skrukhøner hjemme i baghaven.
I alt omkring tredive voksne høns, plus kyllinger. Så meget for vores hyggelige, lille hønsehold.  :D
« Senest Redigeret: 01 April , 2010, 21:17 Fra Magnus »
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #44 Dato: 03 August , 2008, 11:20 »
Det er en herlig indgangsvinkel som racefjerkræ opdrætter...tak for indlægget ...