Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62713 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #720 Dato: 28 August , 2013, 09:56 »
Hej Tina og velkommen.
Kan det passe at jeg kender dig fra HN ?

Jeg ville nu passe på med alle de haner du har,,, du skal da nok være forberedt på at de ikke bliver ved med at enes,, bare så du er forberedt..
Hønseliv er fantastisk  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #721 Dato: 28 August , 2013, 20:04 »
Jeps, er gammel HN bruger ....der er åbenbart flere HN folk herinde  :laugh:
Jeg har to haner. Tobias fra sidste år og en fra i år. Indtil videre går det rigtigt godt. Så må vi se til foråret.

Mvh Tina

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #722 Dato: 28 August , 2013, 22:07 »
Tina kan det passe at der er en klokke der ringer hos mig ...med western heste når jeg læser dit navn ?? :) ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #723 Dato: 29 August , 2013, 06:25 »
Jo det kan godt passe. Jeg har pt 4 Quarter Horses. Det var da utroligt som verden er lille  ;D
Er du også på western-galejen?

Mvh Tina

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #724 Dato: 29 August , 2013, 12:27 »
hehe Tina jeg mente nok der var noget der "ringede" ja også western rytter og vi har avlet lidt amerikanske paint heste. nu har vi dog kun 1 paint hoppe tilbage, 3 heste var for meget, så nu nede på en :)
ja verden er lille. håber du bliver glad for at være hønseejer :) her har hønseforelskelse ramt hårdt ...det havde vi nu ikke troet, men man kan nemt blive bidt af det :) og et my billigere at avle høns end heste ;) Kh Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #725 Dato: 29 August , 2013, 13:40 »
Helt enig. Man kan fodre et kæmpe hønsehold i stedet for at fodre på en enkelt hest. Hønsene er også vildt billige selv. Jeg har nu 8 sunde glade raske høns og foder til flere måneder på lager og det har kostet mig måske max 600 kr ialt at starte op :-)

Jeg har haft høns før der hvor vi boede før men det fandt ræven ud af. Vi har dog savnet hyggen i mellemtiden så nu skulle det være igen.
Jeg var lidt nervøs for staldkattene og strejferkattene...men det er gået lige omvendt. Det er ikke høns men gribbe jeg har fået. De hugger kattenes mad  ::)

Mvh Tina

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #726 Dato: 29 August , 2013, 21:14 »
kan kun give dig ret Tina :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #727 Dato: 29 August , 2013, 22:02 »
Og langt hurtigere produktions tid på høns også, end på heste. Og så er der også til fryseren (det er der selvfølgelig også med heste). ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #728 Dato: 29 August , 2013, 22:27 »
helt sikkert Lene, der kan laves lidt flere kyllinger på en høne end der kan laves føl om året på en hest. fryser mad er vi dog endnu ikke nået til her i husstanden fra vores dyr. gid vi kunne. hestekød kunne vi dog aldrig spise ligesom vi heller ikke kunne spise hund eller kat. men gid man kunne lære at spise evt. overskudsdyr fra hønse dyrene ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Charlotte Oeh.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
    • Mainecoonkat
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #729 Dato: 06 April , 2014, 10:02 »
Tråden ser lidt gammel ud, men jeg vover alligevel at lave et lille præsentationsindlæg, som vist er god skik og brug, når man er ny på et forum.

Jeg hedder Charlotte og bor i hus med have i Storkøbenhavn. Jeg har tidligere haft et lille hønsehold bestående af fire Isa Brown, men i forbindelse med at vi indhegnede hele vores have for at holde vores maine coon-katte på egen matrikel, nedlagde vi hønsegården. Jeg er imidlertid nu brændt varm på tanken om at reetablere et lille hønsehold, dels pga. æggene, dels fordi det er en rar tanke, at en del af køkkenaffaldet kan genbruges af hønsene - og så er det bare hyggeligt med lidt skraben og hønselyde.

Husstandens dyr består i øvrigt af fem katte, to kaniner og et ukendt antal akvariefisk.

Jeg er i planlægningsfasen af hønseholdet og ved end ikke, hvilken/hvilke racer jeg skal have, kun at det skal være max fire-fem stykker.

Glæder mig til at blive klogere her på forum  :)
Bedste hilsner Charlotte
http://www.mainecoonkat.dk/

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #730 Dato: 06 April , 2014, 12:03 »
Velkommen til  :) Jeg har hele to skrukke høner igang og venter kyllinger indenfor en uge- jeg føler mig absolut ikke sikker på, at vores Main Coon- kastrat lader kyllingerne være i fred......... bare et lille tip ang. en overdækket hønsegård ;) De planer om, "kun" høner og ingen ægklækning, har det med at ændre sig via dette forum....  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Charlotte Oeh.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
    • Mainecoonkat
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #731 Dato: 06 April , 2014, 12:16 »
Jeg tror på dig ...skulle også kun have en enkelt eller to maine cooner, og hvad skete der? Nu bor her fem!

Bedste hilsner Charlotte
http://www.mainecoonkat.dk/

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #732 Dato: 06 April , 2014, 13:07 »
Velkommen Charlotte, og tak for din præsentation af dig og dine dyr :). God idé at få høns igen. Spørg endelig løs, hvis der er noget vi kan hjælpe dig med.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MarieHolmDK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #733 Dato: 30 Juni , 2014, 09:15 »
Hej alle,
Jeg vil da også lige præsentere mig. Jeg hedder Marie og bor på en firelænget gård med små 6.000kvadratmeter grund i Skjold mellem Horsens og Juelsminde - sammen med min mand og vores dansk-svenske gårdhund. Vi købte gården af at ældre ægtepar sidste år. De havde boet her i 50 år! Vi har begge fultidsjobs, hvor vi bruger meget tid ved computere og til møder. Derfor brænder vi i vores fritid for at være ude og nyde naturen, dyrke vores egne grøntssager og bygge/reparere ting. Vi er så heldige, at der på grunden stod et gammeldages muret hønsehus. Det har vi gået og renoveret på i foråret, og det er nu ved at være klar til beboere. I næste weekend skal vi hente vores første høns. Det bliver 2 purhøns og en håndfuld orpington kyllinger. Vi glæder os meget!
Min far er gammel landmand, så der er masser af vejledning at hente, men da vi blandt andet har lavet motoriseret åbne/lukkemekanisme ud til, synes han, at vi er lidt for 'moderne' indimellem ;-) Derfor håber jeg også, at kunne trække lidt på jeres mange erfaringer.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #734 Dato: 30 Juni , 2014, 10:21 »
Velkommen Marie - det lyder til at være et dejligt sted, I er flyttet til med mange, mange muligheder /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14