Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62134 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #705 Dato: 04 August , 2013, 09:33 »
Hejsa mit navn er Lotte. Jeg bor næsten ude på landet i et lille hus med min mand, to døtre, vores dobermann, fire katte og vores 11 høns. Hønsene fik vi i vores sommerferie, de kommer fra en æggeproduktion og skulle have været burhøns. Her går de og råhygger sig, får jord mellem tæerne og vind i fjerene. Da vi fik dem var de hønniker og lagde efter første dag det første æg. Nu lægger de fleste æg så vidt vi ved, da vi får op til 9 æg om dagen. Om en uge, henter jeg yderligere 3 hønniker, en Isa Brown, en Maran og en Grünleger. Håber mine "gamle" piger tager godt imod dem. Og håber jeg kan få en masse gode råd og idéer herinde til at five mine piger det bedste liv, så de giver os de bedste æg.

De varmeste hilsner Lotte

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #706 Dato: 04 August , 2013, 10:41 »
Velkommen til Lotte  ;)
Det lyder til at du allerede nyder dine høns.
Dejlig hobby  /o
Tag dig en tur rundt i det forskellige her.....her er mange gode råd hvis du mangler....ellers så spørger du bare  ;D
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #707 Dato: 04 August , 2013, 15:15 »
Mange tak. Det vil jeg gøre. Dejligt med et sted hvor man kan blive inspireret. Og ja jeg er meget glad for min hønseflok  /o og de er efterhånden også ved at være glade for mig. Om ikke andet er jeg hende med den lækre mad.  :P

De varmeste hilsner Lotte

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #708 Dato: 10 August , 2013, 20:56 »
Hej Alle. Jeg hedder Tina og er et meget nyt medlem. Bor på landet tæt på Højmark ved Ringkøbing. Her er superskønt med et lille stykke skov og jord ned til bækken.
På matriklen findes også min mand, Mine to gamle avlshopper. Et utal af katte (vore egne samt tilløbere vi fodrer på), et akvarium (mandens) og nu 2,2 dværg kochin og 0,2 dværg wyandotter.
Der hvor vi boede før havde vi dværg wyandotter og krydsninger og havde stor glæde af at de gik løse over det hele. Den måde de afsøger haven for så at samles og gå videre til næste fourageringsplads er bare sjovt. Vi fik også kylliner og nød hønsene meget. Efterhånden fik ræven dog gjort kål på dem og vi har savnet dem siden.
For nyligt, efter flere års pause købte jeg så 2,3 dværg kochin (var egentlig efter wyandotter igen men fandt ikke de rigtige) og dem er jeg blevet meget glad for. Den ene hønnikke lod dog livet i morges ved øksen pga sygdom og jeg har netop hentet 0,2 dværgwyandotter. Og det ser allerede ud til at flokken skal sove sammen i aften.
Det hygger bare helt utroligt med høns. Jeg kan bruge masser af tid på bare at sidde og betragte mine dyr. De går frit om dagen men lukkes inde om natten (ræven). Glæder mig til de første æg, måske senere i år, måske næste år.

Mvh Tina

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #709 Dato: 14 August , 2013, 06:28 »
Velkommen på forum, Tina :D
Vi er næsten "naboer", jeg bor i SKjern.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #710 Dato: 14 August , 2013, 10:48 »
Tak Marianne. Hønsefolk virker godt nok rigtigt flinke ved nybegyndere.

Mødte en anden lokal avler i går hvor jeg hentede 0,2 dværg kochin. Der er flere end man lige tror sådan rundt om hjørnet og ja Skjern er tæt på. Bor i Højmark.

Mvh Tina

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #711 Dato: 14 August , 2013, 11:38 »
Velkommen til forum Tina :)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Sindalsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #712 Dato: 23 August , 2013, 19:43 »
Hej.
Må sige at det er jo en dejlig side i har her, der er jo mange ting man kan læse om når nu man er nybegynder, Jeg bor i Mariager med kone og min søn samt min lille hund "Japanese shin" som hedder DeeDee.
Har fået bygget mig et lille hønsehus med gård til, hvor der er kommet 8 røde amerikaner høns i, syntes selv det er en fin lille hønseflok at starte med, nu er jeg førtidspensionist så nu er der lidt mere at se til hver dag   /o


Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #713 Dato: 23 August , 2013, 19:51 »
Velkommen til forum og tillykke med dine høns - dem skal du nok blive glade for :D. Spørg endelig, hvis der er noget du bliver i tvivl om som nybagt hønseejer.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #714 Dato: 23 August , 2013, 20:01 »
Velkommen til Lynge og tillykke med din nye flok - dem bliver du glad for /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Alleycat

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #715 Dato: 27 August , 2013, 10:43 »
Hej,

Jeg hedder Tina, og er ny her på forum, indmeldt i forgårs  ;) mit mål herinde, er at stille en masse spørgsmål, og lure jer allesammen af, da jeg skal til at starte hønsehold.

Jeg er faldet for Maraner, og det bliver dem det garanteret ender med. Og så har jeg et mål om at have et par moskusænder i en gård for sig selv, med mine indhegnede jordbærbede i midten  ;D

Til daglig arbejder jeg i IT-branchen, 43 år, og bor på en gård med 2 heste, 2 hunde, 3 kaniner, 6 katte og så den prominente huskat. Jeg bor med Christian og vores datter Regitze på 12 år.

Hov vi bor midt på Sjælland i Borup

De bedste hilsener
Tina


Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #716 Dato: 27 August , 2013, 11:00 »
Velkommen Tina  <I
Kik dig omkring, der er meget godt at hente for en nystartet med høns.
Ellers spørger du bare.
Det er en dejlig hobby, som har det med at brede sig......Så tænk stort når du laver hønsehuset  ;)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #717 Dato: 27 August , 2013, 14:55 »
Tak Linda

Jo det udviklede sig da lynhurtigt fra 2,3 dværg kochin til 2,4 dværg kochin + 0,2 dværgwyandotter og de er faldet vældigt godt til.
Jeg var lidt nervøs mht kattene men nu æder hønsene kattenes vådfoder side om side med kattene.
Specielt wyandotterne er snilde og modige og går gerne mellem benene på hestene på folden.
Det er bare hyggeligt med høns. Håber ræven lader dem gå så de kan forblive fritgående om dagen.
Da de netop skal være fritgående bliver det nok et problem for mig at være seriøs avler. Det er svært at sige til de forskellige stammer at de hverken må slås eller blande sig :-)
Men jeg håber da på nogen små nuttede dværgkyllinger fra en skruk til næste forår/sommer....og egentlig bare nogen æg sådan en gang ved lejlighed når det passer damerne ...

Mvh Tina

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #718 Dato: 27 August , 2013, 16:22 »
 *f Tina
Jeg kan se vi bor tæt på hinanden  /o Dejligt
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #719 Dato: 27 August , 2013, 16:35 »
Hej Linda

Ja det gør vi da. Jeg bor mellem Højmark og Velling ned til bækken. Dejligt område. Hvor holder du til?

Mvh Tina