Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #60 Dato: 23 ſeptember , 2008, 14:52 »
Velkommen til, Sille. Det der med at være til grin kender jeg også, både på arbejde, hos naboer, venner og familie "it goes with the territory". Jeg tror at alle vi hønse-nørder her, oplever det, når vi brænder efter at dele vores fantastiske hobby og oplevelser med andre, som bare ikke fatter en dyt, hvilket er fint nok med mig  ;D ;D ;D
Jeg har jo fjerkræforum, hvor jeg bare er et ganske normalt medlem!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #61 Dato: 23 ſeptember , 2008, 15:37 »
kender jeg også :D.. Er jo ikke så gammel så alle mine jævnaldrende grinner altid når jeg pludre løs om høns  :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #62 Dato: 23 ſeptember , 2008, 15:51 »
det varer mange år endnu Mikkel..alle mine jævnaldrende griner også ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #63 Dato: 23 ſeptember , 2008, 20:00 »
Men vi kan glæde os over, at hvis nogle af vores jævnaldrende måske får stress og den slags, ja, så får vi det ikke, men der imod daglige glæder og afstressende møder med vores fjedrede venner.
Jeg tror, at man selv skal have haft høns "på den gode måde" for at kunne forstå, hvor vidunderligt det er  <I <I <I <D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #64 Dato: 23 ſeptember , 2008, 20:06 »
Så sandt så sandt, min familie kan også le af mig  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #65 Dato: 23 ſeptember , 2008, 20:59 »
Tja, min mand kalder mig i en kærlig tone for "hans egen lille søde hønsenørd"....Hmm, det er jo både sødt (for det passer jo), men også en lille smule....fladt....prinsessen i mig ville jo langt hellere kaldes for noget med "smuk, dejlig, fantastisk, osv".

Men for øvrigt er det ikke altid afstressende at have høns, det er temmelig stressende og trist, når ens høns er syge! Lige nu står jeg med en uges ventetid før jeg kan få at vide om mine høns kan behandles for deres sygdom eller om de skal slås ned alle sammen...det er hverken sjovt eller hyggeligt!!!!!
Venlig hilsen
Liv

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #66 Dato: 23 ſeptember , 2008, 21:35 »
Nej det er ikke altid lutter lavkage, men for det meste er det :D.. Jeg får svar imorgen eller torsdag på hvad mine fejler :).. Og forresten, godt det ikke er mig der er postbud :D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #67 Dato: 08 December , 2008, 21:45 »
Hej Alle!

Mit navn er Joan, og jeg er bosat på vestlolland lige uden for Søllested, hvor jeg har mine høns og katte at nusse om.

Jeg er single og glad for det tillige med!
Ingen der bryder med om jeg vil ride, passe høns, lege med kattene eller.....!!!!!

Jeg startede i 2003 med selv at have høns (danske landhøns i dværg - brune), men ellers var det min veninde Lene (Lestat - hun er også med her på siden) der introducerede mig til levende hønsehold - jeg var af den opfattelse - at høns ja de smagte da meget godt og det var så det!!!!!

Har lært noget siden da!

Nu har jeg høns for at udstille, så må det med at spise dem komme i anden række!

Af hønseracer har jeg nu: (haner, høner)

Danske Landhøns dværg- brune. 1,3
Fønix dværg - sølvhalsede 9,4
fønix dværg - orangehalset 0,4

og pt. en flok af blandet racer i stor race som jeg forsøger at komme af med! se under sælges blandet flok høns.

Derudover er jeg ejer af to herlige katte som giver mig en masse oplevelser dagen igennem.

Jeg rider på min hest Anchie,(oldenborger/fuldblod/pony??), som står hos Lene (Lestat), når jeg har tid, og ellers er jeg ganske almindelig med fuldtidsjob og diverse hobbies.

Jeg er ansat i guldborgsund-bibliotekerne som biblioteksassistent på fuld tid, så det begrænser udfoldelsen af mine hobbies som jo er høns, katte, heste og venner! ;D

Derudover kan man se lidt om hvad jeg oplever på min hjemmeside : www.123hjemmeside.dk/joankinu

mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #68 Dato: 09 December , 2008, 05:57 »
Hej Igen!
Fandt ud af, da jeg havde sendt den anden præsentation afsted, at jeg helt havde glemt at skrive mine gamle fønix dværge på i oversigten over hvilke dyr jeg har lige pt.

Jeg er også indehaver af 1,3 ældre fønix dværg - sølvhalsede

Her ses et lille udpluk af hvad jeg har af dyr
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #69 Dato: 09 December , 2008, 05:59 »
Øhhm  ??? og har haft - det var et billede af fodbefjedrede dværge - tog det for at være danske landhøns - endnu et bevis for at man ikke skal gøre sådanne her noget mens man halvsover!  ;D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline kroelle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #70 Dato: 30 December , 2008, 20:13 »
Hej  :)

Jeg hedder signe og er for et år siden, sammen med min mand, flyttet til nord-øst skåne fra KGS. Lyngby af.

Jeg har redet heste hele mit liv, og nærmest boet i en stald, men alligevel blev omvæltningen fra lejlighed til gård med 6 ha stor. og GOD  ;D

Vi har nu 10 gutefår, og håber på lam meget snart- det ser sådan ud. Vi er i år lidt mere forberedt på det end sidste april hvor der ligepludselig var 2 lam ved det ene får  :o

Vi er lige startet op med høns, stor lys sussex, og det går allerede over alle mine forventninger - nøj hvor er det hyggeligt! 8)

Næste dyreprojekt er High Cattle køer, som forhåbentlig går i luften indenfor de nærmeste måneder.

Jeg går på barsel pt. med min skønne datter, men mangler ellers min bachelor for at kalde min international social arbejder - selvom " selvstændig landmandsdame" egentlig er begyndt at trække i mig mere! (men hvordan får man lige det til at løbe rundt?) ::)

Godt nytår til jer alle! Det er et dejligt forum at have fundet


Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #71 Dato: 02 Januar , 2009, 13:46 »
Hej fjerkræfolk,

selvom jeg allerede har præsenteret mig selv, skriver jeg alligevel her, da jeg har været offline i rigtig rigtig lang tid, men her i det nye år vil jeg prøve at finde tid til at være med her på dette dejlige forum igen.

2008 blev et tumultfyldt år for os; nyt arbejde til mig, total udryddelse af hønseflokken (igen igen, dumme ræv!), nyt hønsehus, store projekter inde og ude (carport, drivhus, sørøverborg til ungerne) og alt, alt for travlt ude og hjemme. Nåh ja, og så er jeg ved at lære at cykle på éthjulet cykel, det er godt nok svært! ;D

Status hønsemæssigt er stadig de tre tossede industrihybrider, to orpington/hvid italiener haner + 4 tilsvarende madammer, 1 ægte orpington dame (vores yndling!), samt en krydsning af industrihybrid+skånsk blomsterhøne (udruget og opfostret af en af hybriderne, tænk at den skøre høne evnede dette!).

Det er jo en stor fornøjelse at se hvor meget der er skrevet de sidste mange måneder her på forum, jeg glæder mig meget til at læse en hel masse af de indlæg, der er kommet i den tid, jeg har været i net-cølibat! :)
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #72 Dato: 03 Januar , 2009, 09:00 »
Velkommen tilbage Christian!

Dejligt at 'se' dig igen :D

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #73 Dato: 07 Januar , 2009, 20:14 »
Skønt at se dig igen, Christian - du har været savnet  :-*
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #74 Dato: 07 Januar , 2009, 20:18 »
1000 tak, det er næsten som at komme hjem efter et alt for langt ophold i udlandet! <I
Med sommerlige hilsner, Christian