Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 78422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Medlemspræsentation
« Svar #555 Dato: 08 Maj , 2012, 09:48 »
Hej Johnny
Velkommen på forum... Dejligt at du har købt Barneveldere! Du bliver ikke skuffet! Barneveldere er fantastiske høns.
Husk at melde dig ind i Barnevelderklubben ;)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #556 Dato: 08 Maj , 2012, 11:27 »
Hey hey :P

Jamen jeg er 25 og bor sammen med min dejlige kæreste på en lille 3 længet rødstensejendom mellem Fårup og Hobro i Jylland :) Jeg kommer oprindeligt fra Falster nærmere Aastrup, men flyttede ALENE! til Jylland da jeg blev 20 år, og har været her lige siden, og mødt min dejlige kæreste :)
Jeg har travheste, og køre selv travløb, og min kæreste Marie rider Millitary - Spring - Dressur og Distance...
Derudover har vi lge erhvervet os 20 kyller af Gammel Dansk Landrace (stor) blandet med Lutter :) Og mit nye projekt er et større voliere til Japanske Vagtler :) Ellers nyder vi livet med vores 2 hunde Vicktor 1 år (Welsh Corgi Cardigan) og vores tæve Tweety 4 år (Jack Russel)
Men er også ny ud i det her med høns, så der kommer nok en del spørgsmål hen over sommeren eftersom kyllerne vokser :P

Peace out :D
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #557 Dato: 08 Maj , 2012, 12:54 »
Hej Christian

Velkommen til  :)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #558 Dato: 08 Maj , 2012, 16:04 »
Velkommen til Christian, det er den mest afslappede hyggelige hobby, man kan tænke sig, og det har det med at gribe om sig, så hvis du skal bygge, så byg ca dobbelt så stort som du havde planlagt, så er du på rette vej.
Her er altid nogen til at svare på alt hvad du kan komme i tanke om at spørge om, så bare kom an.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #559 Dato: 08 Maj , 2012, 17:28 »
Velkommen på forum, Johnny :D
Det lyder som om I har hænderne fulde /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lindebjerggaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #560 Dato: 15 Maj , 2012, 11:18 »
Hej  8)

Jeg hedder Tina, er 38 år, arbejder på sygehus som SSAér og har 2 drenge på 8 og 12 år.
Min profil er godt et år gammel men har først lige set denne tråd... Ups  ???

Jeg flyttede for 3 år siden, sammen med mine drenge, ud til min kæreste som har en gård med kødkvæg.
Han har også 3 drenge on/off - så der er til tider meget liv i huset - og mange munde der skal mættes.. (alder fra 8 til 18 år)
Jeg er ikke så god til svinekød, og oksekød er jo ikke det sundeste at spise 6 dage om ugen + 1 fiskedag, så jeg synes vi skulle supplere med høns og kaniner for hyggens, æggenes og kødets skyld - af egen avl.
Og hermed gjort.. *p
Startede sidste år med en flok isa Brown til ægproduktion og en portion rugeæg af Skånske blomsterhøns (som vandt slaget over kærestens valg af Danske landhøns, men da det er mine høns og de tangere lidt de danske, vandt jeg ;)) har nu 7 blomsterhøner og 2 blomsterhaner - resten er gået til tarteletter mm.
Men jeg synes ikke der er så meget kød på "blomsterne", når vi nu er så stor en flok munde at mætte og derfor er mit næste projekt ved siden at "blomsterne", et hold gul/sortsømmede orpingtonér som forhåbentlig kan komme lidt ud i haven og gå engang imellem..
Er også helt vildt fasineret af den kobberfarvet Maran og dens chokoladeæg..
Meeen nu skal jeg lige ha indlogeret nogle orpingtonér først.. Kæresten er ikke helt vild med alle mine nye projekter (og er især ikke glad for høns).. hi hi ( det kræver jo også at han liiige bliver nød til at "møblere" lidt om på gården, samt grave/bygge om til alle mine hyggedyr.'
Men mon ikke jeg får ham omvendt på et tidspunkt.

PT. har jeg et hold blomster i rugemaskinen til fremtidig frysevarer, samt en enkelt skruk på rede - så må vi se om den bliver der.
Og i nær fremtid forhåbentlig et hold orpingtonér..

Det var "lidt" om mig og mine hønseplaner..  *o
Eventyrlige hilsner
Tina
1.2.14 Guldsortsømmet orpington
0.0.2 grå arucaner
0.0.4 maraner
0.2.6 dværghøns af ukendt race ;)
0.19.10 blomsterhøns
3.2.9 castor/dalmatin rex kanin
1 skøn kæreste
2 dejlige drenge, samt 3 i bonus :)

Offline Martin Rantzau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #561 Dato: 16 Maj , 2012, 13:18 »
Hej alle  :)

Stødte også lige på denne tråd og efter at have ’snyltet’ på forummet siden 2009, og endnu intet givet igen, føler jeg mig ansporet til at give lyd fra mig  :)

Jeg er 43 år og bosiddende på Gjøl, Nordjylland sammen med min fantastiske kone Helle (fantastisk = fordi hun bliver ved med at holde mig ud ;) og vores 2 dejlige piger Liv og Luna på 3½ og 1½ år.

Jeg er desværre, som så mange andre, ramt af ledighed pt. men har en fortid som bl.a. brygger, konsulent, underviser og købmand.

Da vi i 2007 flyttede på Gjøl til et nedlagt landbrug og faktisk også tidligere fabrik, lovede jeg mig selv at bruge noget af pladsen på at holde kyllinger – mest fordi jeg er vild med æg  ;D - men tanken om at producere sit eget fjerkræ var nu også besnærende.

Det blev dog i 2010 jeg endelig kom i gang, og projektet blev startet op med 6 daggamle hønekyllinger fra Rugeriet Hellevad – 2 New Hampshire, 2 Hvide og 2 Sorte Hellevad.
Efter en del uger, viste det sig dog at der var sket en fejllevering – den ene New Hampshire var dælme en Kok!

Efter at have hygget mig et års tid – dels med mine egne høns, men ikke mindst med at læse spændende og dragende beretninger her på foraene, blev jeg nok ramt af Dansk Landracefeber = jeg måtte bare ’konvertere’ til disse forædlede urhøns, ud fra en betragtning og ideologi om at der er noget upoleret og uspoleret over disse…. og så er de sgú flotte  8)

Med hjælp bl.a herfra forummet, lykkedes det mig efter en lang ventetid (=avlsperiode) at få investeret i et sæt på én Kok og 4 høns.
Desværre fik jeg besøg af en mink? eller et lignende krapyl for lidt over én måned siden, der stak af sted med hovedet til den ene landhøne – ØV og !”#¤%&/()!

Belært af denne oplevelse = den der gemmer til….. : kastede jeg mig ud i projektet ’Opstart af egen avl på Dansk Landrace (og måske andre) til eget forbrug og med forhåndenværende midler…’

Phyha….. projektet er netop afsluttet med rimelig succes – ud af totalt 20 æg var 5 blanke (alle Hellevad) ved 1. lysning og ved 2. lysning på dag 14 (kunne ikke se det før) røg 4 mere der var blanke/inaktive (alle New Hampshire).
Dag 21 om morgenen ’poppede’ den første landracekylling ud efterfulgt af 8 mere i løbet af dagen  :D

Tilbage lå nu 2 Hellevad (dag 22) æg med PIP indbygget og bravt forsøg på at komme ud af ægget.
Efter nøje at have fulgt disse 2 kyllingers kamp i over 24 timer (nu dag 23) hvor de uden held forsøgte at bryde hinden inde under skallen – besluttede jeg mig for at yde fødselshjælp (selvom det jo er nixpille) – dog for sent! Inden jeg havde fundet en pincet, handsker m.v. frem, var pippene død’et hen fra det ene æg.
En lynhurtig dissekering af ægget, viste dog også en sej og læderagtig, ret tyk hinde samt en kylling der efterhånden var alt for stor til ægget  :-\
Straks kastede jeg mig over #2 og i den forbindelse trodsede jeg 2 små blødninger fra hinden undervejs, da alternativet ikke længere var en farbar vej.
Det viste sig, at den noget forkomne og uhyre trætte kylling kun havde en svag blodplet bag i og efter lidt restituering for sig selv, er den i dag en frisk og livsglad kylling der hygger sig med de andre kyllinger af landracen.  :)

Hvad der gik galt – ud over at hinden virker alt for kraftig og sej – aner jeg ikke. Fugtigheden under klækningen var på 65-68%RH og da problemet blev konstateret, øgede jeg fugtigheden til 75% og fugtede manuelt æggene.
Luftboblerne i alle æggene (incl. landrace) var endda under hele processen noget mindre end de eksempler, jeg har set.

Nok om det – kyllingerne er nu ca. én uge gamle og netop i aftes, røg der 20 nye æg i maskinen – alle ren landrace  :)

Hmmm… det blev vist til mere end en kort præsentation  ::)
Herlige hilsner..

Martin Rantzau

2.13.19 Danske Landhøns, Brune
1.3 Felis catus
og flere hundrede Rudskaller i dammen :)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #562 Dato: 16 Maj , 2012, 14:13 »
Velkommen til Martin. Dejligt med endnu en entusiast som holder af vores nationalrace. Dem er jeg også svært glade for.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #563 Dato: 16 Maj , 2012, 19:37 »
Velkommen ud i det åbne på forum, Martin :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nanna1979

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #564 Dato: 19 Maj , 2012, 14:15 »
Hej allesammen.
jeg hedder Nanna, nærmer mig de 33 år, er gift og har en datter på 7 år.
Vi bor i Møldrup ( Midtjylland) og overvejer at få et par høns.
Vi har begge haft høns som børn, men det er jo mange år siden, så vi stikker lige en finger i jorden og får noget viden om høns INDEN vi anskaffer dem.

Glæder mig til at benytte dette forum.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #565 Dato: 19 Maj , 2012, 17:07 »
Velkommen Nanna - jeg har sendt dig en PM
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Castella

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 269
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #566 Dato: 20 Maj , 2012, 07:25 »
Jamen lidt om mig:
Jeg hedder Carina & er 38 år gammel.Forlovet med Kim igennem 13 år.
Bosat laaangt ude på landet på en stor gård på Lolland.Her har jeg rigeligt med plads til mine dyr som pt.udgør 2 heste (1 Irish Cob & 1 'foldbums' Shetlænder),1 skøn langhåret Collie,7 voksne marsvin & 3 unger som så dagens lys igår aftes..har et hobby opdræt af racen Lunkarya (krøllede grise) & Peruanere. Derudover huser vi en masse skønne høns: 3 silkehøns (1 dalmatiner hane & 2 sorte høner),1 engelsk araucaner,3 maran,snart danske landhøns & 4 pensioneret burhøns.
Er hjemmegående efter lang tids sygdom & ved desværre ikke om jeg nogle siden vender tilbage til arbejdsmarkedet igen!.
Jeg elsker naturen,at fotografere & mine pragtfulde dyr.,derudover har jeg rejst meget,mest øst på..elsker Indien!.
Er født & opvokset på Nørrebro,men har ærligt talt fået nok af byens puls,så er konventeret til bonderøv for flere år siden,og trives med dette.

Spændende tråd forøvrigt :)
« Senest Redigeret: 20 Maj , 2012, 07:30 Fra Castella »
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Bigdadd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #567 Dato: 02 Juni , 2012, 08:31 »
Hej

vil lige sige hej til alle her inde så har vi langt om længe fået 3 høns og 1 hane racen tror jeg nu nok er dværg italiener men er ikke sikker (uploader billeder senere ) af hele vores dyrhold  ;D og deres bolig
God dag til jer alle

Bigdadd

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #568 Dato: 02 Juni , 2012, 21:30 »
Tillykke med dem /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Niels Fløistrup Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #569 Dato: 11 Juni , 2012, 16:33 »
Mit navn er Niels og jeg er 31 år gammel.
Jeg kommer fra Givskud ved Vejle, men har mødt 0,1 med
hus i Terndrup i Himmerland, som jeg er flyttet ind i for nylig  /o
Jeg var 13 år, da mine forældre forærede mig et eksemplar af John Seymours bog, Håndbog i Selvforsyning. Da havde jeg allerede næsten slidt deres op. Den blev nærstuderet under hvert besøg, når jeg ikke underholdt mig selv i skov og mark  ::) . Denne bog har igennem årene nærmest været en bibel for mig.
Jeg har gennem tiden forsøgt at skaffe en bred viden om alle former for jord og dyrebrug.
Jeg er uddannet skovarbejder, landmand og gartner og interesserer mig meget for stort set alle friluftsaktiviteter herunder jagt og lystfiskeri
Vi har en dejlig stor have. Nu puster jeg så småt liv i tanken igen om et sundt selvforsynende liv. Alle muligheder bliver grundigt researchet på forhånd.
Endnu er jeg knapt startet, men har 1,1 lys Sussex i dværg.
(Desværre det eneste tilbage fra 1,3 resten fløj til skovs under flytning  :'( )
De blev anskaffet med tanke på at udruge fasaner til udsætning. Den tanke er dog droppet. Nu skal der ruges fine æglæggere og slagtehøns ud. Tror at hønen er ved at blive skruk i disse dage :D Men hun skal flyttes snart, for kokken vil ligge hos hende. Det er vist en dårlig idé  ???
Senere kommer der kaniner til kød i haven (buret står klar ;) )
Og højbede med alskens grøntsager er godt i gang, ligesom drivhuset er ved at være fyldt.
Og moskusænder er også planen. (Vi bor i udkanten af et moseområde, så vi har ufattelig mange snegle. Tænkte, det var en  fin måde at sikre en billig andesteg på )
Og vagtler kommer sikkert også til æg og kød. (Har en smule erfaring hermed fra tidligere hvor jeg holdt forskellige burfugle, der også blev udstillet, når jeg havde tid)
Og….
OG…..
Og……
Jeg synes dette forum virker spændende. Her kan jeg vist blive meget klogere, og skulle jeg kunne give en oplysning om et givet emne, så ser jeg frem til det 

Halløj  til folket derude

Niels
0,8 Houdan
1,3 Barnevelder
3 rugemaskiner i blandet dværg
lidt dorking og faverolles