Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 78927 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #540 Dato: 17 April , 2012, 13:15 »
Hej Jane - stort velkommen her på forum og tillykke med hønsene.

Jeg har også for en kortere bemærkning på 3 år boet i en lille flække nord for Varde, mens jeg gik på Varde Gymnasium.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #541 Dato: 17 April , 2012, 17:58 »
Hvor er det skønt at der er kommet så mange nye til, og sikke nogle dejlige historier i kan bidrage med...

Jeg vil osse gerne sige velkommen til jer, jeg håber I får ligeså stor glæde og viden af forum som jeg har fået gennem tiden  /o

Offline Helenvj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #542 Dato: 19 April , 2012, 10:56 »
Mit navn er Helen, jeg er 43 år og er pt. bosiddende i en lejlighed på Frederiksberg sammen med min dejlige kæreste på 45 og to skønne katte der fylder 4 til sommer :D

Ergo er det ikke meget vi holder høns  :P men det kommer. Vi vil nemlig gerne flytte til Jylland og har kig på et nedlagt landbrug med lidt over 5000 m2 jord til, i Vejle Kommune.

Der er i forvejen ikke nogen køkkenhave eller hønsegård/hus, men der er heldigvis plads til sådan nogle aktiviteter. Stedet ligger lige op af et skovområde, så det bliver noget spændende om jeg kan blive enig med ræven om det med at holde høns  ??? men man har da lov at håbe  8)

Jeg glæder mig som et barn til jul. Jeg har tidligere boet i hus på landet - og nød såvel have og køkkenhave som dyrehold i form af hunde, katte, høns, et par prydænder, duer samt kaniner. Disse tjente både som hygge dyr og som lækker mad (på nær hunde, katte og prydænder :p) og jeg vil til hver en tid holde på at dyr der har haft et anstændigt og godt liv smager tifold bedre end de mange stakkels fabriks-fremstillede dyr... men det er der jo mange holdninger til, ikke mindst når muldvarpeskindet skal frem i lyset.

Ud over dette kan jeg fortælle at vi går ind for den økologiske tankegang, hvilket selvfølgelig vil være i højsæde når vi skal etablere vores nye liv :) Der er meget der skal læres men når det er lysten der driver værket bliver det jo både spændende og sjovt :D

Jeg ser frem til mange gode timer her på jeres forum, og glæder mig til at trække på jeres visdom og erfaringer :D

Kommende hønemor i Jylland ;)

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #543 Dato: 19 April , 2012, 10:59 »
Velkommen til Helen. Det bliver skønt at kunne flytte på landet  ;D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #544 Dato: 19 April , 2012, 13:11 »
Velkommen på forum, Helen :D
Ih, hvor lyder jeres planer dejlige, held og lykke med et hele /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helenvj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #545 Dato: 19 April , 2012, 21:59 »
Mange tak Kate og Marianne :D

Det bliver super skønt med alt det nye vi så kan.

Efter min post kom jeg til at tænke på at det jo er meget fint at sidde her og skrive om dyrevelfærd når vores to katte kun må komme ud i sele og snor... men det bliver der heldigvis også ændret på :D Det bliver sjovt at se dem måbe over den store verden de bliver præsenteret for  :P
Kommende hønemor i Jylland ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #546 Dato: 19 April , 2012, 22:17 »
Hvis dine katte aldrig har prøvet andet, er det ikke synd for dem :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #547 Dato: 20 April , 2012, 05:52 »
Mange tak Kate og Marianne :D

Det bliver super skønt med alt det nye vi så kan.

Efter min post kom jeg til at tænke på at det jo er meget fint at sidde her og skrive om dyrevelfærd når vores to katte kun må komme ud i sele og snor... men det bliver der heldigvis også ændret på :D Det bliver sjovt at se dem måbe over den store verden de bliver præsenteret for  :P
Velkommen til. Mht kattene er snor og sele jo osse en form for vælfærd, på den måde bliver de ikke kørt ned, strejfer ikke omkring og generer andre, du ved altid hvor de er og de kommer ikke konstant i slagsmål med andre katte.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #548 Dato: 22 April , 2012, 16:15 »
Jamen så melder jeg mig også under fanen.

Har gået med tanken om høns i flere år.

Er pt sygemeldt, efter en noget uheldig blindtarmsoperetion, og kommer ikke til, at arbejde det næste års tid.
Derfor måtte jeg have noget, at "rive" i. Nu er de første høns (kyllinger) ankommet, og rugemaskinen er i gang.
Byggeri af hønsegård og hus er ligeledes i fuld gang, dog på stand by pga vejret.

Men kan på nuværende tidspunkt sige jeg er blevet grebet af "chiken-manina"

Mvh
Jens Madsen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #549 Dato: 22 April , 2012, 20:30 »
jamen velkommen til jens. Og byg så lige stort nok nu du er grebet af det /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline FJev

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #550 Dato: 01 Maj , 2012, 07:29 »
Jeg hedder Jesper og er efterlønner, bor i Roskilde. Her i husstanden er vi 1.1.  (jo-via forum her har jeg fået udvidet min hyacint :-)
Vi har købt 3 høns, gammel dansk landrace, og vi har aldrig haft høns før, så vi skal lige vænne os til hinanden . Jeg vil gerne, på sigt, have hønsene i haven indenfor et bestemt område for holde skalderkål nede og have friske morgenæg.
0.3 Gamle Danske Landhøns

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #551 Dato: 01 Maj , 2012, 08:24 »
velkommen til jesper
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #552 Dato: 01 Maj , 2012, 11:12 »
Velkommen til både Jesper og Jens, det er bare om at suge til sig her på forum, og der er altid nogen der ved noget, både om høns og bageopskrifter, traktorer og andet vigtigt, så bare kom an.  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #553 Dato: 01 Maj , 2012, 16:35 »
Velkommen på forum, Jesper :D
Glæd dig til en fantastisk hyggelig hobby. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline johnny1234

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #554 Dato: 08 Maj , 2012, 09:40 »
Hej alle.
Jeg hedder Johnny er 51 år gammel.Vi bor i en nedlagt gård på Møn.Som barn var det min far der havde høns både store og dværg.Jeg har altid synes at høns er hyggelige.For et stykke tid siden så jeg en tv udsendelse om burhøns det gjorde mig meget vred >:(Hvornår lærer vi mennesker at behandle dyr på en god måde :'(jeg skulle lige lette mit hjerte :-[Så jeg har besluttet igen at få høns.Jeg har købt 20 Barnevelder kyllinger de er sunde og livlige.Min plan er at de skal gå frit på vores grund.Så jeg håber de får et godt liv og jeg får gode æg ;D Jeg vil aldrig købe æg fra burhøns.Tak for alle gode indlæg her i forum.Hilsen Johnny