Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 82217 gange)

0 Medlemmer og 7 Gæster læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #465 Dato: 22 Maj , 2011, 17:37 »
Velkommen til.
Fornuftigt af John, han vil jer det godt. /o

Offline købke-larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #466 Dato: 22 Maj , 2011, 17:39 »
Hej og tak Lene. Ja, han er en god mand  /o
1.1 Homo homo sapiens voksne
3.2 Homo homo sapiens afkom
1.3 gule Orpington (Hans og Grethe´rne)
1.0 Kat (Simba)
1.1 kamæleoner (Donna & Harald)
1.0 Gran Danois hvalp (Duke)
0.1 Hamster (datterens: Princess)
0.0.18 kyller
Mange fisk
 :) :)

Offline BHauborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #467 Dato: 24 Maj , 2011, 19:59 »
Hej Alle
Jeg hedder Bente. Er gift med Tage og vi har 3 børn - på henholdsvis 7 - 10 - 13.
Vi bor delvis ude på landet knap 15 km fra Ribe.
Jeg havde høns som barn - og har altid ønsket mig det som "voksen" - men tiden og mulighederne skal være til det - og det er de nu...så glæder mig enormt til at komme i gang. Er allerede i gang med byggeprojekt hønsehus + gård - så det står klar når de kommer hjem...
Det blir dejligt at kunne få sine egne høns at pusle om - og egne æg - det er nu engang nr. 1...  ;)

Mvh Bente

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #468 Dato: 24 Maj , 2011, 22:40 »
velkommen til. rart med flere fra "nabolaget" :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #469 Dato: 24 Maj , 2011, 23:08 »
Ja velkommen til. Dejligt med hønse "naboer" jeg flytter meget snart til Københoved det er jo heller ikke langt fra Ribe :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline anndorte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #470 Dato: 30 Maj , 2011, 21:39 »
Hej alle på dette dejlige forum!

Mit navn er Ann Dorte - og rent faktisk har jeg nu været medlem i et års tid. Jeg bruger forum meget i perioder og andre gange (når alting bare kører derudad) så kan der godt gå lang tid imellem. Ofte er det jo problemer/udfordringer i hønsegården, der sender mig ind til pc'en for at finde svar blandt alle de erfarne "rotter"! Og jeg må sige, at jeg hidtil aldrig er gået forgæves! Her til aften faldt jeg nu også over en snak omkring medlemmers aktivitet - og mangel på samme - så nu vil jeg endelig lige få præsenteret mig selv kort!
Jeg bor med mand og tre børn (5, 8 og 10 år) på et lille husmandssted udenfor Vissenbjerg på Fyn. Jeg er vokset op på en gård men har siden tilbragt en lang årrække i København. Nu er vi så tilbage på landet og nyder det i fulde drag. "Bedriften" består af gule Orpingtoner, der er flyttet ind i gårdens gamle hønseafdeling - dog med en udvidet hønsegård, tre dværggeder, tre kaniner, to katte og for fire uger siden kom også en lille hundehvalp - og mon det stopper her? Der er jo rent faktisk også staldplads til heste og 2 hektar jord der savner liv (plus ikke mindst en fem-årig datter der gerne vil have en pony på et tidspunkt). Tiden er foreløbigt den begrænsende faktor!
Det må blive alt for denne omgang - jeg skal hen og rode i stof-gemmerne og finde egnede emner til hønse-kapper! Endnu engang var hjælpen nær her på forum, da jeg opdagede at Mogens er lidt for hård ved damerne, der efterhånden begynder at vise stykker med bart!
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #471 Dato: 30 Maj , 2011, 21:46 »
Velkommen til. Dejligt med endnu en fynbo.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #472 Dato: 30 Maj , 2011, 22:21 »
Velkommen ud i det åbne, Ann Dorte :D
Du kan nu være helt rolig, du er et aktivt medlem, når du logger på og læser lidt hist og pist. Passive medlemmer er dem, der slet ikke logger på.
Men dejligt at høre fra dig /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline klumpen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #473 Dato: 04 Juni , 2011, 20:57 »
Hej.
Jeg hedder Kristina, jeg er 35 år og bor med min mand Brian og vores 2 sammenbragte drenge i Stoense på Langeland.
Vi har 2 høns i hønsegården ind til videre, men min drøm er at få silkehøns - helst de sølvfarvede, og det er faktisk årsagen til at jeg er her nu. Jeg vil høre om nogen kender til en opdrætter som man kan købe befrugtede æg af, for vi kunne godt tænke os at forsøge at ruge selv. Men hvor skal jeg skrive det henne ? Jeg kan ikke rigtigt se et rum med efterlysninger  ;)

Det var lidt fra mig for nu..  :)

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #474 Dato: 04 Juni , 2011, 21:31 »
Velkommen her til forum Kristina
hvis du går op og trykker på forum i den blå bjælke og går ned til markedpladsen er der en med efterlyses

opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline klumpen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #475 Dato: 04 Juni , 2011, 21:32 »
Tak det vil jeg prøve  :)

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #476 Dato: 17 Juni , 2011, 14:10 »
Hej.
Jeg er helt ny her.
Bor med mand, 3 døtre, 2 hunde, 2 katte, 2 marsvin, 3 ponyer, 6 æsler og nu også 10 danske landhønse-kyllinger på landet i Himmerland.
Er igang med projekt "bygge-og-rovdyrssikre hønsegård, for her i kæret, hvor vi bor, er der både rovdyr i luften og på jorden. Har i perioder haft dagligt aften-besøg af en ræv i haven, vores hunde til trods. Og rovfugle har vi også nogle stykker af.
Jeg har som barn haft silkehøns og moskusænder, men helt og holdent som kæledyr. Og da naboen for 9 år siden forærede min mand en fin juleand, var det med besked om, at den måtte han selv slagte. Det endte dog med at vi måtte ud og købe en frossen and, mens "juleanden" flyttede ind i stalden ved siden af æslerne, for min mand kan ikke slagte noget som helst. Anden blev desværre for længe ude en aften, og endte som aftensmad for ræven. Så jeg krydser fingre for at vores små fjer/dun-bolde viser sig at være 1 hane og 9 høner, så jeg ikke behøver at øve mig i at svinge øksen endnu ;)

1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #477 Dato: 17 Juni , 2011, 14:16 »
Velkommen Pia.
Landhøns er dejlige og gode til at leve et rigtigt hønseliv hvor de selv ruger kyllinger ud og elsker at gå og finde mad i hele haven. Hvis de selv skulle bestemme sad de i en trætop og sov, for der kan ræven ikke nå dem.
Kønsfordelingen er man sjældent så heldig med som du ønsker, men der er sikkert en herinde fra der vil hjælpe dig med at slagte første gang. En landhanesteg er meget lækker. Fint kød, og så smager den bare så meget bedre end en købekylling. (Ren samvittighed smager altid godt. ;) )
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #478 Dato: 17 Juni , 2011, 14:32 »
Tak for velkomsten.
Jeg tænker at det der med at slagte nok bare er noget jeg skal overvinde at gøre første gang. Kender nok også nogen, som vil hjælpe mig igang. Men det er nok godt, at kyllingerne er flyttet fra stuen og ud i hønsehuset. For der gik lidt rigelig kæledyr i den. :D
Børnene bruger dog stadig lang tid hver dag på at kæle og betragte kyllinger.
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #479 Dato: 17 Juni , 2011, 14:34 »
Velkommen på forum, Pia :D
Jeg synes heller ikke det er særlig sjovt, når der skal aflives eller slagtes, men jeg har da lært at spise mine egne hanekyllinger.
Det som har gjort det nemmere, er at jeg ved mine dyr har haft et godt liv, det kan man jo ikke sige om det fjerkræ, vi køber fint pakket og klart. Så det spiser vi ikke, ligesom vi heller aldrig køber æg (så hellere undvære /o )
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk