Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 68753 gange)

0 Medlemmer og 8 Gæster læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #360 Dato: 07 Oktober , 2010, 10:01 »
Hjertelig Velkommen her til Bodil <I
Her er vi mange som ved noget, og når vi alle bidrager med lidt  /o tjaa så ved vi næsten alt  *d *y
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Bodil Tover Karlsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #361 Dato: 07 Oktober , 2010, 10:08 »
Tak, Linda som bor tæt på den skønneste fjord, jeg elsker jo også hav og fjord  :D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #362 Dato: 30 December , 2010, 15:34 »
Er der ikke nogle nye som vil præsentere sig? ;) Med alle de nye medlemmer, så må der da også være nogle præsentationer :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #363 Dato: 30 December , 2010, 16:15 »
Synes bestemt at man og kan bruge nogle af de gamle som ikke har presenteret sig endnu  /o /o
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline M.E. Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #364 Dato: 31 December , 2010, 22:32 »
Hejsa,

Jeg hedder Mie, er snart 25, og studerer ErhvevsJura på AAU.

For et halvt års tid siden blev det sådan at jeg overførte fra Århus Uni, til Aalborg Uni, og i den forbindelse flyttede hjem til mine forældre. (Der var bare ikke til at få lejlighed, eller kollegie.) Jeg har to søstre(en tvilling, og en midt i 30'erne), fem nevøer(18 år, 14 år, 12 år, 6 år, ½ år), og en niece(8 år).

Jeg har også tre katte (nogle ordenlige bamse-katte), og en dansk/svensk gårdhund.

Min far har ofte gået og snakket om hvor gerne han ville have høns for at spare på æg osv. Det blev aldrig rigtigt til noget, indtil i maj i år. Der blev jeg nemlig lettere irriteret over at han bare snakkede og ikke gjorde, så jeg byggede ham et hønsehus, med gård.

Han, og når jeg siger han mener jeg nærmere 'vi' i dette tilfælde, startede med tre fine røde amerikaner høner og en hane som jeg ikke er helt sikker på hvad er for en. Da vi har lidt spøjs humor i familien navngav vi vores høns efter afdøde slægtninge, og hanen kom til at hede Holger, efter min farfar. Allerede næste dag begyndte æglægningen. Siden da måtte vi slagte den ene høne (Karen, som smagte pragtfuldt) da hun havde et ondt sind og forsøgt at tage livet af vores andre høner.

En gang i juni meldte ideen sig med kyllinger. Desværre var der jo ingen af vores der gad det med at ruge, så jeg byggede en rugemaskine af en flamingo kasse. Jeg var lovlig skeptisk over ideen, nu havde vi jo ikke haft høns ret længe, var det nu en god ide? Men min Niece har evner inden for overtalelse, og hun rottede sig sammen med min far. Bygget blev den, og taget i brug med ni æg. Enogtyve dage senere kom der én kylling. Der var intet liv i de andre. Næste dag kørte vi ned til en nabo, der har blomsterhøns, og orpington, og fik en skruk høne (en blomster/gul orpington), med otte(hendes 'pleje') uge gamle blomster kyllinger med hjem. De tog vel imod vores egen lille kylle.

Af alle kyllingerne var der fem hønekyllinger og fire hanekyllinger. (Det var omtrent her jeg blev bidt af hønsehold) Som følge traditionen i familien blev de alle navngivet, dog har det ikke stoppet os fra at spise de to største af hanekyllingerne her i december. (Det var Hans og Harry, og der blev nok suppe af dem til en måneds tid!) Vi regner også med at kappe én enkelt til når den får en godt vægt, og beholder nok den sidste. Holger siger ikke noget til dem, så længe det går an...

I starten var jeg meget nervøs for at lade hunden i nærheden af hønsene, for hun har allerede fortæret diverse hamstre/kaniner, men en dag mens jeg gjorde rent i hønsehuset opdagede jeg hende pludselig mellem benene på mig. jeg havde nok ikke lukket døren ordenligt. Hun ignorerede fuldstændig hønsene i hendes vilde jagt på gnavere (mus, rotter, hvad har du). Da hun endelig opdagede hønsene var det fordi en af de Røde (Ilse) hakkede hende ved haleroden. Hun så forivrede på hønen, kiggede lidt spørgende på mig, og gik tilbage til at lede efter mus. Jeg har hende med i hønsehuset hver dag nu, og hun har ikke så meget som nappet til en høne. Jeg er ret stolt af hende over det. Hun patruljerer også matriklen hver dag i tilfælde af Hr. Ræv skulle komme på besøg, og har jagtet ham, og fremmede hunde og katte, på porten igen flere gange.

For et par dage siden var der også det første æg fra en af de små.
Det er dejligt når tingene fungerer.

Nå, jeg har gentagende gange fået at vide jeg snakker om de høns alt for meget herhjemme, så jeg må hellere stoppe nu hvor legen er god.

-Mie

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #365 Dato: 01 Januar , 2011, 06:19 »
Velkommen ud af busken, Mie  :D
Det er dejligt, du er begyndt at skrive her  /o
Jeg tror, vi alle kender det der mildt overbærende udtryk andre får, når vi "snakker-for-meget-om-vores-høns", men i virkeligheden er det jo dem der mangler den gode og glade oplevelse, vi har med vores dyr hver evig eneste dag.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #366 Dato: 01 Januar , 2011, 10:57 »
Velkommen til. /o

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #367 Dato: 01 Januar , 2011, 11:06 »
Hov, har ikke set denne tråd før nu - så jeg tillader mig at præsentere mig selv som et "gammelt" medlem :)
Jeg hedder Charlotte og bor med min mand og 3-årige datter i Juelsminde. Jeg er privat dagplejer, og nyder jobbet. Er uddannet pædagog, og har netop i sommers afsluttet en kandidat i antropologi fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. (Altså samtidig med jobbet som dagplejer - så det har været en forfærdelig og berigende tid på samme tid). Det ville være oplagt at søge nyt job, men der er for mange fordele ved ikke at blive i jobbet så længe vi selv har små børn i huset. Så min dagplejekarriere kommer til at strække sig indtil min sidste barsel er overstået - hvornår det end bliver  ;)
Min mand og jeg bor i hus med en grund på bare 810 kvadratmeter - men der kan være mange dyr her alligevel  ;) Lige pt. er vi ved at afslutte køb af ca. 1600 kvadratmeter ekstra jord, hvilket betyder at flere af mine barnedrømme om geder, gæs og ænder pludselig kan blive en realitet. Det gamle lokale savværk er netop lukket, og det er noget af den grund vi køber. Regionen har været ude at tage prøver og kikke i gamle sagsmapper, og hele stykket er herefter frigivet som forureingsfri  <I
Vi har allerede fået harvet og revet sten af 550 kvadratmeter og sået med en herlig engblanding til 3 geder vi får til april og fået sat en "stald" op. Vi mangler dog inventar - men det er jo hyggeprojekter  :)

Jeg elsker stedet vi bor, haven vi har, alle dyrerne vi har og sådan livet generelt - jo, jeg er der i livet hvor jeg lige præcis gerne vil være  ;)
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #368 Dato: 01 Januar , 2011, 11:11 »
Velkomme til begge to  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #369 Dato: 17 Januar , 2011, 10:50 »
Indrømmer så fra start, at jeg ikke har læst hele velkomsttråden  ;D

Men må jo hellere præsentere mig selv ;)

Jeg hedder Tina, bor sammen med min mand (kæreste) og vores tre drenge i alderen 6 år, 4 år og 5 mdr. Så pt. går jeg hjemme på barsel.
Vi bor nær Ikast på en lille landejendom, hvor vi har to hunde, to katte og, næsten det vigtigste her, 1.3 australops, 0.1 hvid sussex og 0.1 brun italiener. Vi har et par gange prøvet at have hvide kalkuner, hvor det næsten har været et helt familieforetagende at få dem slagtet :D Tror også det endte med manden fortrød lidt, at han mente vi skulle have 14 stk. sidst - vi fik spiste de sidste et år efter, da vi holdt barnedåb.

Vi fik først vores lille hønseflok i sommers, hvor vi fik de to forærende, og så valgte vi at bruge lidt penge på at købe noget ordentligt, altså australops. Dem er jeg ret glad for. Det blev en blå hane, en blå, en sort og en ... øhh.. splash?? (En "fejlfarvet" blå?).

I år skal vi så have fat i nogle kalkuner igen. Vi har i flere år snakket om at få bronzekalkuner, så måske vi skal have os taget sammen ;) -Har også lovet drengene, at vi får nogle der ikke skal slagtes :)
-Og så er jeg på udkig efter nogle orloff :)

Hilsen Tina
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #370 Dato: 17 Januar , 2011, 12:40 »
Velkommen på forum, Tina  :D
Det lyder til at være en rigtig fin hønsegård du har /o
Jeg ved, der er nogen i nærheden af Vildbjerg, der har flere typer kalkuner bl.a. bronzefarvede.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #371 Dato: 17 Januar , 2011, 20:39 »
Velkommen. Det lyder rart. Din splash (eller spættet) kommer fra blå x blå... Farven er ikke godkendt, men du kan fint avle videre på den...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #372 Dato: 20 Januar , 2011, 08:13 »
Hej alle.

Jeg har da vist ikke fået præsenteret mig....
Jeg hedder Jean Hansen og bor ved Holbæk på Sjælland, 39 år, gift med Thomas og har 3 børn mell. 10 og 20 år. Har en masse dyr og elsker at leve efter en nogen meget hårde år med sygdom.

Jeg er gammel københavner/amagerikaner men mødte en dejlig mand, også gammel københavner, som året før havde købt et lille hus på landet. Så jeg pakkede mine daværende kun 2 børn ned i papkasser og flyttede.... ;)
Det var ikke slemt at flytte fra en 4-sals lejlighed med 2 små altaner til "langt ude på landet., er nemlig vokset op med villa, vovse og volve på Amager og savnede at have jord under neglene og frisk luft i lungerne.
Vi blev gift knapt 2 år senere efter at have udviddet familien med en efternøler året før. :-*

Året 2004 står for mig som omvæltningernes år. Min mormor og mor dør med få måneders mellemrum og jeg bliver syg og indlagt med en voldsom depression udløst af mange års stress.
I 2005 blive jeg tilkendt førtidspension og de næste år går med at komme på højkant igen. Er stadig medicineret men dog ikke så voldsomt som i starten og komme på arbejdsmarkedet igen har jeg slået ud af hovedet for mange år siden da jeg stadig har mine dårlige perioder.

Efter at have været syg i så mange år er haven blevet forsømt så jeg har de sidste par år forsøgt at få styr på haven igen og at få den indrettet efter vores forhold. De sidste par år er det gået bedre og bedre og jeg er nu blevet klar igen til i det små at prøve nye ting af. Sidste år fik jeg indrettet gården så den "virker". Har nemlig 2 store hunde som elsker at grave så alt er placeret i højbede langs væggene og der er lagt fliser så den er nemmere at holde. Det store blomsterbed og havebassinet blev nedlagt igen da jeg ikke kunne overskue at holde det og fordi det aldrig rigtigt blev som jeg ville have det. Haven fik også en hurtig overgang sidste år. Der blev sat drivhus op og vi fik da lidt tomater og agurker. Er dog ikke færdig med drivhuset endnu så det skal jeg have gjort i år. En lille køkkenhave blev planlagt og 3 små højbede blev bygget men aldrig fyldt. Disse skal dog flyttes i år da jeg fik placeret dem lidt dumt.

Vi har haft høns før, små hvide silker, da de var nemme at håndtere for børnene. Jeg fik så desværre placeret dem forkert på grunden så de var svære at komme til i "surt vejr" og med fuldtidsarbejde i KBH hvor vi tog hjemmefra hver dag kl 5.30 og først var hjemme kl 18, måtte vi droppe det efter et par år.
Jeg har i flere år ønsket mig høns igen, men har dog lagt bånd på mig selv til jeg følte at jeg var klar igen og havde min sygdom under kontrol. Meldte mig ind allerede sidste vinter men mente ikke sidste sommer at jeg var helt klar endnu. Jeg ville også have lavet noget mere i  haven og få den indrettet rigtigt først og børnene skulle også blive så store at de ikke behøvede mig så meget mere så jeg havde mere tid før jeg sprang ud i det igen.
Nu er min datter blevet 20 år og flyttet til Århus, min ældste søn er blevet 17 år og er på efterskole og efternøleren er blevet 10 år og har travlt med kammerater så nu skal det være! og da jeg alligevel har et stykke i haven som jeg ikke rigtigt kan få indrettet så vi kan bruge det til noget, da det ligger en del i skygge og alligevel har nogen bede som derfor skal nedlægges har jeg lige pludselig næsten knap 20 kvm som jeg kan bruge til hønsehus og gård.

Rugemaskine er blevet bygget og 12 rugeæg af sort/hvid sussex i stor er bestilt hjem og jeg er gået i gang med at få ryddet stykket for havemøbler, kompostbeholder, regnvandstønde, pille et lille hegn ned osv. og når jorden er blevet lidt tørrere skal der flyttes et par blomster så jeg kan komme videre med projekt hønsehus. Derefter skal der sættes hegn op på tværs af hele haven, så de får en dejlig stor gård med træer og buske som ikke skal fjernes men integreres i gården.

Jeg regner med at gården bliver en halmgård da det var det vi havde sidst og det virkede godt. Vi skiftede en del af taget forrige år, så vi har en del gamle tagplader som jeg kan bruge til hønsehuset og så har vi en del byggematerialer liggende også så jeg regner ikke med at skulle ud og købe ret meget for at bygge huset.
Gården er allerede hegnet ind på de 3 af siderne af et skur, et højt hegn og en syrenhæk med hegn i, så det er kun fronten jeg mangler at hegne ind, men da min ene hund har det med at tage på springtur fik jeg forrige vinter indkøbt gennem DBA 3 store ruller dyrehegn så det ligger også klar. Så nu kan jeg snart ikke vente længere på at det bliver varmere i vejret så jeg kan komme videre med arbejdet.

Håber det præsentere mig så i kan få et indtryk af hvem jeg er. Ellers er i velkommen til at spørge.

Vh Jean



« Senest Redigeret: 20 Januar , 2011, 08:24 Fra Lavbo »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #373 Dato: 20 Januar , 2011, 12:05 »
Velkommen til Jean! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #374 Dato: 20 Januar , 2011, 12:23 »
Velkommen til til alle de "nye" :D

Det er ikke så tit jeg læser denne tråd men hvor er det spændende og hyggeligt at læse om de andre medlemmer
Nu tilbage som Johanne Schiødt