Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 87513 gange)

0 Medlemmer og 8 Gæster læser dette emne.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #270 Dato: 30 Marts , 2010, 16:39 »
Hej  :)

Nu må det vist være min tur til præsentation her. Selv om jeg har været her en tid.

Den hurtige er, at jeg hedder Ingrid Uhrbrand, bor i Stenløse og er pædiatrisk sygeplejerske (børneafdeling).
Husholdningen består desuden af Malthe og Magnus på 8 og 9 år, min mand samt to kæmpe røde katte (maine coon). Alle er vilde med hønsene (selv om manden ikke helt vil indrømme det).

Igennem 4 år har vi nydt at have 8-11 orpington i vores store baghave. Desværre kun høner, da hanen ikke er velkommen i området.  <W
Jeg kom ind på forum tidligere på foråret, fordi der gik kannibalisme i flokken og jeg var rædselslagen og rådvild. Det var dejligt med gode råd og især forståelse for "hønsegglæden".
 <E
Desværre virkede intet og hønsene måtte afsættes (håber nogle overlevede og har det godt).
Til gengæld blev Forum en øjenåbner og jeg fik lyst og mod på noget nyt.

Men for fa... hvor er det hårdt uden høns!!!
Tiden er gået med at vende jorden i hele hønsegården, renovere og sterilisere hønsehuset, gennemgå og klargøre alle hønseting samt bygge ny hønsemoder og rugekasser.
Til morskab for mange, men mon ikke der er forståelse her på Forum?

Nu mangler jeg bare hønsene/kyllingerne - og det kan KUN gå for langsomt.   <L

Her på Forum lærte jeg en masse om hønseracer samt avl og viderudvikling af racehøns, hvilket jeg jo aldrig har sat mig ind i (da en hane er ret nødvendig). Nu er jeg bare så tændt på at "være med". Præcis hvordan finder jeg ud af...
 *p
Fremtidsplaner:
Jeg bare have en lille Brahmaflok. Selvfølgelig har jeg forelsket mig i det hvid-blå og isabel-farvede, som vist ikke er så "nemme". Måske en ulykkelig forelskelse...Men det ér jo fremtidsplaner. /o og jeg giver ikke op så nemt.
For gammel venskabs skyld (og måske til rugning) må jeg have et par gule orpington.
Sidst men ikke mindst er det gamle legehus blevet malet, istandsat og bygget om. Der skal drengene have 4 store silkehøns. De ønsker sig præcis 2 hvide samt 2 gule eller røde (deres ønske - mors lov). Men det er desværre ikke nemt at finde kyllinger, så Malthes fødselsdagen om 3 uger bliver nok uden kyllinger.

SÅ - det var vist mere end nok om mig og mine.

Hilsen Ingrid, som bare er sååååååååå utålmodig!  /f
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #271 Dato: 31 Marts , 2010, 08:23 »
Selvfølgelig er du (og resten af familien) utålmodig  ;D
Det er et velkendt symptom på hønsefeber *f
Mon ikke du skulle kunne nå et par silker inden for tre uger?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tiina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #272 Dato: 31 Marts , 2010, 17:33 »
Hej med jer :)
Ja jeg er vidstnok en af de yngste herinde, vi har ingen høns og har aldrig haft, men jeg håber jeg er velkommen alligevel  ;D
Jeg har nemlig planer om at få høns når jeg flytter hjemmefra, så man kan få æg fra ens egne glade høns, så man slipper for at støtte dem, der kommer fra burhøns.
Jeg elsker dyr og går meget op i dyrevelfærd (bl.a. derfor er jeg vegetar) så jeg vil gerne sætte mig grundigt ind i pasning og plejen af dyr inden anskaffelsen. Lige pt ved jeg faktisk ikke en disse om høns, men har lånt tre bøger på biblioteket og meldt mig herind til en start. Nogen, der ved om der findes en bog, hvor alle race- og farvevarianter er afbilledet?
Det ville gøre det lidt lettere at vælge :)

Som sagt, ingen høns, men jeg har to dejlige kaniner (Birger og Nayomi) og en sød lille dværghamster ved navn Müslie som jeg er rigtig glad for. Jeg er rigtig meget kaninnørd, og er lige blevet redaktør inde på verdens bedste forum for kaniner og deres ejere hvilket jeg er ret stolt af  :D Må man gerne smide et link til forummet? Det er udelukkende om kaniner og det kunne jo være der var nogle herinde der kunne få gavn af det :)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #273 Dato: 31 Marts , 2010, 17:57 »
Velkommen til Tiina. <I
Den bog der viser mest er simpelthen avlsbiblen; skandinavisk fjerkræ standard.
Den viser standarder for høns,dværghøns,kalkuner,gæs og ænder.
Du skal nok bestille den på dit bibliotek.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #274 Dato: 31 Marts , 2010, 18:25 »
Velkommen på forum, Tina  :D
Vi har faktisk nogle stykker her på forum på din alder.
Som Lene skriver er Skandinavisk Fjerkræstandard fin, men Den store Hønsebog af Jørgen Liljesøe, og Alverdens Hønseracer af Annette Grandin kunne du også låne på biblioteket.
Høns er nok nogle af de mest hyggelige husdyr *p
Vi har en del medlemmer her på forum, der også avler kaniner, du kan finde tråde om det under "Andre Dyr"
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tiina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #275 Dato: 31 Marts , 2010, 19:07 »
Mange tak begge to :D
Jeg har nu reserveret Den store hønsebog og Alverdens hønseracer på biblioteket - de havde ikke Skandinavisk Fjerkræstandard  så den vil jeg skaffe hvis de to andre ikke er uddybende nok til mig :)
Jeg glæder mig rigtig meget til at lære mere om høns på dette forum - og endnu mere til at få anskaffet nogle.. Måske får jeg endda overtalt min mor til det, så jeg ikke skal vente til jeg flytter hjemmefra, hvem ved  ;D

Offline Huset i Mosen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #276 Dato: 01 April , 2010, 04:48 »
Hejsa!
Jeg håber i bære over med mig hvis jeg har postet min besked forkert :-)
Jeg er ikke så vant til forums og er desuden ejer af en oldgammel meget drillesyg pc  ::)
Min yngste søn og jeg er blevet bidt af høns og har silkehønsene som favorit. Jeg påtænker dog også at anskaffe nogle der også skal spises men ved enddnu ikke hvilken slags?
Vi bor lang ude på landet hvor vejen slår et bugt kragerne vender og det hele :-)
Vi har også heste herhjemme og har god plads at boltre os på.
Jeg er pt hjemmegående men har snuset lidt til landbruget førhen og planen er da også at vi vil forsøge at blive så selvforsynende vi kan med tiden.
Det er et godt forum synes jeg har brugt lexikon meget man kan næsten få svar på alt super!
Ser frem til at lære jer bedre at kende :-)
Mange hilsner Maria og Sebastian :-)

1,1 silkehøns. 5 silke kyllinger. 2,2 heste. 0,3 hunde. En skøn mand samt 4 unger.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #277 Dato: 03 April , 2010, 17:24 »
Velkommen til alle jeg ikke har fået sagt velkommen til på det sidste :D

Tiina: Jeg er da ihvertfald nogenlunde på din alder, lige lidt yngre godt nok, men der er også andre (Andreas eksempelvis og også en håndfuld piger, sorry kan ikke lige huske alle navnene) ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #278 Dato: 03 April , 2010, 17:40 »
Velkommen til allesammen.
@ Maria og Sebastian. Silkehøns kan sagtens spises. De har bare en sjov blå farve, men de skulle smage som alle andre høns.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Makasi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
  • En fugleglad gås c",)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #279 Dato: 06 April , 2010, 20:36 »
Halløjsa!

Ja så er jeg lige blevet aktiveret igen  :)

Jeg er en "lille husmor" i eget hjem med stor have - vi har tre tøser (8, 6 og 1 år) og farmanden der er have-gal, hehe.

To stks udefarende katte hører også til.

Jeg har i årevis drømt om at ha' en lille flok tykke hønsebasser til at gå og kagle og rode i haven efter snegle og orme, og nu trør jeg søreme vi er ved at være der, hvor vi er parate til at gøre noget ved det!  :D

Så hvilket andet bedre sted at suge lidt til sig (og få en masse videnj) før vi går hen og kaster sig ud i det, end herinde!
Høns - vagtler (dværg-, tekhas-, almindelige) - diamantduer - parakitter (græs-, konge-, bjerg-, barnardi-) - spurvepapegøjer - gæs - kanariefugle - deguer - katte - får (texel/gottland) - fisk - melorme - bier

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #280 Dato: 07 April , 2010, 07:46 »
Jamen velkommen igen, Maria  :D
Du ved jo allerede, at forum er det bedste sted at finde hjælp, når man gerne vil vide mere om sine fine havehøns  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline korgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
    • Stald Korgaard
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #281 Dato: 11 April , 2010, 21:19 »
Jamen jeg vil da gerne sige pænt goddag..

Jeg hedder Maybrit og er bosat i Kalundborg sammen med min mand og vores 2 børn.
Vi opdrætter kaniner i racen dværgvædder og hollænder, men vi kom på den ide at vi da måtte have os et par høns...
Det er så blevet til 5 høns af racen Isa Brown, da vi har fået fortalt at det skulle være gode begynder høns.. må da også sige at de virker enormt rolige, de skulle være 17 uger gamle.

Vi ved ikke det helt store om høns og tænk at vi da heller måtte lære noget om de dyr vi nu har anskaffet os.. så det er grunden til at vi har meld os ind på dette forum.





Med venlig hilsen
Maybrit Korgaard Johansen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #282 Dato: 11 April , 2010, 21:25 »
Velkommen på forum, Maybrit  :D
Tillykke med jeres nye høns, høns er nok nogle af de mest hyggelige og afstressende dyr, man kan have *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #283 Dato: 11 April , 2010, 21:39 »
Velkommen til Maybrit og familie.

Når I lærer Forum her lidt at kende vil I finde ud af at det er en guldgrube, med information om næsten alt vedrørende høns og andet fjerkræ. Og indtil da skal I bare spørge løs om stort set alt. I vil snart finde ud af at Forum også er et sted der besøges og bruges af et hav af meget hjælpsomme mennesker med interesse for fjerkræ.

Held og lykke med besætningen.

En lille advarsel dog. 'Hønsefeber' er utroligt smitsomt og breder sig med lynets hast. Den er dog sund og ganske uskadelig, i rimelige mængder. ;) 
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #284 Dato: 11 April , 2010, 21:42 »
Velkommen til Maybritt og familie. JEG stemmer i med Erik og MArianne... det her er hyggeligt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.