Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 88909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Shahram

  • Bruger
  • Indlæg: 27
    • http://www.radmehr.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #255 Dato: 09 Marts , 2010, 23:12 »
Tusind tak for alle de søde komentar. Jeg har desværre meget travlt for tiden. men så snart det er lidt mere tid, vil jeg tage nye billeder og sæt dem her på siden. Som Lene har allerede fortalt kan man se lidt billeder på min hjemmeside    www.radmehr.dk
Jeg har faktisk fået nogen æg af vores formand som er en blanding af sussex og favorals hvis det er stavet rigtig. De er allerede i rugemaskinen.
Vi er snart på vej til en dejlig tid med mere varme og sol, og masse små søde kyllinger i  haven. endnu engange tak.

Offline vonrosengren

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #256 Dato: 18 Marts , 2010, 22:51 »
Hej Alle sammen
Jeg hedder Henrik og bor i en lille nordjysk by, ved navn Aså. Jeg har altid været glad for dyr, og nu fik jeg muligheden for at få et par høns, jeg har 1 dværg silke hane og 2 høner, de er fra 2009, pt har jeg dem i et skur, men skal have lavet en ordentlig hønsegård, her når sneen er væk. Det er første gang jeg har fjærkræ, så har været ved at læse en del tips, fra dette forum. Ud over mine høns har jeg 2 hunde, og 7 kæledyrs rotter.
  Vh. Henrik :) :D ;D
1,13 Silkehøns
0,3 hunde
0,1 hvidt jordegern
2,4 kaniner
4,7 marsvin

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #257 Dato: 18 Marts , 2010, 23:32 »
Velkommen på forum, Henrik  :D
Du må endelig spørge løs, hvis du mangler svar på noget om høns  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #258 Dato: 19 Marts , 2010, 08:29 »
Hej Henrik!

Endnu en nordjyde - herligt  /o

Dværgsilker og Aså. Hmmmmm - jeg gætter på, at Maiken har været med på sidelinien  :D

Held og lykke med hønsegården!

Offline vonrosengren

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #259 Dato: 19 Marts , 2010, 10:30 »

Hej
Jeg har hentet mine høns i Års, fandt først ud af der var en avler i Aså, efter jeg havde hentet dem ;D
1,13 Silkehøns
0,3 hunde
0,1 hvidt jordegern
2,4 kaniner
4,7 marsvin

Offline wande54

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
    • Steen privat
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #260 Dato: 20 Marts , 2010, 14:22 »
Nåh, selvom jeg har kigget med her i forummet i lang tid, så må jeg hellere præsentere mig rigtig.

Vi flyttede i sommeren 2009 fra Helsingør til et hyggeligt lille bondehus på det sydlige Langeland.
En naturgrund på 2300 kvm med marker på de 3 sider er jo oplagt til at dyrke vores store interesse for naturen. Både den vi selv er Herre over og den der bare er her.

Nu er vi kommet igennem en lang og træls vinter, hvor alle vore planer har ligget stille, men i går fik vi endelig sat 1.1 Wyandot dværg ud i en midlertidig bolig. Den må de leve med indtil jeg får bygget hønsehus og indvendig voliere i 1/3 af en ubrugelig træ-garage. Dertil en ca 6 kvm udvendig voliere, så der er god plads til en lille flok uanset vejret.
Det er mit første forsøg med høns, men min kone Lisbeth har haft høns og ænder i mange år.
Vores 2 hunde har taget rigtig pænt imod deres nye putte-gokker, så vi håber på fred og idyl mellem dem fremover.

Jeg er også i gang med at lave 10 kvm fuglehus med 5 volierer udenfor til at have forskellige parakitter i.
Så der er nok at se til det næste lange tid.

Venlig hilsen
Steen
1.1 Guld/sortbåndede og 0.1 hvid Wyandot dværge.
1.0 Cocker Spaniel, 0.1 Golden Retriever, 0,1 Norsk skovkat, samt parakitter, dværgvagtler og zebrafinker, akvarier.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #261 Dato: 20 Marts , 2010, 19:36 »
Velkommen til, til jer begge! :)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #262 Dato: 22 Marts , 2010, 17:43 »
Ja, velkommen til jer begge to ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #263 Dato: 22 Marts , 2010, 18:15 »
Velkommen på forum, Steen  :D
Dværgwyandotter kan man bare ikke gå fejl af *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #264 Dato: 25 Marts , 2010, 09:07 »
Velkommen begge 2! Det lyder ganske spændende det i pusler med  /o

Offline Dag

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
    • www.catoricoons.net
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #265 Dato: 26 Marts , 2010, 00:12 »
Hei,  

Mitt navn er Dag Jensen, opprinnelig fra Norge, men bosatt litt utenfor Elche i Spania, hvor jeg og min kjære Raquel og alle våre dyr, nettopp har skaffet oss en Finca på 8000 m2 med stall og olivenlund.
Vi flytter inn her 1 mai, og jeg trenger all den hjelp jeg kan få her inne, da det til vår store overaskelse fulgte med på kjøpet 5 høner og en hane.Tidligere eier hadde tenkt bare å kvitte seg med de, og da vi vet hva det menes med her nede, tok vi beslutningen og beholde de..Det hører med at det også fulgte med en liten hund og en del duer...hehe.
Hønene lever i etter vår oppfatning under veldige dårlig forfatning, de ser sunne ut, men hele høne huset ser fryktelig ut (dyr i Spania har egentlig ingen stor verdi for spanjoler desverre)
Jeg har planer omå rive hele greia, og sette opp ett nytt ett annet sted på eindommen..og dette blir 1 prioritet. /o

Vi trenger råd om det meste..hønehold, hva med hanen... bygging av nytt hus ect ect  setter stor pris på hjelp til dette. send meg gjerne linker ect ect... ;)

Vi driver i tillegg med oppdrett av Main coon katter. www.catoricoons.net  så har vi lille Miss punky en liten mix hund fra gata her i Spania. (Hun er min store hundekjærlighet) Miss Punky var også med oss og bodde i København i ca 6 mnd i 2005.. hun og vi er store fans av danmark..

Så har vi Oliver Twist en skjefer som vi reddet ut av en mørk garage som han hadde vært i i 4 år...i totalt mørke med svært lite mat for ca 6 mnd siden..han er nå helt sunn og frisk og elsker livet. ;D


Som sagt vi ønsker å starte med disse hønene, og ønsker at de som de andre dyrene våre skal ha det beste, så jeg trenger alle gode råd jeg kan få fra dere alle. :D
Først og fremst trenger jeg råd evnt tegninger på å bygge ett hus og en gård til de..og hva denne skal inneholde..

Håper noen kan hjelpe med dette  ::) ::)

Med vennlig hilsen
Dag

« Senest Redigeret: 26 Marts , 2010, 00:20 Fra Dag »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #266 Dato: 26 Marts , 2010, 06:31 »
Velkommen til Dag, du er kommet det helt rigtige sted hen med dine spørgsmål. :)
Først vil jeg gerne trykke din hånd, jeg blev vældig rørt over at læse om dine  redningsaktioner for hund og høns. Je har også været en del i Spanien som turist, og kan kun give dig ret.... dyr har meget lav prioritet dernede. men bortset fra det er det et feeeeedt land :)
At bygge et hønsehus til din lille flok behøver ikke være svært :) evt kan du se om du kan finde et legehus eller lille skur som du kan stille op. Mine høns bor i en gammel campingvogn.
Marianne Vedel herinde fra har lige lavet et rigtig flot hus, det kunne også være en idé måske så bare uden de mange avlsrum. :)
Men der er
masser af hjælp at hente herinde :) ellers spørger du bare.

« Senest Redigeret: 26 Marts , 2010, 06:38 Fra Wanda »
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #267 Dato: 26 Marts , 2010, 07:40 »
Velkommen på forum, Raquel og Dag  :D
Det lyder til I har fundet et dejligt sted at bo, og I har efter min mening den helt rigtige holdning til dyr  /o
Hønsehuse behøver ikke være så flotte, det handler om at dyrene ikke kan tåle fugt og/eller træk. Det er også bedst, hvis huset er indrettet, så det er nemt at holde rent, for så er det nemmere at holde det frit for utøj.
Hvis I kikker i forums galleri er der et helt afsnit med hønsehuse og hønsegårde, der kan I få mange gode idéer. Danmarks Forening for Racefjerkræavl DFfR har også nogle små hæfter man kan købe med meget nøjagtige tegninger af forskellige hønsehuse.
Jeg har selv lige fået et nyt hønsehus, men mit er delt op i flere rum, fordi jeg gerne vil have flere racer og derfor har flere haner, hvis de går sammen vil de parre sig på kryds og tværs. Der er billeder af mit hønsehus i mit galleri. Der kan I også se billeder af mit gamle hønsehus, der var ganske lille, men fungerede perfekt.
Et godt råd vil være at klodse huset op, for så undgår man at rotter vil bygge huler under gulvet.
Held og lykke og skriv endelig videre her på forum.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #268 Dato: 27 Marts , 2010, 12:24 »
Velkommen Dag. Sjovt nok har jeg lige haft en lille ferie i Alicante... Der er nok ikke den store risiko for at det bliver for fugtigt ved dine høns, men til gengæld bør du nok sørge for at de kan komme i skygge.. Hvordan er det med rovdyr/fugle, så kan det være at du skal gøre noget specielt der. Undersøg dem for utøj, for hvis huset er i dårlig forfatning, så er det tænkeligt at de kan have det. Men ellers så sørg for foder og vand, så er det ikke så svært at holde høns.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Dag

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
    • www.catoricoons.net
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #269 Dato: 29 Marts , 2010, 23:41 »
Takk for hyggelig velkomst ;D

Jeg har tittet mye her inne nå og har fått masse ideer til hvordan jeg skal gjøre dette..Takk.

Neste gang du er i Alicante 8) Finn så bare gol som en hane, så skal du komme å se på mitt nye anlegg, som jeg starter på straks vi flytter inn.

Gleder meg til å starte opp. /o /o

God Påske til alle..  ta gjerne en titt på våre andre dyr..www.catoricoons.net  (våre main coon katter )

Dag