Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 78555 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #135 Dato: 19 Juli , 2009, 07:46 »
Så skal du da også lige bydes velkommmen, Gitte.
Og sikke et projekt, I har kastet jer ud i...  :D
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline gitteholk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 179
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #136 Dato: 19 Juli , 2009, 14:07 »
Tak for velkomsten.
Ja det er som om vi slet ikke kan stoppe igen  <J
Hver gang jeg har tid i overskud læser jeg i hønsebogen og ser flotte billeder af rolige, rugedygtige, super æglæggere og kødracer.... og så er det at jeg "bare må ha´ sådan nogen" ;D

Jeg arbejder som anæstesisygeplejerske. Og ofte har jeg døgnvagter. Lige nu har jeg 48 timer i streg. Det er ikke rart at forlade alle de små pipper så lang tid af gangen. Men jeg tror (og ber til) at min datter på 8 år nok skal passe dem til UG.



Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #137 Dato: 19 Juli , 2009, 14:13 »
Velkommen til Gitte..

Altid rart med medlemmer med forskellige racer.. Jersey kæmper :P :P
Og når det så er nogenlunde i nærheden. Ja det hjælper jo osse på det :)
Og go jagt ;)

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Didde
« Svar #138 Dato: 19 Juli , 2009, 18:44 »
Hejsa,

Jeg kommer fra Storkøbenhavn og har ingen fjerkræ.
MEN... Forhåbentligt får manden og jeg snart et hus med et par hektar hvor vi kan få nogle hyggefugle til at gå rundt.

Høns: Indtil videre har vi kig på de svære/tunge racer som Orpington og Barnevelder, men vi har ikke besluttet os for noget endnu.

Gæs: Jeg vil gerne have hvide, han vil gerne have grå, så må vi se hvem der kommer hjem med nogle først ;)

Ænder: Vi har ikke kigget så meget på ænder endnu, men det kommer nok.

Glæder mig til at udforske forummet!

Hilsen Didde
« Senest Redigeret: 19 Juli , 2009, 18:48 Fra DideP »
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #139 Dato: 19 Juli , 2009, 20:41 »
Velkommen på forum, Didde, det er et godt sted at starte, hvis man gerne vil have fjerkræ.
Men pas nu lige på, fjerkræ er stærkt vanedannende *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #140 Dato: 19 Juli , 2009, 21:42 »
Tak :)

Ja vi glæder os også helt vildt til at komme i gang!
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #141 Dato: 29 Juli , 2009, 10:07 »
Jeg må hellere præsentere mig - er helt ny på dette forum (som jeg fandt fordi jeg ledte efter blomsterhøns - uden at vide, at det er den store mode herinde  ;) ).

Jeg er ledende børnebibliotekar - 56 år og gift med Fin, som lige er blevet folkepensionist.

Vi bor i Nordsjælland på et nedlagt landbrug, og har haft høns i omkring 25 år. Altid kun for hygge og æg, absolut ingen udstillingsinteresse. Vi startede med dværgkochin til vores ældste søn - han fik senere også en (næppe særligt raceren) silkehøne. Derefter har vi med et "hul" på et par år haft alle mulige racer høns lige siden.

P.t. har vi dværgwyandotter, silkehøns og har lige fået 6 kyllinger af blomsterhøns. Planen er at udfase wyandotterne og have de to andre racer. Vi elsker nemlig at ha' en masse forskellgie farver og former at se på! De har en stort rum i den gamle stald - en hønsegård (lige ved terrassen) der kan overdækkes ved fugleinfluenza (og som er ved at blive udvidet) - og skal osse ha' lov at komme ud i haven og tage snegle og ukrudt.

Derudover har vi:

1 hund (Tervueren, Border Collie)
4 katte (varierende grader af Maine Coon) - + lige nu 2 killinger 7/8 MCO 1/8 skovkat
6 islændere (to rideheste - en avlshoppe - tre ungheste af egen avl)
2 shetter - skal sælges, da barnebarnet bor for langt væk til at have glæde af dem
1 fåreflok - Sånefår + et enkelt gotlam

To dejlige sønner - voksne, to dejlige svigerdøtre, + verden dejligste barnebarn!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #142 Dato: 29 Juli , 2009, 11:02 »
Tove, velkommen på forum, jeg håber, du må blive glad for at være her  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #143 Dato: 29 Juli , 2009, 13:40 »
Hej Tove,
velkommen til, det ser ud til at du/I med jeres 'udvidede' dyrehold, passer fint ind i dette 'nørdede' forum  ;) Nørdet på den gode måde, altså!!
Mvh Marianne

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #144 Dato: 04 August , 2009, 15:02 »
Du ser da ud til at ha' en del dyr selv Marianne  ;) - og ja - vi er rigtigt dyre-nørdede. Nogen gange tager det altså lidt overhånd, men hyggeligt, det er det jo!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline William1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #145 Dato: 09 August , 2009, 22:50 »
Davs alle sammen...........dejligt med folk der æællllsker dyr  /o
Jeg er også ny herinde....er dog allerede ved at rode mig ud i at købe nogle kyllinger og lidt andet.
Jeg er 40 år - fra Fyn - gift med en MEGET tålmodig mand og har 3 børn på 12 - 14 - 16 år.
Desuden er huset og haven befolket af mange levende væsener  <A...fra en ende af :
pt 3 høns og 1 hans...samt 3 kyllinger......race - gadekryds. hønsene er vist race høns men har da lykkelig glemt alt om hvilke.......... ???
En kanin som ikke vil lukkes inde - så den huserer i hele haven. Vores 2 katte - som helst smider sig så vi ikke kan gå for dem........ ;)
1 skildpadde - som min mand fik da han var knægt ..........dvs. den er ca 40 år.........det kan ikke mærkes på den........
2 hunmarsvin....som berigede os med 7 unger igår.......de er altså så dejlige  :D
7 sibirske hamstere og 1 enkelt dværghamster.
åååhhhh jo.......2 guld fisk........
1 jordegern og 5 chinshillaer
Og mine grise.......hængebugsgrise.......mere sjældne end kønne .........men pyt.
De skal også være her.........
Jeg har læst flere indlæg og siddet og klukket over jeres skønne humor........
Håber at skrive sammen med mange af jer  /o
Mange hilsener
Kirsten
Venlig hilsen Kirsten Larsen

napaloma

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #146 Dato: 09 August , 2009, 23:57 »
ENDELIG lykkes det mig at få billede på, så jeg kan vise "madammen" dag tastaturet frem....  ;D

Jeg vil. da også præssentere mig .

Jeg hedder Lonnie og er 36 år.

bor på Fyn, og har 3 skønne unger på 18-16 og 8 år.

har en stor interesse i maine coon ( det er  en katte race *ss* )
som jeg har opdrættet i 10 år, jeg går på udstillinger og får nogle killinger indimellem... 

Sidste skud på stammen er hønsene...
manden var ikke meget for at gi sig, men man får vel sin vilje  *FNIS *

så har 7 agerhønefarvet wyandotter , 4 issa brown, som er meget frit gående... besøger gladelige naboen, til stor glæde for både høns og nabo  ;D

Vi har en brahma frue og hendes 3 børn gående frit også..

vi har nogle silkehøns i sort & hvid..
nogle vagtler.
sønnen har dræbermus....han siger de rigtigt hedder zebramus...men efter de bed mig , mener jeg de hedder dræbermmus...

yngste sønnen har vandrende pinde.. som jeg dog passer.. !! typisk

jo forresten har jo også manden Hi Hi  som der må gemme sig en dyreelsker/ven i , når han kan holde sådanne en dyretosse som mig ud  ;)

mange   <Chilsner
Lonnie

 *b

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #147 Dato: 10 August , 2009, 00:13 »
Hjertelig velkommen til jer begge to Kirsten og Lonnie  <I

Håber i finder gode tips og ideer eller svar på spørgsmål omkr dem med fjer på.
Her er vi mange som ikke ved ret meget, men står vi sammen  <A så ved vi næsten alt.

@Lonnie godt du fik styr på det med billederne  *p
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

napaloma

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #148 Dato: 10 August , 2009, 00:31 »
hej Linda

takker for en fin velkomst... ;D

jo fik lagt billeder ind.. og har slettet indlægget igen  <H

og se nu bare...et billede af mig selv er også kommet på...så de kan se mini  "giraffen" på 161 cm  LOL LOL

synes altså jeg har været små dygtig...klapper lige mig selv på skulderen, nu når der ikke er andre hænder i nærheden til at gøre det 
<:

se nu bare al det jeg fik lært, så kan det jo være i skal trættes med billeder af mine store agerhønefarvet wyandotter  LOL...

Lonnie   <S

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #149 Dato: 10 August , 2009, 19:18 »
Velkommen til! :) Dejligt med flere nye ansigter :)