Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ægfarve  (Læst 11497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Ægfarve
« Svar #15 Dato: 11 Juli , 2012, 10:48 »
Åhhh nej  :( så må jeg en tur op på apoteket.
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Ægfarve
« Svar #16 Dato: 11 Juli , 2012, 11:05 »
Underlig måde at holde dyr på, jeg HOLDER af mine dyr, så jeg kunne ALDRIG drømme om at forære/sælger dem  alle hver gang jeg skulle på ferie.
Og så BARE købe nogle nye når jeg kommer hjem.

Gad vide om de samme mennesker så også får en sommerhus killing, når ungerne plager om en sådan.  /d
Nej, så galt er det heldigvis ikke - de har en kat på 16 år som er arvet efter en tante, der kom på plejehjem. Men den kan komme i kattepension. Det kan hønsene ikke.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Ægfarve
« Svar #17 Dato: 11 Juli , 2012, 11:13 »
Det er mig som du har købt dem af, og jeg skrev i annoncen, at ham jeg købte rugeæggene af måtte have blandet noget ind over for at få nogle sjove farver ud af det.
De blev solgt som havehøns og ikke til udstilling og det har jeg hele tiden gjort opmærksom på i annoncerne.
Hvis du føler dig snydt af mig, så er det dig selv du må klandre, for ikke at have læst min annonce ordenligt.
Jeg vil IKKE stilles op som en der snyder folk ved at sælge fjerkræ som ægte og som ikke er det. Har ALDRIG snydt og kommer aldrig til at gøre det....

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Ægfarve
« Svar #18 Dato: 11 Juli , 2012, 11:24 »
Må så lige tilføje, at dine sms om at jeg er kynisk og har dårlig samvittighed er helt ude i hampen. At din mor er vidne til at jeg skulle have sagt at de var ægte, kan jeg ikke bruge til noget. Jeg ved hvad jeg har sagt óg skrevet og der er andre der har købt hønniker fra samme kuld som kan bevidne, at jeg hele tiden har sagt at det var havehøns.
Synd annoncen er pillet af, for du vil have godt af at læse den igen...

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Ægfarve
« Svar #19 Dato: 11 Juli , 2012, 11:38 »
Så forstår jeg slet ikke du ikke vil svare på mine sms er længere eller tage din telefon hvis din samvittighed er i orden. At starte med at kalde mig en løgner er sådan set lige så langt ude i hampen! Jeg har lige talt med min mor og hun var lige så sikker i den sag som mig! Jeg har sådan set også ledt efter din annonce, så du kunne få lov at læse (og huske) den igen!! Og i øvrigt gælder det  du sagde til mig i telefonen og da jeg hentede om at de var ægte lige så meget. Det er da også underligt du starter med at argumentere, at de skulle være ægte og så pludselig går over til at prøve at overbevise mig om, at de er købt som uægte.
Synes det er synd og skam ikke at vedkende sig sine fejl!
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Ægfarve
« Svar #20 Dato: 11 Juli , 2012, 11:42 »
Og en anden ting er prisen - hvis du vedkender at de alle er uægte har jeg betalt 500kr for 2 uægte høns, 1 uægte hønnike, 2 daggamle kyllinger og 5 rugeæg. Hvilket er meget i overkanten!  /d
« Senest Redigeret: 11 Juli , 2012, 12:12 Fra Nat_ja »
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Ægfarve
« Svar #21 Dato: 11 Juli , 2012, 12:17 »
Jeg syntes ikke at denne diskution har sin rette her offentlig. Jeres uoverensstemmelser bør tages i PM.

Ang. prisen er 500 kr. for 3 hønniker 2 daggamle og nogle rugeæg bestemt ikke dyrt.

for ægte tager jeg mellem 200 og 250 for hønniker 100 og 150 for haner når vi taler havehøns og er det klart udstillingskvalitet bliver prisen noget mere. Så prisen er der ikke noget galt med.

Men jeg syntes vi skal holde en ordentlig tone i den offentlige forum.

 ;)
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Ægfarve
« Svar #22 Dato: 11 Juli , 2012, 12:26 »
I betragtning af de priser jeg giver for div krydsninger er det ret dyrt. Hvis jeg ville have hvilken som helst krydsning kunne jeg hurtigt finde nogle til 75,- på g&g. Man kan sikkert finde den både dyrere og billigere, men det er jo et evigt debatemne og pointen er jo også den, at jeg har købt noget som ikke er den "lovede" vare.
Hvis jeg vidste de ikke var ægte, så ville jeg for det første ikke have brugt 2 timers kørsel og 500,- på det. Ja jeg ville aldrig have købt dem. Da jeg nu bare står og skal sælge dem igen (self først når den ene er behandlet for sine mider).

Men jeg er helt enig i denne debat ikke passer i det offentlige forum, det var nu også derfor jeg hverken nævnte navne, eller nævnte de var købt af en herfra. Men derimod kontaktede sælger pr. telefon.
At sælger så vælger at smide sin sag ud til offentlig skue må stå for hendes egen regning.
« Senest Redigeret: 11 Juli , 2012, 12:29 Fra Nat_ja »
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ægfarve
« Svar #23 Dato: 11 Juli , 2012, 14:55 »
Jeg låser denne tråd.
Jeres diskussion hører ikke hjemme i en åben tråd, men der imod i pm'er.
Marianne - admin

NB Jeg henviser til forums regler, som findes her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=7
« Senest Redigeret: 11 Juli , 2012, 15:00 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk