Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Marantur til Tyskland 2012  (Læst 111665 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #60 Dato: 01 Juni , 2012, 00:17 »
NB: Inden længe kommer der sikkert, noget helt nyt på banen ???
Chokoladefarvede maran, der lægger chokoladeæg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #61 Dato: 01 Juni , 2012, 00:31 »
Det var virkelig en god tur, og jeg skal nok fortælle nogle ting i denne tråd også, men lige nu har jeg rigtig meget om ørene med eksamener, arbejde og meget andet. Oveni det så har kyllingerne fået coccidiose, så det kæmper jeg også med lige nu, inden tabene bliver alt for store. I skal nok få en opdatering på det og en masse andre tilbagemeldinger på jeres svar fra min side, når der bliver lidt mere luft til det ;)

Det er helt iorden Mikkel. Ærgerligt at kyllingerne skulle rammes.
Held og lykke med eksamen og nu når kl. Er over midnat så TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN
            <I *p <I *p <I *p



Chokoladefarvede maran, der lægger chokoladeæg.

 :o
Aj, det duer vist slet ikke for jeg er på kur. Specielt efter at jeg har siddet og set på mange af de billeder her i tråden.  ::)
Det er ikke engang løwn..... For første gang i mit liv ! Heldigvis virker det , de første 5 kg ligger og har fået en ud af kroppen oplevelse.
« Senest Redigeret: 01 Juni , 2012, 00:34 Fra Lene, Rungsted »

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #62 Dato: 01 Juni , 2012, 10:02 »
Hej Mikkel.

Du ønskes hjerteligt Tillyke med fødselsdagen, fra dine to venner
Bonnie og Clyde i Berlin.

NB: Dit coccidiose problem, vil formentligt være løst i løbet i løbet af nogle få dage, da du har reageret hurtigt, med en aktiv behandling.

NB: Skulle der være behov, for yderligere assistance, så stiller Bonnie og Clyde sig altid til rådighed.
NB: Spiser dog ikke Chokolade æg.

M.K.H.
Onkel J.

  <I <I <I <I <I *o *o /o /o
« Senest Redigeret: 01 Juni , 2012, 11:46 Fra Jørn Clevin »

karina dj

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #63 Dato: 01 Juni , 2012, 19:04 »
Her på Klippeøen trives både de importerede kyllinger og de kyllinger fra de æg vi selv har ruget ud.

Det var en utrolig hyggelig tur vi var på, og jeg kan kun anbefale at I andre kommer afsted, hvis I får mulighed for det. Ikke mindst var det en stor gave at Jørn fik det så smukt organiseret og han har vel nok lagt meget arbejde og ildsjæl i det  /o TAK Jørn  ::) igen igen!

Jeg ser frem til hvordan kyllingerne udvikler sig, og til at få andres øjne på hvordan de bedst kan sættes sammen til at få de bedste resultater, som forhåbentligt skal blive til glæde for andre end os der har været med på turen.

Rugeæg skal der forhåbentlig komme en masse af, og hvor ville det da være spændende at se hvad der kunne komme ud af dette materiale, mixet med det der kom med fra bla. Frankrig af. DET synes jeg er interessant!  ;)

Og så vil jeg gi' Jørn ret i hans udtalelser om maranen, der lige er landet i avlerverdenen, og naturligvis skal ha' en masse år med folk der vil racen det bedste! I fællesskab med en fælles positiv ånd, stil og samarbejde skal det nok ende med at den begynder at arte sig lidt ensartet den kære maran. Men det er absolut osse det som det kræver...i mine øjne i hvert fald! Så det er bare at knokle på... og ha' ambitioner for maranen!

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #64 Dato: 01 Juni , 2012, 20:27 »
Kære alle sammen.

Tusind tak for de mange rosende ord, samt de mange positive tilkendegivelser pr. mail.

Dette for mig virkeligt til at tro på, at vi er en hel del Maran Pionere i Danmark, som vil fred og fordragelighed, omkring en sund fælles hobby, med udgangspunkt i standart forbedring af Maran racen, således at den kan løftes op, på et kvalitets niveuae, ligesom på alle andre hønse racer.

D. 20 april 2012. Var en virkelig dejlig dag for mig, samt for os alle sammen som helhed, og hvor vi faktisk var sammen uafbrudt et helt døgn, uden at lukke et øje, under sådanne betingelser, lære man utroligt meget om meneskers personlighed, hvilket i alle klarede til et kæmpe stort positivt UG.

Det glæder mig derfor helt utroligt meget, at jeg har fået lov til at følge, jeres fælles avls samarbejde, med gensidige udvekslinger af Maran avls dyr, fra starten af.

M.k.h.

J.C.


 
« Senest Redigeret: 01 Juni , 2012, 20:57 Fra Jørn Clevin »

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #65 Dato: 01 Juni , 2012, 21:10 »
Chokoladefarvede maran, der lægger chokoladeæg.
den er jeg med på...vil gerne skrives op tak :-)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #66 Dato: 02 Juni , 2012, 08:23 »
Kære alle sammen.

Dette for mig virkeligt til at tro på, at vi er en hel del Maran Pionere i Danmark, som vil fred og fordragelighed, omkring en sund fælles hobby, med udgangspunkt i standart forbedring af Maran racen, således at den kan løftes op, på et kvalitets niveuae, ligesom på alle andre hønse racer.


Jamen det lyder skam smukt. Lad os alle tro på det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #67 Dato: 02 Juni , 2012, 08:28 »
Jeg har da allerede udruget, samt opdrætet flere Maran farver, og skænket dem helt vederlagsfrit til intreserede, såfremt at de blev medlem af D.F.f.R. og fremstillede dem til godkendelse på LU.

J.C.

Og dette GLÆDER jeg mig også allerede enormt til at se på det kommende LU.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #68 Dato: 02 Juni , 2012, 10:06 »
Og dette GLÆDER jeg mig også allerede enormt til at se på det kommende LU.

Og dette GLÆDER jeg mig også allerede enormt til at se på det kommende LU.

@ Lene Lestat.

Kære Lene.

Jeg troede da at du viste, at det var mig som havde hjemtaget, og opdrætet de stam dyr, som var forældre til de Kobberfarvede Maran dværge, som to Maran dk. medlemmer fik godkendt på LU ????

NB: Desværre bliver sådanne opdrætter oplysninger, ikke oplyst ordentligt overfor det besøgende publikum, og åbenbart heller ikke overfor D.F.f.R. dommerne.

Så kære " Lene " jeg er igangsætter, med meget mere i ærmet, til den kommende åbne A.O. C. klasse, som forhåbentligt meget snart bliver godkendt i Danmark, samt i det øvrige norden rundt omkring os.

NB: For en god ordens skyld, så blev alle dyrene skænket vederlagsfrit .

NB: Jeg glemte helt at skrive, at de selv samme dyr, også blev benytet som genvejs krydsning, til at sætte strømper på nogle andre dværg Maraner, som ikke havde strømperne med fra deres hjemland.

J.C.
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 10:35 Fra Jørn Clevin »

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #69 Dato: 02 Juni , 2012, 10:48 »
Jamen det lyder skam smukt. Lad os alle tro på det.

@ Lene Lestat.

Kære Lene.

Hvis vi alle har en fælles tro, som knytter sig til en  åben dialog, hvor alle meninger bliver hørt, til gavn for en fælles kurs, med en skøn hobby af Maran opdræt i centrum, så tror jeg at det vil kunne lykkedes, hvis man løbende er lydhør, overfor medlemmernes ønsker, samt gode ideer.

J.C.
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 14:02 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #70 Dato: 02 Juni , 2012, 11:02 »
@ Lene Lestat.

Kære Lene.

Jeg troede da at du viste, at det var mig som havde hjemtaget, og opdrætet de stam dyr, som var forældre til de Kobberfarvede Maran dværge, som to Maran dk. medlemmer fik godkendt på LU ????

NB: Desværre bliver sådanne opdrætter oplysninger, ikke oplyst ordentligt overfor det besøgende publikum, og åbenbart heller ikke overfor D.F.f.R. dommerne.

Så kære " Lene " jeg er igangsætter, med meget mere i ærmet, til den kommende åbne A.O. C. klasse, som forhåbentligt meget snart bliver godkendt i Danmark, samt i det øvrige norden rundt omkring os.

NB: For en god ordens skyld, så blev alle dyrene skænket vederlagsfrit .

NB: Jeg glemte helt at skrive, at de selv samme dyr, også blev benytet som genvejs krydsning, til at sætte strømper på nogle andre dværg Maraner, som ikke havde strømperne med fra deres hjemland.

J.C.

Er det et pænt svar ? eller er det kun på mig det virker bedrevidende, belærende og måske endda lidt som der bliver talt ned til mig ?

Især når det starter med Kære.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #71 Dato: 02 Juni , 2012, 11:24 »
Sådan opfatter jeg det ikke Lene... Jørn skriver osse kære Karina til mig.

Men du kan jo spørge Jørn  ;) om hans mening var at tale ned til dig! Jeg håber det ikke!

Jeg læser det som at Jørn hentyder til at vi mangler noget åbenhed, ærlighed og et ønske om det fælles bedste, hvilket jeg er helt enig med ham i. Istedet for at bære på nag, ironi (med mindre der står "selv" foran  ;D) og mistillid  :)

Vi ønsker jo alle en form for kredit for vores store indsatser på forskellige områder, så hvis det aldrig er blevet nævnt at Jørns indsats har været med til løfte avlen af maraner i DK, så ville jeg (hvis jeg var ham) da være en anelse skuffet...hvis det altså er sådan det hænger sammen.

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Marantur til Tyskland 2012
« Svar #72 Dato: 02 Juni , 2012, 11:35 »
Kære deltagere i denne tråd.
Jeg tror vi alle skal forsøge at udvise lidt mere respekt og ydmyghed overfor hinanden. Det synes jeg mangler i de foregående indlæg. Hvem der gjorde hvad og hvornår er muligvis farvet af lidt recall bias, specielt set i lyset af at der fra forskellig side fremkommer forskellige historier.
Umiddelbart er jeg glad for resultatet og ret uinteresseret i hvem der gjorde hvad (undskyld at jeg er så ligefrem). Særdeles ærgerligt er det at denne tråd som handler om en spændende tur skal ende med disse trækasserier!
Endnu engang tillykke til de folk der har haft en dejlig tur, og som har fået nye dyr til Danmark!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #73 Dato: 02 Juni , 2012, 12:05 »
Jeg har ikke tidligere deltaget i tråden men må da indrømme at jeg også opfattede Lene Lestats indlæg som sarkastisk. Jørn har gjort et stort stykke arbejde for at få forskelligt godt avlsmateriale til landet, bl.a. mine Araucanaer, der snart er spredt til hele landet, omend ikke til udstillere ;). Jørn har mange fjerkræ-kontakter i Europa og formidler gerne kontakt hvis danske opdrættere har brug for en hjælpende hånd. Det bør vel også anerkendes selv om jeg egentligt ikke tror, det er det, Jørns fisker efter.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #74 Dato: 02 Juni , 2012, 12:09 »
@ Dorthe K.

Endnu engang tillykke til de folk der har haft en dejlig tur, og som har fået nye dyr til Danmark!

Tusind tak for disse ord Dorthe, så kan historien om denne pragtfulde tur, sprudle videre igen, til glæde for alle, som vil fællesskabet med Maraner i centrum.

J.C.
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 12:34 Fra Jørn Clevin »