Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udendørs kaninbur  (Læst 18557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2012, 07:31 »
Styrtede lige ud i regnvejret for at tage nogle billeder ::)
På det sidste billede kan man se hullet ind til labyrinten bagerst i buret og i næstsidste billede, hullet ind til "soveskuffen", som jo så passer til et hul først i labyrinten!!
Hm.....mon det er til at forstå??
« Senest Redigeret: 30 Maj , 2012, 07:35 Fra Trine Bierberg »
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #16 Dato: 30 Maj , 2012, 07:55 »
Ang fængselssammenligning. Jeg går selvfølgelig ud fra at ninus kommer ud enten i løbegård, sele eller fri dressur. Den her type bur er godt til at holde sne og vand ude og alligevel lade luft komme ind. Kaniner er trygge inde i mørket. Selvfølgelig skal en kanin ikke sidde derinde altid men jeg forstod på tråden at det var en kælekanin og at den derfor automatisk kommer ud ?
Men sådan et bur er godt for den at BO i *ss* Man kan også afkorte benene og bygge det sammen med en løbegård.
Det jeg siger er blot at de der små lave trælasthandelsbure er for små og for ringe kvalitet ...især til prisen.

Ang dybde i kaningård så kender jeg mange der har gode erfaringer med at lægge tagplader i siden og fliser i bunden ned til 60-100 cm. kaniner kan godt rive/bide net over så der skal man tjekke regelmæssigt.

Med venlig hilsen Søs

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #17 Dato: 30 Maj , 2012, 08:03 »
Får at vide at det var et restsalg fra zooplus.de (har man det bedre med engelsk kan man normalt få en beskrivelse af produkterne på zooplus.co.uk, men priserne er ofte lavere i Tyskland).

Erik - hvad er der galt med den danske side af zooplus?

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #18 Dato: 30 Maj , 2012, 08:06 »
zooplus er for øvrigt et rigtig godt sted at handle, da man handler portofrit ved køb over kr. 299 - og de har et enormt sortiment.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #19 Dato: 30 Maj , 2012, 08:07 »
Der er næppe noget galt med den danske side, jeg var bare ikke klar over dens eksistens. ;)

Jeg fik henvisningerne til den tyske og den engelske side af min datter i aftes.
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #20 Dato: 30 Maj , 2012, 08:10 »
Der er næppe noget galt med den danske side, jeg var bare ikke klar over dens eksistens. ;)

Jeg fik henvisningerne til den tyske og den engelske side af min datter i aftes.

 8) ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #21 Dato: 30 Maj , 2012, 08:31 »
8) ;)
De er dyrere end i England, i hvert fald med kattemaden ;). Jeg handler derfor stadig hos zooplus i UK :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

smilla25

  • Gæst
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #22 Dato: 30 Maj , 2012, 09:02 »
@ Pilegaard; ved du om det er i alle land og fritid de har det tilbud? For så skal jeg da helt sikkert en tur forbi=)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #23 Dato: 30 Maj , 2012, 09:15 »
De er dyrere end i England, i hvert fald med kattemaden ;). Jeg handler derfor stadig hos zooplus i UK :).

Er det også fragtfrit fra England? Jeg handler nemlig rigtig meget hos zooplus- det er nemmere at spørge dig, end selv at undersøge ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #24 Dato: 30 Maj , 2012, 11:29 »
Er det også fragtfrit fra England? Jeg handler nemlig rigtig meget hos zooplus- det er nemmere at spørge dig, end selv at undersøge ;)
9.90 £ kan jeg se jeg betalte for 40 kg sidste sommer. Sidste gang fik jeg hjælp til at bestille i Tyskland (kan ikke et ord tysk), og her var fragten gratis kan jeg se.
Styrtede lige ud i regnvejret for at tage nogle billeder ::)
På det sidste billede kan man se hullet ind til labyrinten bagerst i buret og i næstsidste billede, hullet ind til "soveskuffen", som jo så passer til et hul først i labyrinten!!
Hm.....mon det er til at forstå??
Det var da et fint kaninpalads, synes jeg kan huske jeg så det da jeg hentede rugeæg hos dig /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #25 Dato: 30 Maj , 2012, 11:33 »
9.90 £ kan jeg se jeg betalte for 40 kg sidste sommer. Sidste gang fik jeg hjælp til at bestille i Tyskland (kan ikke et ord tysk), og her var fragten gratis kan jeg se.

Tak - jeg har siddet og omregnet priser på alle de varer, jeg normalt køber hos zooplus.dk. Her er alle priser dyrere i England - og samtidig sparer jeg forsenelsesomkostninger - så jeg bliver her i landet.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14