Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udendørs kaninbur  (Læst 18551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

  • Gæst
Udendørs kaninbur
« Dato: 29 Maj , 2012, 16:14 »
Er det nogen der kan anbefale et stort udendørs kaninbur? Havde først tænkt at bygge et selv, men da jeg er den heldige ejer af 10 tommeltotter, så tror jeg at jeg bliver nødt til at købe et ;)
Har set at man kan få købt nogle rigtig flotte hønsehuse i england, mon de også sælger kaninbure..

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #1 Dato: 29 Maj , 2012, 16:43 »
Der må være mulighed for at købe et brugbart bur herhjemme.Portoen fra England bliver nok alt for høj.Prøv Gul og Gratis eller "den blå".
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #2 Dato: 29 Maj , 2012, 17:51 »
Jeg har købt den i Jem & Fix pris: 600 kr.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

smilla25

  • Gæst
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #3 Dato: 29 Maj , 2012, 18:43 »
Det var da superfint! Er det lang tid siden du købte det? Tror da jeg skal en tur i jemogfix i morgen ;)

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #4 Dato: 29 Maj , 2012, 22:10 »
De havde den i uge 20, men har den jævnligt på tilbud.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #5 Dato: 29 Maj , 2012, 22:19 »
Min datter har lige hjemkøbt et kaninbur (mener det var fra Tyskland) for meget små penge. Men jeg tror det var et specielt tilbud de havde.

Jeg prøver lige at få detaljer så vender jeg tilbage.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #6 Dato: 29 Maj , 2012, 22:27 »
Får at vide at det var et restsalg fra zooplus.de (har man det bedre med engelsk kan man normalt få en beskrivelse af produkterne på zooplus.co.uk, men priserne er ofte lavere i Tyskland).
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #7 Dato: 29 Maj , 2012, 23:05 »
Det kaninbur som der er på billedet kan jeg ikke give tommel op desværre. Kvaliteten er helt i bund...jeg ville hellere kigge i brugtmarkederne, og helst efter noget der er hjemmebygget. Så er det ofte sat sammen af tømmer der noget tykkere end de "lister" der er skudt sammen på det bur fra Jem&Fix  ;)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #8 Dato: 29 Maj , 2012, 23:16 »
Får lige at vide i min øresnegl, at Land og Fritid kommende lørdag og søndag sælger alle kanin- og marsvinebure med 50 % rabat (så længe lager haves). Det var måske værd lige at tage et smut forbi en Land og Fritid og se hvad de evt har at byde på.
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #9 Dato: 30 Maj , 2012, 00:08 »
Jeg vil anbefale en stort solidt og rummeligt hjemmelavet bur fra feks gul og gratis.

De der smarte købemodeller har rigtig dårlig holdbarhed ... lågerne binder nemt om vinteren .... urin og vand ødelægger buret. Mange kaniner knaver dem i stykker indefra og det svært at lappe på efterfølgende. Bundene er ofte ringe. desuden er denne for for bure ofte for lave til at at kaninen kan stå oprejst på benene ...medmindre det er den allermindste hermelin kanin.
De der trælukkemekanismer bliver ofte mega stramme eller alt for løse så kaninen kan ruske dem op. Jeg kan sikkert finde mange flere ulemper..men det gider jeg ikke.

Jeg får ofte denne lags bure med når folk afleverer kaniner hos mig. Den eneste anvendelsesmulighed er rugekasser til skrukker eller midlertidig kyllingehus.
Med venlig hilsen Søs

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #10 Dato: 30 Maj , 2012, 00:15 »
http://www.guloggratis.dk/dyr/tilbehor/kaninbur/annonce/14436361-udendoers-dobbelt-kaninbur

Det her ser godt ud. Lav hul i midtervæggen så kan kanin rigtig hygge.
Med venlig hilsen Søs

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #11 Dato: 30 Maj , 2012, 06:48 »
ja hvis man er til burhøns, og fængsel's ligende forhold for kæledyr er det sikkert et fint bur, kvaliteten ser ok ud

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #12 Dato: 30 Maj , 2012, 07:08 »
Vi har et legehus, hvor der er bygget kaninbur inde i huset med en labyrint ind i en skuffe, hvor kaninerne sover, der er en luge og en lang trappe, hvor de kan komme ud i en løbegård!! Hm....det er vist svært at se for sig, jeg må vist have taget et par billeder!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #13 Dato: 30 Maj , 2012, 07:17 »
ja trine inspirations billeder, det kan vi li, jeg skal igang med kaninanlæg om en måneds tid. hvor dybt graver de i løbegården

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Udendørs kaninbur
« Svar #14 Dato: 30 Maj , 2012, 07:19 »
Der er lagt net i løbegården, så de kan ikke grave sig ned!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!