Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Oversigt over gode og dårlige klatter :)  (Læst 71775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline August P.n.k

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 175
Sv: Oversigt over gode og dårlige klatter :)
« Svar #30 Dato: 30 Juni , 2016, 12:22 »
Hej, jeg har 9 kyllinger fra d. 5 gående, som i en uges tid har lagt utrolig mange af de halv alm / halv røde, eller "Coral coloured Urates" som de kaldes i linket.
I starten bekymrede de mig ikke, men her til morgen under fodring så jeg tre kyllinger ligge klatter der var kun bestod af det røde vandede lort, men klatterne var slet ikke blod-røde som på billedet med Coccidiose, og "konsistensen" var mere, ja vandet.
Er dog stadig meget nervøs for at det kunne være Coccidiose, men heldigvis virker kyllingerne ikke sløje (endnu)..

Hvordan ville i mene jeg skulle takle denne situation?
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline EvaH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Oversigt over gode og dårlige klatter :)
« Svar #31 Dato: 16 Maj , 2017, 18:59 »
Super info.. Har fornyelig lavet indlæg/oplag med tynd mave på den ene af mine hønsedamer. Åbenbart ikke noget alvorligt  :)

Offline kuffert

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 2
    • Carriealong - Kufferter i høj kvalitet
Sv: Oversigt over gode og dårlige klatter :)
« Svar #32 Dato: 24 Juli , 2017, 17:01 »
Tusind tak, jeg havde søgt længe på Google for at finde den her viden til min far, som er ved at starte han egen lille "hønsefarm"  :)
Til hverdag arbejder jeg med at designe kufferter, Læs mere om mig her :)
Alt om kufferter
Toilettasker til børn
AOK kufferter

Offline Mnielsen

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Oversigt over gode og dårlige klatter :)
« Svar #33 Dato: 01 December , 2021, 13:58 »
Super side. MEN, jeg syntes at jeg bliver i tvivl, når man ser den sennepsfarvet skummende klat under de dårlige klatter. For jeg syntes at den ligger tæt på de andre sennepsfarvet klatter fra blindtarmen?

Jeg ser indimellem de lyse skummende klatter, men er de så dårlige eller????

Dem ser jeg også (de lyse skummende klatter) - men hvad er det tegn på ?  :o

Min den ene har grønne og hvide klatter, dyrlægen siger, at det er en tarmbetændelse, som hun får noget bredsidet antibiotika for  :o (hun er kommet med ind - hun sad i en kasse i fyrrummet, men det var vist for kedeligt, så hun gik selv ind i stuen til mig, hvor hun nu sidder og hviler sig)

Har også en høne, der har seriøst dårlig mave - det er sådan noget tyndt, smattet, lysbrunt noget - den får også medicin.

Er det normalt, at ens høns har dårlig mave på den ene eller den anden måde - de har frisk vand og mad - har også en kylling med mulig coccidiose  :-[ :-[ ???