Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Afstand fra varmelampe til kyllerne  (Læst 4513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Dato: 14 April , 2012, 20:08 »
Hep hey

Mine 2 Araucanakyllinger er nu i max hopla igen og derfor sluppet løs i drivhuset til skræk og rædsel for kryb og kravl :D

Jeg tipper dem til at være ca./godt 7 uger gamle; de har fjer på vingerne og den ene godt på vej med halsfjer...og de kan hopflyve ca. 40-50 cm op. (tydeligt at de er høns, der holder af højder ;) )Kan ikke hitte ud af at lægge billeder ind endnu...

Jeg har derfor lånt en varmelampe med rød pære og gitter for at de også kan nyde natten derude og:

Hvor langt oppe over plastbakken med halm skal lampen være hævet? Energispare-knappen eller er det en halv varme-knap er trykket ind...mon ikke det er ok, kyllingernes alder taget i betragtning?

Offline Tommy L Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #1 Dato: 14 April , 2012, 20:19 »
vil hæve den ca 20 /25 cm over under laget hvis de klumper sammen lige under den fryser de og lampen sænkes  hvis de ligger i udkanten har de det varmt nok

M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #2 Dato: 14 April , 2012, 20:51 »
Tusind tak, Tommy. Jeg var ude i noget med 40 cm!!

Tror jeg kommer til at gå ud og putte dem op i kassen, skal ihvertfald tjekke om de selv fatter pointen  ;) lige før de drønede de stadig rundt og plukkede myrer.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #3 Dato: 14 April , 2012, 22:04 »
Nå, jeg ser at I selv nåede en konklusion. Det er jo fint.

Min meget detalje/præcisions mindede hjerne sidder så tilbage og funderer over hvad I to så egentlig nåede frem til af resultat??

Hvor langt oppe over plastbakken med halm skal lampen være hævet? Energispare-knappen eller er det en halv varme-knap er trykket ind...mon ikke det er ok, kyllingernes alder taget i betragtning?

vil hæve den ca 20 /25 cm over under laget hvis de klumper sammen lige under den fryser de og lampen sænkes  hvis de ligger i udkanten har de det varmt nok

Jeg mangler en beskrivelse af lampen og hvor langt oppe i lampen pæren sidder, samt effekten af pæren.

Disse informationer er nødvendige for at vurdere hvor lampen skal placeres ift stedet hvor kyllingerne befinder sig.

Og den med at klumpe sammen for at holde varmen gælder måske ikke helt hvis der er tale om blot 2 kyllinger.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #4 Dato: 14 April , 2012, 23:09 »
Jow deeeet ;D  Du siger noget :) og jeg siger at jeg er helt på gumpen over alle de hjælpsomme hjerner herinde /o

lDer står Eider på lampen med rød pære i (!!) kiggede ikke efter watt....så den i en foderbix i dag...min er en låne...Blev anbefalet at "sætte den på halv" for ikke at få grillkylling til morgenmad :D

Var ude at sænke den lidt og tjekkede kyleret igen lidt senere: Knold og tot ligger opad hinanden, men med vingerne sådan lidt en smule casual bredt ud, så mon ikke de har det okay? Der er dejlig lejrbålsstemning (uden ild altså!!) derude i natten i red light district ;) 

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #5 Dato: 14 April , 2012, 23:43 »
Ellers er der en vejledende "brugsanvisning" her
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=37

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #6 Dato: 15 April , 2012, 09:41 »
Hvor højt/lavt i cm. er ikke det der bør have størst bevågenhed. Det skal derimod, at man måler den korrekte temperatur under lampen. /o

Lene, linker til steder ;)

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Afstand fra varmelampe til kyllerne
« Svar #7 Dato: 15 April , 2012, 11:34 »
Tak for hjælpen :)

Humlen er at jeg ikke havde noget at måle med i går, det skrev jeg vist bare ikke. Det må jeg hellere få fat på til i aften. Må blive kvicklys det bedste...

Var ude at kigge til dem flere gange, inden jeg selv gik på køjen og hver gang var de ved at ville stå op for at følge efter mig ;) 

...håber de er hønniker, men er ret sikker på at Zorro er en hane. Man kan da ikke æde sine trofaste følgesvende ::)