Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Afstand på pinde  (Læst 5536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Afstand på pinde
« Dato: 12 April , 2012, 18:24 »
Et par spørgsmål....

Hvor langt bør der være fra væggen ud til sidde pinden?? Hønsene vil være Orpington og Faverolles, begge i stor udgave.

Og hvor mange høns pr. cm pind?  :o

Nogen med nogle bud?? :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Afstand på pinde
« Svar #1 Dato: 12 April , 2012, 18:29 »
Hej Janni,

Jeg tror jeg har ca. 40 cm til den bageste pind og det er lidt for lidt til store racer (læs = de klatter ned ad væggen). Hos os tror jeg at der sidder ca. 13-15 store høns pr. pind der er ca 2 m lang :). Kom forbi og kig - det ville da være hyggeligt med et gensyn :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Afstand på pinde
« Svar #2 Dato: 12 April , 2012, 18:32 »
Hej Tanja.  Meget gerne, det er ved at være længe siden efterhånden :)

Mht. pinde, vil det sige at der er 40 cm fra væggen ud til pinden?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Afstand på pinde
« Svar #3 Dato: 12 April , 2012, 18:35 »
Hej Tanja.  Meget gerne, det er ved at være længe siden efterhånden :)

Mht. pinde, vil det sige at der er 40 cm fra væggen ud til pinden?

Jeps. Jeg kan stå der med nød og næppe, så jeg tror der er ca. 40 cm fra bagvæg til siddepind.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Afstand på pinde
« Svar #4 Dato: 12 April , 2012, 18:45 »
Det er uhyre sjældent at jeg ser Orpington sætte sig op på noget. Og kun hvis det "noget" er meget lavt (30-40 cm højt). Men om natten vil de kun sove på gulvet.
Og det glæder alle mine Orpington. Og jeg har da et par stykker, godt og vel  ;D ;D

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Afstand på pinde
« Svar #5 Dato: 12 April , 2012, 18:47 »
Godt så - det er hermed givet videre til Alasdair  /o    Han mente de sniiiildt kunne være der på mindre afstand, og jeg bare var pyldret  ::)

Rudy - Joooo et par stykker kan man vel godt sige du har  *f

Dvs. vi behøver ikke påregne sidde pinde til Orpington hønsene?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Afstand på pinde
« Svar #6 Dato: 12 April , 2012, 18:49 »
Kunne man ikke lave en stige op til "skidebrættet", så de så efterfølgende kunne hoppe op på pindene?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Afstand på pinde
« Svar #7 Dato: 12 April , 2012, 18:53 »
Øhm den er jeg vist ikke helt med på, hvad du mener??

Kunne man ikke lave en stige op til "skidebrættet", så de så efterfølgende kunne hoppe op på pindene?

Huset er ikke ret højt indeni, da det er hævet over jorden. Så får det ikke skal ligne et højhus skal alting være i det ene plan, hvis I forstår hvad jeg mener :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Afstand på pinde
« Svar #8 Dato: 12 April , 2012, 18:54 »
Jeg kan ikke måle mig i antal med Rudy, men mine 12 orpington sidder alle på pind. Og jeg vil tro at 90% a de orpington jeg har haft har været på pind. Så jeg ville da aldrig sætte mine ind hvor der ikke er pind.

Mvh   Jørgen

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Afstand på pinde
« Svar #9 Dato: 12 April , 2012, 19:02 »
Jeg syntes alle mine Orpington er så bamsede og gumpe-tunge at de ikke gider sætte sig op.
Men OK, en stige kan de jo sagtens finde ud af at bruge, især hvis der er for at komme ind og ud af huset. Men sidepinde syntes jeg heller ikke frister dem, selv med stige.

Fik (købte) på et tidspunkt en "fin" hane til blodfornyelse. Det viste sig, at den bestemt ikke udviklede sig til den type jeg stræber efter, da den ville op og sidde på alting, da den, som udvokset, blev ret spids/slank og let, så den ville op ad.
Den endte i gryden inden avlssæsonen  /o

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Afstand på pinde
« Svar #10 Dato: 12 April , 2012, 19:06 »
Ih jeg glæder mig altså til at hente "kyllingerne" fra dig af Rudy - sådan nogle store "bamser"  *o

Nå men hvis vi nu sætter den nederste pind 15 cm over gulvet, så har de da muligheden og bruger de den ikke bliver den vel optaget af de andre høns tænker jeg <A
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Afstand på pinde
« Svar #11 Dato: 12 April , 2012, 19:27 »
Ih jeg glæder mig altså til at hente "kyllingerne" fra dig af Rudy - sådan nogle store "bamser"  *o

Nå men hvis vi nu sætter den nederste pind 15 cm over gulvet, så har de da muligheden og bruger de den ikke bliver den vel optaget af de andre høns tænker jeg <A

Jo, 15 cm over gulv ;D  så havner de på pinden når de kommer gående  ::)  da de så passer i "på højde"  ;D
Så tror jeg I får dem derop.

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Afstand på pinde
« Svar #12 Dato: 12 April , 2012, 22:51 »
Jeg har pinde i 3 forskellige højder, hvor de kan hoppe fra den ene til den anden, men de ender alle inkl min tunge orpington på den øverste i ca 150 cm´s højde. Det er værre at komme ned - men det har de troligt glemt igen til næste aften, så er det bare op op op ....