Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: flået hane i stegeso  (Læst 5228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
flået hane i stegeso
« Dato: 24 Marts , 2012, 14:21 »
Nu må der gerne komme en kogekone på banen.
Vi har slagtet en orpington hane i går, og flået ham, vi gider ikke alle de løse fjer.
Jeg har nu to stk bryst og to store lår hals og indmad intet skrog.

Nu vil jeg gerne have ham i stegesoen, og vide hvad jeg skal hælde ned til ham,  på hvilken temperatur, og hvor længe

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2012, 15:00 »
Altså kogekone er jeg ikke, men jeg har da flere gange kreeret "Kylling i So"...

Sidste gang var det på en "bund" af groft snittet hvidkål, gulerødder, løg, hvidløg, chili, salt, peber, timian, bouillion, olivenolie og en ordentlig slat hvidvin.

Ned i "So'en" og halvanden til to timer ved 200 gr. I kold ovn fra starten forståes ...

Istedet for kål kan du jo bruge rodfrugter skåret i 1x1 cm. tern ... det er også godt  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2012, 16:49 »
Anette mener du det 2 timer på 200 grader ?
det er jo ikke en hel fugl, men indgredienserne lyder godt, jeg går for kålen, for jeg hader rodfrugter, jeg gider ikke tygge på dem, så det er fint med kålen og hvidvin osv.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #3 Dato: 24 Marts , 2012, 17:22 »
Du kan jo prøve at kigge efter en time - kan godt være, at det er nok, når der ikke er mere kød i, men du skal jo også lige regne med, at stegesoen skal i en kold ovn, så det tager lidt tid at varme hele retten igennem  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #4 Dato: 24 Marts , 2012, 17:24 »
Ok Tak Anette, du kommer til at høre om resultatet.  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #5 Dato: 24 Marts , 2012, 17:28 »
Jeg har endnu ikke oplevet, at mad tilberedt i stegesoen har været en fiasko her i huset ... tværtimod - håber det smager  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #6 Dato: 24 Marts , 2012, 17:33 »
Jeg har endnu ikke oplevet, at mad tilberedt i stegesoen har været en fiasko her i huset ... tværtimod - håber det smager  :)
Ha ha det var jo ikke en trussel, det lader til at jeg har en udfordring med mine kommunikative evner
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #7 Dato: 24 Marts , 2012, 19:25 »
Nej, nej sådan blev det altså heller ikke opfattet .... måske er det mig, der har en udfordring  ;)

Det, jeg tænkte, var, at man kan kaste nærmest hvad som helst ned i en stegeso og få succes  og så er jeg stor tilhænger af, kød, tilbehør og sovs er færdigt på én og samme tid = nem mad :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
opdattering flået hane i stegeso
« Svar #8 Dato: 30 Marts , 2012, 13:35 »
Så er resultatet jo spist og det smagte fantastisk, der kom kål i bunden som anbefalet godt med rødløg og champignon, maser af frisk timian, en lille chilliting med stor smag, salt og pebber en halv flaske hvidvin, og en kop boullion..
Og så 200 grader på ovnen i halvanden time.

Mageløst  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: flået hane i stegeso
« Svar #9 Dato: 30 Marts , 2012, 18:39 »
Det var dejligt at høre  :) Det er SÅ nemt og så smager det SÅ godt  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat