Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig  (Læst 44585 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #15 Dato: 24 Marts , 2012, 19:03 »
Men et eller andet sted er det vel bedre at få dem slagtet end at de skal rejse Danmark rundt med den ene krejler efter den anden og se de forskellige hestemarkeder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #16 Dato: 24 Marts , 2012, 22:50 »
Godt han er landet hos jer!
Det bliver godt nok spændende at se, hvad der dukker frem under al den pels. Har du et bud på, hvad han er for en?
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #17 Dato: 24 Marts , 2012, 23:02 »
Åååååh.

Hvor dybt kan folk synke??

Tja, der er åbenbart ikke nogen nedre grænser.

Hvis du har mulighed for at finde ud af (evt med naboers hjælp) hvor han stammer fra, så synes jeg at du skal forsøge at holde 'giveren' retsligt ansvarlig. Både for vanrøgt og for at dumpe staklen på din matrikel.

Ud over det, så held og lykke med ham.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #18 Dato: 24 Marts , 2012, 23:18 »
Jeg er simpelthen dybt forarget.
Tænk at nogen kan være sådanne nogle uslinge. Tænk nu hvis der havde været drama ved at den kom ind i flokken i nat og dine heste var brudt ud derved. Eller at den lille fyr var blevet banket...
Sådan nogle mennesker burde forbydes nogensinde at ha dyr igen.  /1 /1 /f /1 /1 /f /1 /1 /f

For pokker det er dårlig stil.

Yngvild, godt at du tager hånd om ham   /o hvad hans fremtid så end må blive

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #19 Dato: 24 Marts , 2012, 23:37 »
Hvis han var landet her hos mig, havde jeg lavet en efterlysning af hans "familie" på Heste-nettet, der er måske nogen der kender ham, han er jo lidt speciel i sine aftegninger, så måske nogen har set ham før, det ville jo være fantastisk at få den egentlige ejer op at hænge på sagen.
Men det er lidt et skud i tågen..
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #20 Dato: 24 Marts , 2012, 23:47 »
Også min tanke Ina, men ikke for at de skal ha ham retur for de er absolut ikke ansvarlge nok til at tage sig af ham.
DK er tilpas lille til at nogen kender nogen.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #21 Dato: 24 Marts , 2012, 23:53 »
Men det er lidt et skud i tågen..

Men slet ikke et dårligt skud. Som Lene skriver, nogen kender nogen, og på Heste-nettet kender ganske mange hestefolk hinanden. Så helt klart en mulighed.

Indsæt en annonce/et indlæg og spørg om nogen ved hvor denne lille fyr hører hjemme. Ikke giv yderligere information fra din side. Lad blot folk tro at du har 'fundet' ham og søger hans ejer.
Mvh
Erik Andersen

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #22 Dato: 25 Marts , 2012, 07:42 »
Åh altså stakkels lille fyr, hvor ser han da bare forhutlet ud. Ja jeg syntes i mine 15 år på dyrehospital at jeg nåede at opleve lidt af hvert mht. til efterladte hunde, katte osv. (vi var indleveringssted for falck og politiet), men kan stadig blive rystet over at høre folk ligefrem dumper en pony. Godt at det var hos dig han blev "smidt af" Yngvild, så der i det mindste bliver taget sig godt af ham.

Men jeg syntes ligesom flere af de andre at der skal sættes én efterlysning igang. Både fordi personen skal have én ordenlig én over næsen og skal absolut ikke have lov til at holde dyr, men også fordi der kan gå andre heste (dyr) hos vedkommende der måske heller ikke ligefrem har det optimalt.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #23 Dato: 25 Marts , 2012, 10:20 »
At sætte en pony ind på en fold til andre ponyer er sgu dybt uansvarligt. Dels fordi det kan gå grueligt galt hvis ikke de kan enes og dels p.ga af forskellige sygdomme.

Og jo en hest/pony kan sagtens fejle mere en bare orm.

Nogen folk burde bare IKKE have dyr. Det kan selvfølgelig også være en som er købt i en brandert eller købt af nogle, som ville bruge den til gave, fordi det kunne være sjovt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #24 Dato: 25 Marts , 2012, 12:15 »
når jeg læser alt dette er jeg godt nok glad for han er havnet ved mennesker som jer, der tager jer af ham...

føj de må skamme sig dem der har smidt ham af
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Susanne

  • Gæst
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #25 Dato: 25 Marts , 2012, 12:24 »
Et ægte "hitte-barn". Hvor er den da bare heldig, at det er hos dig, den får en ny chance. Det er dog bedre end, at den f.eks er sultet helt ihjel.

Så midt i allle de manglende evner i forhold til at tage sig af andre levende væsner er der dog et lillebitte glimt af ansvarlighed. Ved at aflevere den til et heste-menneske!

Ofte er der en ret tragisk for-historie - nøjagtig som ved de menneskelige hittebørn.

Held og lykke og måske tillykke, Loppe! jeg håber dyrlægen erklærer den for smittefri og at I føår meget glæde af den  /o

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #26 Dato: 25 Marts , 2012, 12:29 »

Og jo en hest/pony kan sagtens fejle mere en bare orm.


Læg lige mærke til jeg skrev "Det er nu sjældent at heste fejler mere end at have orm".
Ikke at de ikke kunne fejle andet...



Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #27 Dato: 25 Marts , 2012, 12:41 »
Journalist er kontaktet, og dyrlæge bliver kontaktet imorgen (mandag).

I skal nok høre hvordan det går. ;)
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #28 Dato: 25 Marts , 2012, 14:37 »
Mon ikke at der er en dyrlæge og smed der vil sponsorere et tilsyn i den gode sags..... Om gratis reklame..... Tjeneste når der nu er presse på ?

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #29 Dato: 25 Marts , 2012, 16:51 »
Bare en tanke før vi anklager folk for at liste en hest ind i en anden fold med grum bagtanke.
 
Er det bare mig der tænker, at hesten kan være brudt ud af dens egen fold? (Folk kan jo være på weekend el. lign og derfor ikke har meldt den savnet.)

Hvis en billist er stødt på hesten langs vejen i løbet af natten, har vedkomne draget den konklusion, at den måtte høre til på folden. Men igen, man bør jo ringe til politiet, hvis man finder en løs hest, så....

Jeg håber du finder en løsning, da en ekstra pony på marken ikke er gratis.

ps. Hvor er det dejligt, at du er villig til at give den et godt hjem.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.