Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig  (Læst 44535 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Dato: 24 Marts , 2012, 12:46 »
I går morges når min mand skulde tage på arbejde kommer han ind til mig og beder mig følge med ud. I folden hvor vores 3 ponyer og 5 får går gik der en forkommen lille stakkel og så helt fortumlet ud.

Denne lille stakkel har umulig kommet ind i folden av sig selv og det er ingen der savner ham eller ved hvor han kan være kommet fra.

Hvor gammel han er ved jeg ikke måske 6 - 9 mnd???

At det nogen der har lempet ham ind iløbet af natten er mest trolig. Vi har døbt ham Tarzan ( for større modsetning end den hylende jungle mand findes vel ikke )  ;)

Han skal iallefald få et godt liv hos os   /o
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

karina dj

  • Gæst
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2012, 13:01 »
Ak ja, sådan fik min svigerfamilie osse en ged mere...tryllet frem i løbet af natten  ???

"Tillykke" med ham, det er frækt at "forære" dyr væk på den måde, men alternativet kunne være værre  :-\

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2012, 13:28 »
Den har sikkert gået for lud og koldt vand. Sikke en kedelig bagbensstilling. Og gad vide hvor meget pony der egentlig er under den kæmpe vinterpels.?

Stakkels dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #3 Dato: 24 Marts , 2012, 13:54 »
Stakkels lille fyr :( Men hvor er den dog heldig, at det var netop hos jer, den endte  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #4 Dato: 24 Marts , 2012, 14:00 »
Træls at få en sådan anbragt. Så kan man får æren at bestille  en smed og få den chippet (lovpligtigt) og er det en hingst så kasteret.

Nå, mon ikke det er derfor den bare er sat af.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #5 Dato: 24 Marts , 2012, 14:04 »
uha, den lille fyr trænger da i høj grad til en smed, og jeg tror den er ældre end du tror Yngvild, men det kan dyrlægen jo fortælle dig, og jeg tror altså jeg ville kontakte en dyrlæge inden jeg bare satte den ind til mine egne heste, den kunne jo teoretisk fejle noget smitsomt, eller være fuld af orm, der er jo også lige det med de lovpligtige foranstaltninger, vacc mv.
Men sød ser den ud, og hvad fanden bilder folk sig ind  :o men ok bedre end at dø af sult og kontaktmangel.  :'(
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #6 Dato: 24 Marts , 2012, 14:19 »
Jeg tror nu også at den er fra sidste forår. For jeg synes manen og halen ser noget krøllet "følagtigt" ud.

Det er vældigt trist at små ponyer (især hingstene) ikke er noget som helst værd mere og at man især i Jylland kan få dem kastet i nakken i bundter.

Folk tænker "næh vi har en lille hoppe af ubestemmelig slags, den skal da have føl, det er sååå sjovt." og så trækker de den over til naboens lille skæve hingst og gir en kasse bajere for bedækningen. Og året kommer der et lille sødt hingsteføl, som lige pludselig ikke er så sød mere (når den lige pludselig bliver hingstet) og GUD skal den nu også chippes og have smed, nej det koster jo penge ??

Og hvem bliver så taberen i dette spil, det gør det stakkels dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #7 Dato: 24 Marts , 2012, 14:39 »
Han har ikke testikler nede endnu, og krop er der ikke så meget af. Han skal ikke lide for at nogle dumme fjols har sat ham af. Skal tro om man nogen gang får at vide hvor han kommer fra.  :-\
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #8 Dato: 24 Marts , 2012, 14:42 »
PT har jeg ikke noget andet sted og ha ham for vi skal vælte laden og de andre områder mangler hegn pga det.  :-\
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #9 Dato: 24 Marts , 2012, 14:48 »
uha, den lille fyr trænger da i høj grad til en smed, og jeg tror den er ældre end du tror Yngvild, men det kan dyrlægen jo fortælle dig, og jeg tror altså jeg ville kontakte en dyrlæge inden jeg bare satte den ind til mine egne heste, den kunne jo teoretisk fejle noget smitsomt, eller være fuld af orm, der er jo også lige det med de lovpligtige foranstaltninger, vacc mv.
Men sød ser den ud, og hvad fanden bilder folk sig ind  :o men ok bedre end at dø af sult og kontaktmangel.  :'(

det er heldigvis ikke lovpligtig at de skal vaccineres.

Det er nu sjældent at heste fejler mere end at have orm.

Tillykke med den Yngvild ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #10 Dato: 24 Marts , 2012, 15:12 »
Jeg og min mand har nu taget ham ind så vi kan se til at han får i sig vand og hø, da de tre andre ikke vil lade ham komme til dækket bord.

Dette er dyremishandling spørger du mig, han er bare en kugleramme med tyk pæls. Dyrlæge bliver kontaktet mandag. Måske moren døde, det kan godt tænkes sådan som han ser ud. Og jeg håber for guds skyld ikke at vedkommende har flere heste.  >:( >:(

Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #11 Dato: 24 Marts , 2012, 15:57 »
ÆV hvor bliver jeg trist, at nogen vil være det bekendt.  /d
Du kan evt. overveje pressen, måske nogen kan genkende den og evt. ved at den mangler et sted. Jeg synes, at den TIDLIGERE ejer, skal stå til ansvar, men den skal ikke tilbage.
Pas på med at fodre med for kraftigt foder, hvis den har sultet...men det er du jo nok klar over siden du giver den hø og vand.
Hvor er det godt, at du vil tage dig af den /o
Jeg har oplevet, at en person satte en kattetransportkasse med en missemor og nyfødte killinger af på træningspladsen hos den dyrlæge, hvor jeg arbejder. Vi opdagede den ikke lige med det samme, et par af killingerne var frosset ihjel.....øv øv, så sæt dem da foran vores dør istedet!!
Heldigvis møder jeg masser af ansvarlige dyreejere som elsker deres dyr og passer dme godt, det opvejer de mennesker der handler så ondt.
Pøj pøj med den lille pony.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #12 Dato: 24 Marts , 2012, 16:51 »
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2012, 16:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #13 Dato: 24 Marts , 2012, 17:22 »
Øv hvor bliver man ked af det når man høre sådan noget.
Godt han er landet hos dig Yngvil
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Er dette en spøk så er den fanden mig dårlig
« Svar #14 Dato: 24 Marts , 2012, 18:39 »
Jeg kan godt forstå desperationen, men det er eddermame frækt bare at læsse den af. Jeg har selv to pony-hingste jeg skal af med da jeg ikke kan finde et nyt sted jeg har råd til at have dem, og jeg har forsøgt mange ting, også zoologiske haver, men der er alt for mange heste og ponyer der er uønskede for tiden. Den sidste udvej, som jeg har grebet til nu er slagteren. Det koster en mindre formue at få dem slagtet og afhentet her og det er synd med sunde og raske dyr, men jeg kan ikke have dem her. :(
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe