Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Waov..! Jeg har fået mus  (Læst 20250 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #30 Dato: 09 Februar , 2012, 00:17 »
Frank. Det var da nogle besynderlige fætre du hjemsøges af. Er det noget der er stukket af fra et omrejsende cirkus.  :D :D

Hæ hæ.. Ja og muligvis et cirkus hjemhørende på sydsjælland. *g *g *g
« Senest Redigeret: 09 Februar , 2012, 00:21 Fra FC-Søvind "Kraka-Laden" »

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #31 Dato: 09 Februar , 2012, 00:46 »
Det kan man jo aldrig vide.

Her er der godt nok 'smæk for skillingen' uanset race der vover sig indenfor. Er de indenfor er de efter min definition 'skadevoldere'. Jeg har så godt nok ikke lige fået sendt ansøgninger om tilladelse til bekæmpelse.

Det er jo en brist. Beklager.

Men fælderne er jo heller ikke sat specielt for halsbåndsmus. Måske jeg skal lave et lille skilt med teksten 'Ikke for halsbåndsmus' ved siden af smækfælderne. Så har jeg da gjort hvad jeg kan for at advare.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #32 Dato: 09 Februar , 2012, 06:58 »
Ps. Henriette spidsmus er stadigvæk ikke mus. Spidsmus er rovdyr, hvor imod mus er gnaver.
Nok ikke ligefrem rovdyr, spidsmus er ganske rigtigt ikke gnavere, men tilhører ordenen insektædere.
Jeg tænker nu stadig på dem som mus, og om de er gnavere eller insektædere, har ikke den store praktiske betydning for mig. ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #33 Dato: 09 Februar , 2012, 08:02 »
Nok ikke ligefrem rovdyr, spidsmus er ganske rigtigt ikke gnavere, men tilhører ordenen insektædere.
Jeg tænker nu stadig på dem som mus, og om de er gnavere eller insektædere, har ikke den store praktiske betydning for mig. ;D

Kan det nu passe, for mig og se må spidsmus nu være nogle skrækkelige rovdyr, frygtet af de fleste, især af kvinder...

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #34 Dato: 09 Februar , 2012, 14:19 »
Hermed en sidste afsluttende orientering om de besyndelige væsner der flyttede ind hos mig forleden.

Jeg kan ånde lettet op, bæsterne er helt igennem Halsbåndsmus, så de får lov yil at blive boende så længe de lyster. Og jeg tror de nyder tilværelsen her i "Sadelmagerhuset". Ihvertfald ser de ud til at trives.

Jeg har talt med vor lokale ornitolog (han har også forstand på mus). Han fortæller at Halsbåndsmus ikke er så alm. her i området, måske lige med undtagelse af en pæn fast bestand på en af vores 6 (nu 7) småøer i fjorden, vor verdenskendte Skarvø Vorsø.

Han tipper på at flere Halsbåndsmus må have taget turen over isen til fastlandet, idet der kun er et få 100 meter lavvandet bælt der skiller øen fra fastlandet og pt. er bundfrossen.

Et par stykker af disse udvandre har så nået mit hjem.
Halsbåndsmus er fredet (ikke totalfredet) og må bekæmpes som Erik rigtig oplyser, som skadevoldende vildt.

Ps. Nu håber jeg (satme) ikke der er tale om et lemming år, med risiko for en hel invasion.
Jeg har rigeligt i 2 Halsbåndsmus og nu vil jeg ned til brugsen efter hasselnødder, musene har delme da en glubende appetit.

Og til Marianne i vest og Henriette i øst. Spidsmus er stadigvæk ikke mus, men glubske kødædende rovdyr, tilhørende orden indsektæder og i familie med flagermus, som heller ikke er nogen mus.

Marianne i vest, jeg viste da godt at spidsmus (ups) var af ordenen insektæder, skulle blot lige prøve om du nu også viste det. *e  

« Senest Redigeret: 09 Februar , 2012, 20:43 Fra FC-Søvind "Kraka-Laden" »

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #35 Dato: 09 Februar , 2012, 20:06 »
Nu du fodrer dem så husk mandler og marcipan.
Dine høns får vel også kun det bedste. ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #36 Dato: 09 Februar , 2012, 20:48 »
Spidsmus er i familie med pindsvin ;D
Og vandrotten/mosegrisen er vores største studsmus, markmus er også studsmus(kort hale, små øre)
Mus kan klarer sig selv når de er 3 uger gamle, så 5-10 gram er nok musseteenagere, eller fejlfarvede dværgmus.

Men ingen mus i mit hus, jeg har sneleoparden til den slags
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #37 Dato: 09 Februar , 2012, 20:57 »
Nu du fodrer dem så husk mandler og marcipan.
Dine høns får vel også kun det bedste. ;D

Kew, Der er ingen der går sulten i seng her, er der mad til 2 er der også mad til 4.

Mandler og marcipan, nej det tror jeg ikke, musene er jo nogle kløgtige bæster, de tror bare jeg så er ude på at fange dem, lige som Erik (den dyrehader) over på sydsjælland.  ;D

Hiltunen, nu begynder jeg altså og bliver slemt nervøs ved situationen med alle de slags spidsmus og nu hedder de ovenikøbet studsmus til efternavn. Jeg drømmer om megamus i nat.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #38 Dato: 09 Februar , 2012, 21:02 »
studsmus er ikke ægte mus, de er bare studsmus ::) Tro mig jeg har drømt mange drømme om mus, men kan nu bedst lide dem når der er stamtavle på ;D
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #39 Dato: 09 Februar , 2012, 21:19 »
studsmus er ikke ægte mus, de er bare studsmus ::) Tro mig jeg har drømt mange drømme om mus, men kan nu bedst lide dem når der er stamtavle på ;D


Shit, det her ender med et mareridt, nu findes der også uægte mus. Kommer der omtale af hybrid eller mutant mus op på skærmen slukker jeg for pc´eren...

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #40 Dato: 09 Februar , 2012, 21:28 »
hybrid,GMO nej jeg vil spare dig, men du siger bare til en anden gang hvis du vil have et lille foredrag ;D
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #41 Dato: 09 Februar , 2012, 22:38 »
hybrid,GMO nej jeg vil spare dig, men du siger bare til en anden gang hvis du vil have et lille foredrag ;D


Godnat :D

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #42 Dato: 09 Februar , 2012, 22:53 »
Mandler og marcipan, nej det tror jeg ikke, musene er jo nogle kløgtige bæster, de tror bare jeg så er ude på at fange dem, lige som Erik (den dyrehader) over på sydsjælland.  ;D

Hov, hov. Godt ord igen, som man siger. Jeg har bestemt ikke noget mod mus, uanset hvordan de ser ud, hvad de hedder, og hvad de spiser. De hører blot ikke til indendøre, medmindre de vil finde sig i at bo i et dertil indrettet hjem (bur).

Jeg havde faktisk én boende i rummet i min kampestensbygning, hvor jeg opbevarer foder til høns, ænder og gæs, sidste vinter, som jeg troligt satte en lille skål korn ned til, og sørgede for at fylde op hos, når skålen var ved at være tom. Foderet kan den ikke komme til, da det opbevares i tønder og andre plastikcontainere med låg på.

Jeg tror desværre én af kattene fik fat i den og åd den på et tidspunkt.
Mvh
Erik Andersen