Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: loppeallergi  (Læst 22685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #15 Dato: 03 Februar , 2012, 19:59 »
Lopper, Her et gammelt huskeråd: Stil et lavt fad på gulvet ved sengetide, fyld det med vand, men ikke mere end et fyrfadlys kan stå og brænde sagte om natten.
Lopper tiltrækkes af lys, hopper op i fadet og drukner. Temmelig forebyggende inden de finder skjul under tæpper o.lign.   
Jaaah, det kan jeg huske mine forældres venner brugte i deres sommerhus når katten fik uønskede gæster med hjem. Det virkede!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #16 Dato: 03 Februar , 2012, 20:07 »
Han skal nok blive god igen, Tine! Vi har nogle venner med en hund med proteinallergi (er det mon det samme som foderallergi) og han lever fint på specialfoder, men må aldrig igen få kødben, kød osv. Mht. Lopperne, så handler det vel om at forebygge?!


det kan være enten protein allergi, altså kød eller kulhydrat allergi, korn, hvede osv. eller lagermide allergi, som er nogle mider som åbenbart bor i mel, som igen kommer i hundefoder.

Bestemt skal der forbygges hele tiden.. men hvis vi går en tur, og der er en loppe der bare springer på ham der og bider, så udløser det jo en reaktion! så det er desværre næsten umuligt..

´der er mange der anbefaler hvidløg.. som skulle få lopperne til at sige "Nej tak" til frokost på Folmer. Men det er vist da farligt med for meget hvidløg til hunde.. fordi de ikke kan omsætte det særlig godt.. eller noget i den stil. Men måske et kvart fed om dagen kunne være nok?? Må hellere spørge dyrlægen på Tirsdag.

Og Ankerine.. TAK! vidste slet ikke der fandtes sådanne "kure".. så er der håb. <H

den der med fyrfadslyset.. he he.. mon det er rigtigt?? Jeg mener.. hvis lopper er så glade for lys.. hvorfor skulle de så kravle ned i mørket og gemme sig??

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #17 Dato: 03 Februar , 2012, 20:18 »
den der med fyrfadslyset.. he he.. mon det er rigtigt?? Jeg mener.. hvis lopper er så glade for lys.. hvorfor skulle de så kravle ned i mørket og gemme sig??
Jeg tror faktisk at det for 50 år siden  ::) hed sig at det var varmen, der tiltrak lopperne. Kan i hvert fald huske at der lå en del druknede lopper i fadet næste morgen. Og så er det jo giftfrit. Og koster minimalt. Men i dag er der jo effektive midler, der skulle kunne holde såvel hund som hjem loppefri. Jeg tror ikke helt på den med hvidløg. Min veninde er hundeopdrætter og fodrer sine hunde med hvidløg i store mængder da hun er bange for at få lopper med hjem fra hundetræning. Det får hun alligeve ;) .
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2012, 22:43 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #18 Dato: 03 Februar , 2012, 20:19 »
Prøv bette pige prøv... Jeg tror faktisk lopper, det være sig både hunde, katte og hønselopper er temmelig aktive om natten.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #19 Dato: 03 Februar , 2012, 21:22 »
jamen det prøver jeg Fc-søvind.. Det er da så hyggeligt med et lille lys..

Nu tænker jeg på det der loppespil man kunne få da jeg var lille.. Hvor stort skal fadet mon være?? Kan lige se hvordan loppperne flyver over, hver gang de sigter mod lysets flamme..  *g <J

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #20 Dato: 03 Februar , 2012, 21:32 »
jamen det prøver jeg Fc-søvind.. Det er da så hyggeligt med et lille lys..

Nu tænker jeg på det der loppespil man kunne få da jeg var lille.. Hvor stort skal fadet mon være?? Kan lige se hvordan loppperne flyver over, hver gang de sigter mod lysets flamme..  *g <J

Ha-ha Grineren... Ihvertfald nok ikke underkop str. Mon ikke butterdej/tærtedejs str er fint <L <L

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: loppeallergi
« Svar #21 Dato: 03 Februar , 2012, 22:25 »
Jeg har ingen erfaringer med hverken loppe- eller foderallergi hos hunde, men jeg kan da sende et  *t og krydse fingre for, at I finder en løsning ... det skal nok gå  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: loppeallergi
« Svar #22 Dato: 04 Februar , 2012, 02:58 »
Balder ligner også noget om er løgn hvis han får lopper, så vi er også meget påpasselige her hjemme med at give loppekur lige så snart vi har en mistanke om noget.
Men om det er allergi ved jeg ikke, men han får kradses sig fuldstændigt til blods hvis ikke vi får taget det med det samme.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Bjarne Jensen

  • Bruger
  • Indlæg: 35
Sv: loppeallergi
« Svar #23 Dato: 04 Februar , 2012, 09:40 »
Kan det være det samme som "fodermideallergi"?

Jeg har også haft problemer med min gamle Schæfer, men nu gør vi det at vi "afspritter" fodersækken inden åbning, og pakker derefter foderet i portions størrelser, og så i fryseren. Det var et forslag fra vores dyrlæge. Og det virker..............

Mvh.

Bjarne.
Moskus ænder 1.2
Brune landhøns 1.5
Araucana 0.3
Maran kobberfarvet 1.5 
Lys Sussex 1.1

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #24 Dato: 04 Februar , 2012, 12:24 »
det kan det sagtens være.. fodermideallergi.. Hvis det er det, kan vi også skifte til barf.. Men indtil vi ved hvad han ikke kan tåle.. så må vi vente og se..

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #25 Dato: 06 Februar , 2012, 12:27 »
Nå. Så kom dommen.

Folmerhunden lider af loppeallergi, lagermideallergi og husstøvmide allergi.. Den sidste er jo absolute den værste.. for vi kan umuligt få et hus 100% frit for husstøvmider.

 Vi skal ned til Dyrlægen imorgen og ligge en slagplan.

Hvis han ikke kan leve med de 3 præperater der er på markedet, er der kun aflivning tilbage.. medmindre vi vil gå og lade ham klø sig til blods.. hvilket selvfølgelig ikke er en mulighed.

Generelt må man sige at han er et skravl. Han er løse knæled, gigt og luftrørsforsnævring. Og os som bevidst gik efter et gadekryds.. fordi vores Fiffi som er ægte stambogsført yorkie, også er en psykisk og fysisk skravl hund.. SNYDT blev vi.. 

Men så længe at han ikke har ondt, og han ikke klør sig, så må han altså beholde sig liv. For han er jo så glad for det ;D og vi får ham. ;)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: loppeallergi
« Svar #26 Dato: 06 Februar , 2012, 12:41 »
For mange år siden havde jeg en hund med allergi over for støv græs og hmm det husker jeg ikke helt,
men der blev bestilt en autovaccine fra Holland og hunden skulle så vaccineres mange gange først og så med længere og længere mellemrum, til det efter et år var slut, og derefter aldrig flere problemer.

I hele perioden kom hunden i bad sammen med mig hver dag, og den elskede det, og forøvrigt kan alle mine hunde støvsuges, men det er mest for snavsets skyld, men de kan lide det alle sammen.

Det kostede en gang i 90erne 14-1600 kroner som engangsydelse, + dyrlægens honora, jeg kan selv stikke så det kostede ikke noget.

tal med din dyrlæge om det
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #27 Dato: 06 Februar , 2012, 13:42 »
- og det var lige præcis sådan en vaccine, vores hund også fik fremstillet. Vores dyrlæge sagde at de havde begrænset succes med den men de mente at det var fordi kunderne ikke overholdt planen ::). Det gjorde vi - og det virkede. Selvfølgelig er det bedst når man selv kan stikke. Det er nu ikke så svært, skal bare ind under huden. Vores hund kom selv når jeg tog en sprøjte og kanylebøtten frem. Ingen problemer der......
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #28 Dato: 06 Februar , 2012, 14:00 »
Jeg ved ikke hvad han anbefaler endnu.. Men han talte om nogle piller som startede med A.. og så kom der en stik vaccine.. Som jeg sagtens kan give. Og så kom binyrebarkomon som sidste mulighed.. så det bliver nok den rækkefølge.

Hustøvmider er desvære umulige at undgå.. og jeg syntes nu nok at problemet med loppeallergien er blevet lilkle i forhold til.. Men nu ser vi.. der er da håb..

VVi sankker om at prøve barf.. men vi har nu aldrig givet meget for det.. Er der nogen derude som barfer deres hunde?? Og har gode erfaringer?? hvis det er noget værd, undgår vi ihvertfald lagermiderne..

Og her har vi fra dag 1 af købt dyrlægens dyre hill.. fordi de skulle have et godt foder.. hmmm :(

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #29 Dato: 06 Februar , 2012, 15:07 »
Antirobe?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand