Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Se hvad jeg har fået i dag.  (Læst 17836 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #30 Dato: 15 Januar , 2012, 21:34 »
Hee  :D
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #31 Dato: 15 Januar , 2012, 22:13 »
En knitrende pose brød kan høres på lang afstand når man hedder Lotte ;)

Det virker også på store teenager fuldblodsarabere der ellers havde besluttet sig for at være momentalt døv :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #32 Dato: 15 Januar , 2012, 22:22 »
Det man VIL høre det kan man høre ;)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #33 Dato: 15 Januar , 2012, 22:29 »
Ved du hvad Erik .Jeg syns faktisk også det er lidt indviklet.
Nej jeg har intet lille kort jeg flytter rundt med, men kobler ledning imellem mobil og pc.Og kan fint sætte foto på både GogG   Hestegalleri osv. Men her og på Joras har altid drillet.Af én eller anden årsag.

OK. Men om det er et kort der tilkobles eller en mobil (komputeren ser nok sidstnævnte som et kort) burde ikke give den store forskel. Når du kobler din mobil (via ledning) til din pc hvad sker der så?

Lad os tage det skridt for skridt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #34 Dato: 15 Januar , 2012, 22:59 »
Det lød nu heller ikke som om at det nødvendigvis var den letteste måde at håndtere billeder på.

Nu ved jeg jo ikke lige hvilket udstyr du har. Men hvis du bruger et lille 'kort' i dit kamera, og sætter dette kort i komputerens kortlæser, vil komputeren normalt åbne billederne i et billedbehandlingsprogram. Og her vil det normalt være muligt at redigere billederne, herunder ændre størrelsen.

Hmm uanset om jeg sætter ledning i eller jeg sætter kortet i computeren for at overføre billeder så åbner det bare i en mappe hvorfra man så kan overføre/trække billeder over.  ???

Paint er absolut det enkleste program til billeder vil jeg mene, men så kan det jo heller ikke meget. Eller det er nok derfor det er det nemmeste at bruge.  ;D (og følger gratis med windows)
Det kan bare være svært at forklare en enkel ting når man ikke kan pege eller vise screendumps samtidigt. ;)

vbruun: Godt gået.  /o De er bare flotte dine ponier. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #35 Dato: 15 Januar , 2012, 23:12 »
Jeg troede at vores Shetlænder (den brune) var unormalt glad for mad, men jeg kan se at det er ganske normalt.  *g *g
Han "glemmer" helt at høre efter når han tror vi har noget spiseligt med ind til ham. ;) Desværre vil jeg sige for jeg havde lidt håbet på opdragelse med godbidder. Det virker fint på alle andre dyr. ;)

Hvad med klikkertræning? Nogen der har prøvet det med heste/ponier?

Jeg har fået en andet "problem" tror jeg?! I dag ville jeg tage den lille Memphis med et andet sted hen så vi kunne lære hinanden at kende og træne lidt at gå pænt, men jeg havde lige fået lukket efter os da den brune gik helt amok. (næsten) Han farede rundt og små-vrinskede og så helt panikket ud. Troede han at jeg ville stjæle en af hans flok eller hvad? Hvad gør jeg? Jeg kan jo ikke trække dem begge to med mig på en gang.  ??? Skal jeg bare ignorere ham? Jeg ville da gerne kunne gå en lille tur med Memphis uden at han smadrer hegnet.  ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #36 Dato: 15 Januar , 2012, 23:26 »
Pas på med disse små 'heste'. De elsker mad, men tåler ikke så meget. Hvis man ikke er forsigtig, kan man hurtigt stå med en forfangen 'hest'. Og det er jo noget skidt.

Skal jeg bare ignorere ham? Jeg ville da gerne kunne gå en lille tur med Memphis uden at han smadrer hegnet.  ;)

Det er vist meget normalt, at den tilbageblevne opfører sig sådan. Det har vi også oplevet. Men ignorer ham, mens du går med Memphis. Bagefter kan den anden jo evt få en tilsvarende tur.
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #37 Dato: 15 Januar , 2012, 23:48 »
Tak det vil jeg prøve. :) Så kan det da være han vænner sig til det. Det overraskede mig bare at han på mindre end et døgn kunne udvikle så meget ejerfornemmelse over den lille Memphis så vi ikke må tage ham med. :)
Kan da være vi skal køre Prinsen træt først.  :D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #38 Dato: 16 Januar , 2012, 09:02 »
Ja, de to er jo en flok nu, så med mindre du har den tilbageblivende beskæftiget med fx en stor tot hø, så vil de oftest reagere sådan...ihvertfald indtil de vænner sig til, at du kommer tilbage med foldkammeraten igen. Men prøv evt en tot hø til den tilbageblivende, og så gør det hver dag eller hver anden dag, hvor du først er væk med den ene og så den anden bagefter... Så lærer du dem begge, at det sker der absolut intet ved, og så bliver de ret snart HELT trygge ved det :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #39 Dato: 16 Januar , 2012, 10:24 »
Ja nu er Prins jo ret glad for mad så det kan da være det hjælper. Nu havde jeg godt nok givet ham en tot hø før jeg forsøgte i går men de havde nu lige stået og gumlet en halv balle hø sammen så det var nok alligevel ved at være nok. ;)
Men det beroliger mig at de kan blive vant til det. Tror ikke hegnet holder hvis han bliver ved på den måde hver gang.  ::)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #40 Dato: 16 Januar , 2012, 13:25 »
Tak Lene :)..jeg har mange flere plethestefoto.Så det ville nok fylde en halv tråd hvis jeg ellers kunne hitte ud af at sætte dem på  ;D

Du kan godt bruge klikkertræning med dine ponyer.De kan lære små tricks.Bukke,kysse ,lægge sig osv.
Der står en masse på nettet rundt om hvordan.
Heste blir nemt afhængige af hinanden.Så jo..du stjal en ven ;)
Men det er sundt til dem at lære.

Erik..Når jeg kobler mobilen på så åbner et lille vindue hvor der står at den overfører billeder,og de skal så navngives.Derefter er de i galleriet.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #41 Dato: 17 Januar , 2012, 22:53 »
Men det beroliger mig at de kan blive vant til det. Tror ikke hegnet holder hvis han bliver ved på den måde hver gang.  ::)

Jeg ved ikke om de faktisk 'kan blive vant til det'. Vores kunne ihvertfald ikke. Den ene havde ingen problemer med at vi gik tur med den anden, men var det den anden vej rundt var den tilbageblevne helt oppe at køre, og det forsatte gennem flere år.

Nu bliver jeg nok ikke lige populær alle steder, men:

Løsningen er jo at have mindst 3 heste, for så er der altid en 'flok' tilbage når man tager den ene ud af indhegningen.
Mvh
Erik Andersen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #42 Dato: 18 Januar , 2012, 05:57 »
Nemli...det er den vi bruger her Erik.Mindst 3 heste/totter.OG aller helst det dobbelte ;)
Så lige nu har vi 4.Vi har mistet én i december....dagen efter vi fik hende.Snøft.Det var ikke det der var planen med hende  :'(
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #43 Dato: 18 Januar , 2012, 21:35 »
Jeg ved ikke om de faktisk 'kan blive vant til det'. Vores kunne ihvertfald ikke. Den ene havde ingen problemer med at vi gik tur med den anden, men var det den anden vej rundt var den tilbageblevne helt oppe at køre, og det forsatte gennem flere år.

Nu bliver jeg nok ikke lige populær alle steder, men:

Løsningen er jo at have mindst 3 heste, for så er der altid en 'flok' tilbage når man tager den ene ud af indhegningen.

Se det er jo farligt at skrive sådan noget. Så giver du mig en glimrende undskyldning for at købe det andet lille føl jeg havde kig på.  <H *p

Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Se hvad jeg har fået i dag.
« Svar #44 Dato: 18 Januar , 2012, 22:02 »
Se det er jo farligt at skrive sådan noget. Så giver du mig en glimrende undskyldning for at købe det andet lille føl jeg havde kig på.  <H *p

Det var jo netop derfor jeg skrev at jeg nok ikke blev lige populær alle steder. Dem der har heste, og nu har en undskyldning for at anskaffe nr 3, vil synes at jeg er genial, mens ægtefælder/forældre som synes at 2 heste er mere end rigeligt, vil bande mig i helv...

Men uanset det, er det stadig nok den bedste løsning, hvis man ikke kan leve med at den tilbageblevne, er urolig indtil 'makkeren' kommer tilbage.
Mvh
Erik Andersen