Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: rød amerikaner  (Læst 12000 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: rød amerikaner
« Svar #15 Dato: 14 December , 2011, 20:48 »
Lidt kød er der jo nok, og hvis hanerne ikke når at blive så gamle så skal det også nok blive mørt. Så kog suppe på hanerne og pil kødet fra. så har du til tarteletter/høns i asparges m.m. Frys kødet ned med lidt af suppen. Så har du grundelementerne til en god grydefuld hane i ??sovs. (Spørgsmålstegnene står for lige det du har lyst til at lave sovs af. ;D)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: rød amerikaner
« Svar #16 Dato: 14 December , 2011, 20:53 »
Egentligt kan man vel sige, at HVIS det var en god forretning at fodre haner fra æglægger hybriderne op, så blev de næppe gasset som nyklækkede. I forvejen er en æglægger hybrid ikke særlig stor.

Hvis man tager forretningsbrillerne på, er der vel ikke mange havehøns/racehøns mv, der decideret er rentable!?  ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: rød amerikaner
« Svar #17 Dato: 14 December , 2011, 20:59 »
Lidt kød er der jo nok, og hvis hanerne ikke når at blive så gamle så skal det også nok blive mørt. Så kog suppe på hanerne og pil kødet fra. så har du til tarteletter/høns i asparges m.m. Frys kødet ned med lidt af suppen. Så har du grundelementerne til en god grydefuld hane i ??sovs. (Spørgsmålstegnene står for lige det du har lyst til at lave sovs af. ;D)
nu skal de lige klække det gør de på søndag så må vi se hvad der sker hvor gamle skal de være før de skal have hovdet af det er jo en hybrid  så skal de jo ikke være så gamle vel ??3 måneder eller

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: rød amerikaner
« Svar #18 Dato: 14 December , 2011, 21:01 »
Det er jo netop ikke kødhybrider, så du skal nok regne med at de skal bruge et halvt års tid før de når slagtestørrelse.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: rød amerikaner
« Svar #19 Dato: 14 December , 2011, 21:04 »
Det er jo netop ikke kødhybrider, så du skal nok regne med at de skal bruge et halvt års tid før de når slagtestørrelse.

Det passer jo også sådan cirka med samme tidspunkt, hvor hønerne af samme begynder æglægning :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: rød amerikaner
« Svar #20 Dato: 14 December , 2011, 21:06 »
Det er jo netop ikke kødhybrider, så du skal nok regne med at de skal bruge et halvt års tid før de når slagtestørrelse.
så har jeg da sikker glemt alt hvad vi har skrevet her men vis jeg nu skal igang når den tid kommer så skriver jeg bare til dig og for gode råd igen så jeg kan få så meget ud af dem som muligt

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: rød amerikaner
« Svar #21 Dato: 14 December , 2011, 21:14 »
@ Metmus

Det var de dog engang. Dengang at kylling var en fin spise og ikke et billigt smagsløst masseprodukt.

Eller som et citat fra en artikel i Euroman om dyr i det moderne industrilandbrug "kylling er blevet et luderprodukt, som skal kunne sælges for 100 kr. for 4 stk. i supermarkederne" og det er endda sagt af en producent syd fra Struer.
« Senest Redigeret: 14 December , 2011, 21:21 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: rød amerikaner
« Svar #22 Dato: 14 December , 2011, 22:33 »
Men os der har slagtet en rigtig hanekylling og grydestegt den og lavet skilt sovs og agurkesalat kan stadig få næsten tårer i øjnene over hvor fantastisk en kylling kan (og bør) smage. Hold op hvor bliver familie og gæster overraskede når de sætter tænderne i sådan en kylling.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: rød amerikaner
« Svar #23 Dato: 15 December , 2011, 19:25 »
Egentligt kan man vel sige, at HVIS det var en god forretning at fodre haner fra æglægger hybriderne op, så blev de næppe gasset som nyklækkede. I forvejen er en æglægger hybrid ikke særlig stor.
tror da du er inde på noget der det har jeg faktisk ikke tænkt på det nytter jo ikke noget den spiser foder for 100 kr  og kan bidrave til 3 tarteletter

thorleif

  • Gæst
Sv: rød amerikaner
« Svar #24 Dato: 15 December , 2011, 19:30 »
Da broedrene Black "fandt op" Jersey Giant, var det for at erstatte kalkun med noget med bedre smag. Man maa jo si de lykkedes?

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: rød amerikaner
« Svar #25 Dato: 15 December , 2011, 19:35 »
Da broedrene Black "fandt op" Jersey Giant, var det for at erstatte kalkun med noget med bedre smag. Man maa jo si de lykkedes?
jersey gigant er det samme  som jersey kæmpe ikke ?

thorleif

  • Gæst
Sv: rød amerikaner
« Svar #26 Dato: 15 December , 2011, 19:38 »
Ja, jeg bare "glemte" at tale (skrive) Dansk. Helt rigtigt Michael.
Jeg er udlending i hele verden........

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: rød amerikaner
« Svar #27 Dato: 15 December , 2011, 19:56 »
Ja, jeg bare "glemte" at tale (skrive) Dansk. Helt rigtigt Michael.
Jeg er udlending i hele verden........
skidt  med det  det er vi alle lidt hi hi har du kæmpe jersey

thorleif

  • Gæst
Sv: rød amerikaner
« Svar #28 Dato: 15 December , 2011, 20:33 »
Nej, jeg avler numere kun store hvide Croad Langshans. Men de er stoerre en de fledste Jerseys. Og saa haver de bare verdens laegreste koed.