Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så er minkavl igen i fokus  (Læst 16645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #30 Dato: 11 December , 2011, 09:37 »

Anima er i den henseende langt mere sober end hele resten af forretningsverdenen...helt ærligt!
De hverken ringer, sender reklamer ud eller stopper mig på gaden!

Forbydes ved lov....autonome netværk!  :o så melder jeg dælme pas!

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #31 Dato: 11 December , 2011, 21:03 »
hvor går de ikk over stregen for egen vindings og profilerings skyld, for at lokke penge ud af folk, den slaks interesse organitioner (autonome netværk), skulle forydes ved lov

Nu skyder du med skarpt. Men det skader jo ikke nogen når kanonen er rettet langt over målet.

Så vidt vides er Anima en non-profit organisation og alt hvad der samles ind bruges på kampagner for bedre dyrevelfærd.

Fordi en gruppe mennesker har fælles interesser og danner en forening/organisation, for at fremme deres interesser, bliver de vel ikke automatisk autonome. Jeg ville da ikke bryde mig om at blive kaldt autonom, blot fordi jeg deltager på Forum.

Jeg forbinder umiddelbart autonome med grupperinger der forsøger at bryde ud af det etablerede samfund og skabe deres eget.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #32 Dato: 11 December , 2011, 21:44 »
kald du det bare non profit, de samler penge ind, bruger penge, hvem mon får de penge, den blå luft, nu skal man heller ikk være naiv, og tag ikk fejl af menneskets grådighed når muligheden byder sig, og bemærk så lige de hakker på små erhverv, der ikk har en chance, for at bevise uskyld, hvilket de heller ikk har pligt til,overfor ulovlige skjulte optagelser der ligeså godt kan være fiktion.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #33 Dato: 11 December , 2011, 22:24 »
kristiank

Ikke for at være personlig, men jeg er nødt til at stille følgende spørgsmål:

Befinder du dig på den planet som vi mennesker har navngivet 'Jorden' og er du i år 2011, på datoen 11. december 2011.

Selvfølgelig kan diverse optagelser fra minkfarme være fiktion. Måske er du og jeg fiktion. Hvem skal afgøre det?

Men indtil videre må vi nok forholde os til hvad der foreligger af information.  ;)

Der er lavet indtil flere optagelser på minkfarme. Optagelserne var meget lidt skjulte da de blev vist på TV. Men adgangen til områderne hvor optagelserne fandt sted var ikke godkendt af ejerne, og dermed ikke i overensstemmelse med gældende lov. Havde man spurgt ejerne om lov havde man med sikkerhed fået et nej, og dermed ingen optagelser.

Og dermed havde vi alle kunnet leve videre i lykkelig uvidenhed om virkeligheden og vores gode (dobbeltmoralske) samvittighed havde været intakt. Er det det du efterspørger Kristian?

Menneskers grådighed - enig der findes mange grådige mennesker i denne verden. Men hvor er det dog malplaceret i denne sammenhæng. Det passer vel ca lige så godt sammen med dette, som med 'Læger uden grænser'. Det er måske svært at forstå (og det forklarer så hvorfor vi skal have denne salgs meningsudvekslinger), men der er faktisk mennesker der foretager sig ting og sager, uden at det er for egen vindings skyld. Og nu chokeres du nok - jeg kunne også finde på det. Ja jeg gør det faktisk en gang i mellem. Prøv det, prøv det - det føles rigtigt dejligt efterfølgende.  :D  

Hakker på små erhverv - jeg er målløs. Hvad kan man sige? Boller fra Kohberg!! - Tja hvorfor egentlig ikke. Det giver lige så meget mening.

Hvis vi kigger på de industrier der har den primære fokus fra Anima så taler vi om:
Pelsindustrien
Burægsindustrien
Svineindustrien

Uden at kende de nøjagtige tal ville jeg anslå at alle tre industrier omsætter i milliarder årligt.
Det gør den enkelte producent naturligvis ikke, men ligefrem at kalde 'ham' for de små erhverv, synes jeg virker lidt fejlagtigt. Vi har med industriproduktion at gøre.

Der ikke har en chance for at bevise uskyld - må vi andre også være her. 57 minkfarme på observationslisten pga uregelmæssigheder i driften får kontrol besøg og en stor del dumper med bravour. De vidste de var på observationslisten (dvs de havde chancen for få styr på tingene), men levede alligevel ikke op til kontrollens krav.

Og nu kunne jeg godt tænke mig at spille profitkortet (som jeg har siddet og fedtspillet med). Hvor mange chancer skal folk, der ikke kan finde ud af at tage vare på deres dyrs tarv, have i profittens hellige navn?

Ændring.
Ovennævnte afslutning kunne let misforstås.

Jeg har absolut ingen problemer med profit/fortjeneste, men jeg sætter generelt ærlighed/redelighed højere end profit.

Kald mig blot naiv. Det har jeg prøvet før. ;)  
« Senest Redigeret: 11 December , 2011, 22:38 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #34 Dato: 12 December , 2011, 08:01 »
vi har et offentlig system, der fører kontorl med dyrehold, hvis nogen mener det ikke virker, så gå efter det, men det er jo en lang sej demokratisk proces, som autonome bøller ikk gider spilde tid på, og det er der min kæde hopper af for hvem tror de de er, og hvad fa..... bilder de sig ind, som privat interesseorganation, med fortsæt at bryde loven og skade ehvervslivet, bare fordi de ikk kan li pels og bacon. /d
efter første spigelhager mink program snakkede jeg med en tv mand jeg kender, og han havde flere gange været på ræve og mink farme, ringet og kommer et par timer senere. så billeder er der nok af, og den lukkede dør er altså ikke eksisterende for seriøse folk, men ja lukket for folk der vil på forsiden og går efter overskrifter, det er min dør sgu da oss, men åben for alle med sund interesse.

der er muligt at burhøns, svineproduktion, og minkavl , har store omsætninger, med der er ikk mange folk, og dermed ikk meget demokratisk inflydelse.

datoen er for mig den 12 dec 2011,  og hvorvidt jeg er på planeten jorden, jed det kalder vi den. men nu minder solsystemet jo meget om en atom, med kerne/sol, så hvad jeg er , ja det er der vist ingen der ved, jeg er så en af de få der ikk behøver at få et svar på alt, men acceptere at der er noget meneskeheden bare ikk ved, men det er en anden snak.

jeg tror såmen ikk vi er uenige(ret meget) i, hvor dan dyr bør have det, måske med undtagelse at at jeg personlig ikk har et problem med minkavl, men derimod  baby hunde. og andet misforstået dyrevelfærd

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #35 Dato: 12 December , 2011, 23:06 »
Ja, ja Kristian. Det er jo rart at høre at du ikke mener vi er dybt uenige (ihvertfald om dyrevelfærd).

Men at kalde private interesse organisationer for 'autonome bøller' fordi de har lavet en lovovertrædelse ifm at påvise klare uregelmæssigheder inden for en industri, synes jeg er at gå over stregen. Og mig bekendt er de ikke blevet straffet for lovovertrædelsen selvom de står ved den offentligt.

Jeg er sikker på at både Anima og Dyrenes Beskyttelse, eller andre, til hver en tid kan få en aftale sat i stand om en guided tur rundt på en eller flere minkfarme, svinefarve etc. Men ville det nogensinde give et fornuftigt billede af de reelle forhold? Næppe.

For at simplificere lidt - hvis du eller jeg aftaler med nogle mennesker at de kan komme på besøg i vore hjem, sker der da ikke automatisk det, at der bliver ryddet lidt mere op end normalt. Og vil der ikke være områder vi helst ikke ser at disse gæster kigger på. Jeg tror det.

Det er nok muligt at der ikke er så mange mennesker involveret i de omstridte produktioner/industrier, men der er mange penge involveret, og derfor tror jeg at de bliver hørt i rigelig grad gennem deres interesseorganisationer. Så det køber jeg ikke som gyldigt argument for at vende det blinde øje til vanrøgt.

Omkring 'vagthundene' i vores samfund bliver vi næppe enige, men lad det ligge. Der skal være plads til forskellige holdninger.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #36 Dato: 13 December , 2011, 08:14 »
vi skal ikk vende det blinde øje til men straffe dem der ikk kan finde ud af det, det har vi et system til, og hvis det ikk virker, så straf dem der har ansvret, og vatordet undskyld, dækker ikk embedsmisbrug skal og straffes hårdt.

det jeg vil frem til er at, det er det demokratiske system der skal løse derres opgaver, og ikk private interesseorganationer, hvis skjulte dagsorden ingen jo kender.

jeg er ikk flov over hvordan jeg lever, så jeg gør nu ikk noget særligt , snarere efter gæsterne er gået, det øffer jo at ha huset fuld /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #37 Dato: 13 December , 2011, 22:10 »
kristian

Blot til orientering bemærkede jeg i dag en ny 'privat interesseorganisation' mod pelsavl på EB.

Jeg kender ikke hele deres dagsorden omend man kan sige, at de ikke skjuler så meget.

For Forum medlemmer under 18 år kræves forældregodkendelse til linket. Og så skal det siges at det nok mest er for husarerne.

Så er alle advaret og det er derfor på eget ansvar at bruge linket.

http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article1674644.ece
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #38 Dato: 14 December , 2011, 05:58 »
erik man kan jo ikk se om de har pels /d /d

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Så er minkavl igen i fokus
« Svar #39 Dato: 14 December , 2011, 22:06 »
Kristian - nu er du kværulant.

De protesterer jo netop mod pels, så hvad tror du. :D

Jeg tror hellere vi må stoppe tråden her. Vi skulle nødigt støde nogen og ej heller have Admin på nakken.
« Senest Redigeret: 17 December , 2011, 22:26 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen