Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rejer 90 kr stk. hi hi  (Læst 11975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Rejer 90 kr stk. hi hi
« Dato: 05 December , 2011, 13:38 »
Jeg var i fredags ude og købe DYRE rejer. 90 kr stk så de er ihvertfald betalt.  ::)
Det er så akvarierejer, og hvor er de sjove. De er store, vil tro omkring 4 cm nu ca. og de kan blive helt op til 12-15 cm
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #1 Dato: 05 December , 2011, 14:08 »
Jeg har haft akvarie krebs, men de lå på lur efter alle de andre, og åd deres finner, så ud med dem, men hvor var de fine, og lynhurtige.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #2 Dato: 05 December , 2011, 14:12 »
Ja jeg ville osse være noget bekymret for resten af flokken  :D jeg har haft red claw shrimps og de tog for sig af sovende fisk. De kom "kun" op på de 4-5 cm  ;) Nu nøjes jeg med de søde små red cherry shrimps

Held og lykke med dem!

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #3 Dato: 05 December , 2011, 14:23 »
Krebs har jeg haft for mange år siden ,og ja, de spiser fiskenes finner.
Men dette er rejer, og de spiser kun planton ( visftrejer) Og kender nogle som har haft dem i mange år. De er slet ikke fiskespisere.
Krebs er utrolig flotte, men skal holdes i akvarie for sig selv.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

karina dj

  • Gæst
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #4 Dato: 05 December , 2011, 14:25 »
Jamen så er det jo nogle rigtig dejlige rengøringsassistenter du har fået dig...det er jo altid pengene værd at få gjort rent  :D

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #5 Dato: 05 December , 2011, 14:52 »
Nemlig. Og de er yderst sjove at studere. Ronja, min hund, sidder og prøver snappe dem gennem glasset. Hun får timer til at gå med det. hi hi  ;D
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #6 Dato: 05 December , 2011, 21:39 »
De ser flotte ud :) Husk billeder på tråden af dem, når de er blevet større  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #7 Dato: 05 December , 2011, 23:21 »
De ligner dem min søn havde i et akvarie for nogle år siden. Sammen med fisk. Og de forgreb sig godt nok på hans fisk. Ikke sikkert de havde læst foderanvisningen ;D

Men det kan jo også være at det har været en lidt anden art, selvom ligheden umiddelbart er stor.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #8 Dato: 07 December , 2011, 01:54 »
De spiser nu kun planton. Og det har jeg fået bekrafter på et rejeforum jeg er, så jeg er ikke bange for de skulle forgribe sig på fiskene  ;D
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #9 Dato: 07 December , 2011, 01:58 »
pilegaarden
Der er så utrolig mange, som ligner hinanden af rejer. Og jeg måtte ind på det forum med foto, for at høre hvad det helt nøjagtigt var for nogle jeg havde fået.
Og det er mere fiskene som er intersseret i dem, end de er i fiskene. Men hold da op en fart de kan skude, når de svømmer afsted. Og hunden, er snart skeløjet af at følge dem. Samt glasset er totalt fedtet af hun prøver snappe dem.  :o
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #10 Dato: 07 December , 2011, 09:34 »
Det bliver da en halvdyr rejemad til nytår med de priser  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #11 Dato: 08 December , 2011, 14:16 »
Lene
Uha, der har været flere og sige det sammen. Ja, så skal de da formere sig ret kraftigt, hvis der skal nå at blive en rejemad ud af dem.  ;D
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #12 Dato: 08 December , 2011, 17:32 »
Lene
Uha, der har været flere og sige det sammen. Ja, så skal de da formere sig ret kraftigt, hvis der skal nå at blive en rejemad ud af dem.  ;D

Jamen kan de i det hele taget formere sig i et akvarie!? Jeg har en veninde, der har fået fiskeunger (af sådan helt almindelige akvariefisk!), så jeg spørger kun, fordi jeg er nysgerrig  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #13 Dato: 08 December , 2011, 20:20 »
min onkel købte for mange år siden 2 hummere af en slags til akvarie. De fik så mange unger at de væltede ud af det til meget stor forskrækkelse for min moster ;D Mon ikke hvis betingelserne er til stede at de vil yngle??
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Rejer 90 kr stk. hi hi
« Svar #14 Dato: 08 December , 2011, 21:06 »
Jamen kan de i det hele taget formere sig i et akvarie!? Jeg har en veninde, der har fået fiskeunger (af sådan helt almindelige akvariefisk!), så jeg spørger kun, fordi jeg er nysgerrig  ;D

Størstedelen af de dyr der holdes i akvarie kan yngle i et akvarie, under de rette forhold. Nogen er dog sværere at få til at yngle end andre.

Betegnelsen 'helt almindelige akvariefisk' er noget uspecifik. Men formoder at du refererer til nogle af de mest almindelige, som feks levende fødende guppy, platty, sværdrager osv.
Mvh
Erik Andersen