Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 15 høns  (Læst 8714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 15 høns
« Svar #15 Dato: 03 December , 2011, 20:33 »
Hvis man har mere end 10 stk. og har et chr. på dem, så skal man betale 112,- om året oveni i det normale beløb for chr. nr. ??? og det gælder om det er klovbærende dyr eller fjerkræ.

Selvom jeg vil mene at der er forskel på at have 10 køer eller 10 høns..

Mon der kommer hønsepoliti, når der ingengang er råd til mere politi.

Ja der er meget man ikke må i lille frie Danmark.

Såsom at holde høns og svømmefugle sammen eller have mere end 4 hunde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 15 høns
« Svar #16 Dato: 03 December , 2011, 20:36 »
Det er forøvrigt "sjovt" at 30 stk. høns skulle være erhverv, jeg TVIVLER stærkt på at man kan leve af det hønsehold, selvom man har de bedste hybrider, som der findes.

Ja verdenen er skruet sjovt sammen.
« Senest Redigeret: 03 December , 2011, 20:39 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: 15 høns
« Svar #17 Dato: 03 December , 2011, 21:19 »
@ Lestat / Lene.

I min barndom, havde man et særligt veterinær politi i Danmark, hvilket faktisk også findes på den anden side af grænsen, men det er nærmest af mere dyreværns mæssig karakter, som sikre at dyrene holdes arts mæssig korrekt.

NB: " Ja " arme Danmark, er snart ved at udvikle sig til, en ren parodie nation, med forbud og regler, samt med kunstige fedt afgifter, og andre Tyvagtige beskatnings former.ja det er den forkerte vej det går i danmark men godt vi bor så tæt ved grænsen bare det nu ikke smitter de stakels afgifter

NB: Der er iøvrigt dejligt, lige på den anden side af Østersøen, hvor slagteren taler dansk ( billigere kød og ingen fedt afgift ) samt med auto service til omkring det halve ( Taler dansk og vasker bilen gratis ) brugte kvalitets biler, for man næsten i nakken for øjeblikket, og med den reducerede føde vare moms, ryger der flere vare i indkøbs kurven.

NB: Underligt nok, er begravelses service, langt mere kostbart, på den anden side af grænsen, hvilket nu kan åbne muligheder, for de danske bedemænd.

Hilsen Jørn.









Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: 15 høns
« Svar #18 Dato: 03 December , 2011, 22:14 »
Uden at have set den aktuelle lovtekst ville jeg umiddelbart tro at man tillod 30 voksne hans/høns + kyllinger.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: 15 høns
« Svar #19 Dato: 04 December , 2011, 08:39 »
Michael, jeg har endnu aldrig hørt om, at der har været nogen for at tælle kyllinger i kyllingesæsonen hos en almindelig hønseholder. Måske i en eller anden tåbelig klagesag som den vi havde for nylig men Iren Strand, men den var ekstrem  :o  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 15 høns
« Svar #20 Dato: 04 December , 2011, 09:54 »
Jeg tror nu ikke at der kommer nogen og kontrollere, medmindre man er tilmeldt chr. eller man bliver meldt fordi det ikke er under ordnede forhold eller man bliver meldt af nogen med ondt i r....

Min nu afdøde far blev meldt for snart en del år siden til dyreværnet fordi han skulle have misrøgtet sine små hunde.

Der ringede to betjente på døren, som skulle ind og se på hele elendigheden, de blev mødt af nogle fine små hunde, som bestemt IKKE manglede noget.

Så der var absolut ingen hold i anmeldelsen om misrøgt.

MEN der blev påpeget at man kun må have 4 hunde og ja han han havde jo så 7. (4 chi hua hua, 1 dv. pinscher og 2 chi hua/pinscher)

Min far og stedmor var knuste, de ringede til deres dyrlæge, som kom ud og aflivede 3 raske små hunde, dyrlægen var også  meget ked af det.
Men det var ældre voksne hunde, som min far ikke ønskede skulle andre steder hen. Så det forstår jeg godt, men det må dæleme havde været svært at vælge hvilke som skulle afsted.

Og ja de viste godt det med 4 hunde reglen, så retfærdigheden skete jo kun fyldest.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: 15 høns
« Svar #21 Dato: 04 December , 2011, 09:58 »
Det er rigtigt, Marianne, det er 30 voksne høns, reglen går på, hvis det er erhvervsmæssigt dyrehold man tænker på.
Og der går rigtig mange kyllinger til een voksen høne i udregningen. Og netop Kommunen, vil næppe gå op i dette overfor private.
Men når Kommunen udøver (som de ynder af kalde det) miljø kontrol hos registrerede/erhverv, så tælles alt op og omregnes nøjagtig.
1 D.E. (dyre-enhed) er forøvrigt hvad der producerer 100 kg. N (lordt), og så er det lige gyldigt hvilket dyr der er tale om. Så derfor flere tusinde kylinger til en D.E. , men kun en enkelt ko ca. eller ca. 7 får.
« Senest Redigeret: 04 December , 2011, 10:00 Fra Rudy, Schæferholm »

thorleif

  • Gæst
Sv: 15 høns
« Svar #22 Dato: 04 December , 2011, 09:59 »
Og jeg vil frivilligt flytte til det der skrekkelige land? Maaske jeg burde aendre mine planer, og flytte til Uganda istedet?

GKV

  • Gæst
Sv: 15 høns
« Svar #23 Dato: 04 December , 2011, 10:16 »
Og jeg vil frivilligt flytte til det der skrekkelige land? Maaske jeg burde aendre mine planer, og flytte til Uganda istedet?

Ja, det har jeg også tit undret mig over ;D

Jeg vil gerne bytte.

VH Gunni.