Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hellig birma (Billeder af vores 3 nye drenge)  (Læst 11263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hellig birma
« Svar #15 Dato: 28 ſeptember , 2008, 22:48 »
Skidt pyt med stavningen-- alle kan s.. da se det er en kat der er klar til når du ellers er blevet færdig med at fodre høns m.m
Den har da bare været køre klar lidt længe....... 8) ;D ;D ;D
SKØN KAT,  ;D SKØN KAT, ;D  SKØN KAT
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Hellig birma
« Svar #16 Dato: 28 December , 2008, 20:26 »
 :'( Amadeus blev detsværre aflivet her i julen :'(.
Han fik konstateret fip. en rigtig træls sygdom der kan ramme hellig birma racen..
Han var ellers bare en herlig kat.. og kanonflot i tegninger og farver..
Så ham glemmer vi ikke sådan lige..

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Hellig birma
« Svar #17 Dato: 28 December , 2008, 21:26 »
Øv hvor ærgeligt, Jan.

Det er noget af det værste at skulle sige farvel til et dejligt kæledyr.
Varme tanker til dig og din fam.
MVH Lene, Rungsted

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Hellig birma
« Svar #18 Dato: 29 December , 2008, 23:07 »
Ja, Jan, det er hårdt, når man skal af med dem.  Vi måtte aflive to 17 årige brødre med et par måneders mellemrum i år.  Vi savner dem stadig, men har fået et par killinger, der holder os i ånde, så vi ikke har tid til at sørge så meget.

Sender gode tanker til jer!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hellig birma
« Svar #19 Dato: 30 December , 2008, 08:16 »
Uh ha, jeg føler med jer.
Min siampige er jo næsten 13 nu, indvandrereren er ca 9, jeg håber da på mindst 10 gode år med dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Sannela

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Hellig birma
« Svar #20 Dato: 30 December , 2008, 17:58 »
Hej Jan

Nå, heldigvis kan jeg ikke få linket til at virke.!!!!!!!
Jeg vil på det kraftigste frabede mig links til sider med Hellige Birmaer  ::)

Jeg ejede verdens dejligste Hellig Birma på 8 år ( lillamasket ) indtil han en dag forsvandt. Det er nu ved at være 4 år siden og jeg tror stadigvæk indimellem, at jeg ser ham.
Min sidste kat blev aflivet i foråret - 16 år. Så jeg prøver stadigvæk at vænne mig til et liv uden katte.
Har ellers haft kat det meste af mit liv.

Skulle jeg have kat igen, skal det være en Hellig Birma. Udover at være noget af det smukkeste er de også så dejlige og godmodige.

Med venlig hilsen Susanne
- Sølvgrå Silkehøns, Kæmpe Jersey, Guldfasaner, Perlehøns & 1.2 hund & 2.3 kat

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Hellig birma
« Svar #21 Dato: 30 December , 2008, 22:48 »
 <E for jeres søde tanker..
Og undskyld Sannela :) Nej linket virker ikke længere.. Vi vil starte en anden side op engang.. Skal nok sende dig det nye link ;D.
Det var jo meningen vi sku starte et lille stue opdræt af birma op..
Men Amadeus sku jo være vores avls han.. Så der er vi sat lidt tilbage :'(.
Men skal op og se på killinger her midt i januar.. Så må vi se om der skulle være noget vi kan bruge.
Så kunne der måske blive en killing tilsalg engang Sannela ;).

Rie Møbjerg

  • Gæst
Sv: Hellig birma
« Svar #22 Dato: 30 December , 2008, 23:12 »
Hvor trist med den syge aflivede kat - og hvilket mirakkel at den var der og gav så meget.
Var i 10 år alenemor - selv om alene det var jeg nu da langt fra :-) har tre biologiske vidunderligt dejlige børn. Nu tæller familien også to dejlige "tilløbere" og "min egen Henrik"
I alle de år havde vi en lille hund. Pjevs. Fik den da den var 9 måneder, bange, beskidt og underdaning. Den korte historie er, at den blev vores bedste ven og mest trofaste ledsager gennem 11 år. Den døde for knapt 3 år siden, og jeg drømmer af og til om den endnu. Ved gud hvor vi dog skylder den hund meget.
Nå så stod jeg for 3 måneder siden og fortalte nogle gæster om at vi har 4 katte, de er kastrerede og vaccinerede og om hvor godt vi havde styr på den sag. ....troede jeg da. Vi havde også haft en vildkat som var blevet kørt ned ca 2 uger før. Vi stod i stalden under halmlemmen, og pludseligt siger en af gæsterne:"hvad så med den der". Oppe på loftet kom 2 meget sultne og underernærede killinger vaklende. Vi fik fat i dem, vilde som de var - fandt en til dagen efter, så var der tre. Den her vildkat havde efterladt sig et hold killinger. En klarede den ikke, men de to andre trives og er yndige og dejlige, efter intensiv forkælelse og opmærksomhed. Så her er også 2 spilopmagere :-).
Godt Nytår Rie
« Senest Redigeret: 30 December , 2008, 23:14 Fra Rie Møbjerg »

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Hellig birma
« Svar #23 Dato: 08 April , 2009, 17:51 »
Så er lillemor på banen igen :).... Vi er ved og lave en ny hjemmeside om vores lille stueopdræt af Birmakatte.
Den er ikke helt færdig endnu. Men billede af vores første hun killing som skal bruges til avl er købt.. Og en mere er måske på vej :P.. Så det bliver lidt spændende..

http://dkchikita.tk/
« Senest Redigeret: 10 Juni , 2010, 21:09 Fra JanR »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hellig birma
« Svar #24 Dato: 08 April , 2009, 20:05 »
Tillykke med lille Elfie, hun er dejlig. Jeg sværger jo til siamesere, men synes da også hellig birma er skøn.  <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Hellig birma
« Svar #25 Dato: 08 April , 2009, 20:42 »
Hej Jan
Hvor er hun da bare b e d å r e n d e
Tillykke med hende og held og lykke med opdrætsplanerne.
MVH Lene

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hellig birma
« Svar #26 Dato: 08 April , 2009, 22:49 »
JanR, hvor er det bare en SÅ nuttet misser!!!!!!! *h

Hvor er dine katte søde, Liski, den ene må da bestemt hedde Batman eller Robin  :D :D :D
Jeg har også selv to, en Siampige på 12 og en, der ligner en tyrkisk van, som jeg tog med hjem fra Kreta for godt og vel 8 år siden, han adopterede mig, så jeg var nødt til at sætte himmel og jord i bevægelse, for at kunne få ham med hjem. Og ja, jeg ved godt at der er 499.999 andre katte, der heller ikke har det godt på Kreta, men Talos har fået et super liv, teknisk set er han ikke længere hankat, men for ikke at såre hans følelser, kalder vi ham stadig for en hankat. I dag lå han lige så fint 1½ m fra hele hønsefamilien, som også lå og tog solbad og pudsede fjer. De er overhovedet ikke bange for ham, og jeg tror helt sikkert ikke, han vil gøre nogen af dem (heller ikke kyllingerne) fortræd.
Jeg ved ikke helt om jeg kan stole på Gaia, men det er nu mere fordi hun er så jaloux på alt og alle, der tager min opmærksomhed.
Hønsene virker nu heller ikke bekymrede over hende, men se hvis der kommer en fremmed kat i haven, så skal jeg lige love for at de kan skælde ud og skræppe op. <B <R <B <R

Ej, hvor vildt, hvordan gør man? Altså hvad skal man gøre for at få en kat med hjem derfra? Og hvor fandt I den?

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Hellig birma
« Svar #27 Dato: 08 April , 2009, 22:56 »

JanR, Elfie er underdejlig.  Jeg er bange for, at hun måske er mere yndig end min egen Liljemis, og det siger jeg ikke nemt.  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hellig birma
« Svar #28 Dato: 09 April , 2009, 05:42 »
@ Jeg sender en PM
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hellig birma
« Svar #29 Dato: 09 April , 2009, 14:11 »