Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstilling af Engelsk Araucana  (Læst 8388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Udstilling af Engelsk Araucana
« Dato: 16 November , 2011, 17:37 »
Her er  en tråd til alle som udstiller Engelsk Araucana i år. Her kan vi skrive hvad vi oplever og hvordan vores dyr er blevet bedømt-

Gerne med  billeder  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Udstilling af Engelsk Araucana
« Svar #1 Dato: 19 November , 2011, 19:31 »
Malena har jo skrevet i en anden tråd om den udstilling hun var på og der kommer vel næppe andre end mig i år med Eng.Araucana, med mindre der er nogen derude der skulle overraske ;D

Nå, men jeg har udstillet i denne Week-End på vores lokale udstilling. Det gør jeg gerne, for de lægger et stort arbejde i det, arrangerer alt meget smukt og fortjener, at der bakkes op om dem.

Jeg havde tilmeldt fire høner og en hane og det gik faktisk som jeg havde ventet, for skulle jeg have rettet mig efter de lidt negative, men dog harmløse bemærkninger i Malenas tråd, var jeg kun kommet med en.

De fire høner fik 90-92-93-94 point og jeg var helt enig med dommeren og glad for, at han ramte så godt, det lover godt for fremtiden.

Hønen med de 90 point er ikke færdig og hendes fjer var ikke helt "udsprunget" derfor også nuanceforskel i farven, især hovedet virker lidt mørkere i kuløren, men det går væk det ved jeg og hun bliver fin når hun bliver stor. ;D

94 hønen er en nydelig repræsentant, lidt uregelmæssig i kammen, som dog er lille og fin. I mine øjne er hendes top absolut max, ligeledes skægget og det er jo nok noget man skal have i tankerne fremover.

 Det er jo en top af fjer og ikke en bule i kraniet nedenunder, ligeledes skal dyret kunne orientere sig helt ubesværet også se det der kommer oppefra. Ikke noget med hår i øjnene.

Så var der hanen! Sølle 90 point, men han er heller ikke færdig, igen er det fjerskift der er årsagen, så farven er lidt blakket lige nu, halen ikke særlig flot og lang. Han er stor, men mangler lige det sidste til, at være en rigtig hane og jeg ærgrer mig faktisk lidt over, at jeg ikke fik min gamle hane fra sidste år revacc.og udstillede ham i stedet.

Ham her skal nu nok blive rigtig fin, men jeg tror ikke det kan nås til LU, vi får se. Han er nydelig med et fint velskåret hoved, med den helt rigtige kam, ingen hageflapper(lapper?), dybt orangefarvede øjne, fin tilbagelagt top og selvfølgelig skæg. De 90 point var fortjent,han mangler også udvikling, men jeg vil ikke mere udstille unghaner, med mindre det er for at få dem avlsgodkendt.

Jeg har ikke den store lyst til igen i år, at skulle starte rugemaskinen og klække kyllinger allerede i jan.-feb. Kyllinger skal ud at lege, spise græs og flintre rundt efter fluer og deslige i min verden.

Igen i år er jeg glad for at jeg udstillede, det er sundt at få sine dyr vurderet.

Desværre var der ikke mange mennesker da jeg var dernede, jeg håber virkelig at der har været pænt besøgt. Udstillingen plejer at være i Nibehallen, men den var optaget så det blev på Bakkegårdskolen i stedet. Bakkegårdskolen ligger ude på Søren Tynds.... mark, så spørgasmålet er om nogen vil køre efter det.

Billeder fik jeg ikke taget nogen af, men jeg skal se om jeg kan få taget nogle når dyrene kommer hjem i morgen.

VH Gunni.


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Udstilling af Engelsk Araucana
« Svar #2 Dato: 19 November , 2011, 20:37 »
Jamen det er jo ikke så ringe endda /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Udstilling af Engelsk Araucana
« Svar #3 Dato: 20 November , 2011, 09:37 »
Tak Marianne.

Ret beset er det jo ikke noget at skrive om,det er jo ikke de store resultater, men nu havde Lene lavet tråden.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Udstilling af Engelsk Araucana
« Svar #4 Dato: 20 November , 2011, 10:12 »
Jamen jeg synes da også det er lidt sjovt, at der er en tråd for engelsk araucana og så en tråd for alle de andre.
Men dejligt du tog dig tid til at skrive. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: Udstilling af Engelsk Araucana
« Svar #5 Dato: 20 November , 2011, 10:16 »
Jeg hyggede mig naar jeg lesede dit "referat" ifra din lokale udstilding. Selv saa stilder jeg kun ud lokalt, for at stoedte min lokale klub, Seven Sisters Poultry Club. Jeg vil iaar vise et par, men jeg har ikke de store forventninger. Jeg vil blive den eneste der viser store Croad Langshans, saa jeg vil faa en roed rosette, "Best Croad", der kommer ifra min race-klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstilling af Engelsk Araucana
« Svar #6 Dato: 27 November , 2011, 20:21 »
Jamen hvorfor ikke lave en tråd ?

For nu er der jo et forum for Arauacanaer...

Nå men jeg fik jo udstillet 1,3 Engelske Araucanaer på den lokale udstilling (Sydhavsøernes Fjerkræ Klub) og sådan gik det :

0-92-91-93 point ikke overvældende imponerende. Grunden til at hanen fik 0 var en bitak. Hanen har desuden også gul farve i fjerdragten.
« Senest Redigeret: 27 November , 2011, 20:26 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub