Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mangler suppeinspiration!  (Læst 10590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #15 Dato: 05 November , 2011, 10:35 »
 *g Stakkels høne, altså Tanja, sikke nogle billeder her ved formiddagskaffen  ::)

Men vil det så sige (ja, undskyld...madlavning ligger ikke højest på interesselisten) at jeg kan ta' en hals og koge gullash på den, ta' halsen op og pille kødet fra og putte tilbage i gryden? og ville jeg osse kunne gøre det med "wannabe" ragout/skipperlabskov osv?

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #16 Dato: 05 November , 2011, 11:21 »
nu vi er ved suppe, vi koger ben fra en kalv, og der er en del fedt, næsten uappetitlig, men kan man bare pille feddet af, når suppen er kold, og bevare smagen i suppen, eller kan man tilsætte noget der neutraliserer feddet, eller bare bruge det til div i madlavningen.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #17 Dato: 05 November , 2011, 11:24 »
Uh, kristiank - hvis du har en opskrift på at "neutralisere fedt" så er vi mange, der gerne vil have den ::) ;D. Bagefter kan du blive rig på slankeproduktet /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #18 Dato: 05 November , 2011, 11:26 »
det på sidebenene fjernes let med , yes ultra , det fjerner alt overflødigt fedt /o, bare ikk fra suppe

karina dj

  • Gæst
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #19 Dato: 05 November , 2011, 13:39 »
Jeg fjerner altid det meste af fedtlaget fra en kold suppe...synes nemli osse det er lige i overkanten  ;)

karina dj

  • Gæst
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #20 Dato: 05 November , 2011, 13:53 »
Tanja BS: Den suppe du gerne ville ha opskrift på minder meget om den Tanja nævner, den som hedder mulligatawny.

Jeg koger kyllingen ikke i alt for meget vand, gerne med porretoppe... piller kødet fra og gemmer til suppen er færdig. Fonden si'r jeg og den koger videre med en go del ingefær, kokosmælk, strimlet rød paprika, revet limeskal, frosne/tørrede limeblade... når det har kogt noget tid smager jeg det til med limesaft, karrypasta (farven bestemmer du selv) presset hvidløg (meget ;D) og tilsætter tyndskåret porre og gulerødder samyt kødet. Det skal jo bare ha' et lille opkog for at holde grøntsagerne sprøde...

Det er sådan cirka sådan jeg gør... og så elsker jeg at få sådan et stykke ingefær med på skeen, de er så dejlige at tykke i  :D

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #21 Dato: 05 November , 2011, 20:34 »
Tanja BS: Den suppe du gerne ville ha opskrift på minder meget om den Tanja nævner, den som hedder mulligatawny.

Jeg koger kyllingen ikke i alt for meget vand, gerne med porretoppe... piller kødet fra og gemmer til suppen er færdig. Fonden si'r jeg og den koger videre med en go del ingefær, kokosmælk, strimlet rød paprika, revet limeskal, frosne/tørrede limeblade... når det har kogt noget tid smager jeg det til med limesaft, karrypasta (farven bestemmer du selv) presset hvidløg (meget ;D) og tilsætter tyndskåret porre og gulerødder samyt kødet. Det skal jo bare ha' et lille opkog for at holde grøntsagerne sprøde...

Det er sådan cirka sådan jeg gør... og så elsker jeg at få sådan et stykke ingefær med på skeen, de er så dejlige at tykke i  :D


 /o Tak, min ven! Det må prøves  :-*
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Mangler suppeinspiration!
« Svar #22 Dato: 05 November , 2011, 20:50 »
Afsæt tid min ven...den er krævende  :D ikke så tit vi får den  ;)