Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Pindsvinene sover...  (Læst 61966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #75 Dato: 11 Juli , 2012, 13:07 »
Hvem siger man ikke kan lære en gammel hund nye tricks :o

Igår var jeg på aftentur med Else i haven. Hun havde mange ting hun ville vise mig: lågen hvor hun holder rævevagt, det sted hun graver sit ben ned (hvorefter hun ser helt træt på mig, graver det op og går resten af turen med det i munden, for nu er det jo ikke længere et hemmeligt sted ::)) og ET PINDSVINE-BO med to stiklinger *o

Hun ved da udmærket godt, hvor de bor, og hun er ikke længere vred på dem -dyyygtig gammel tøs *p
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #76 Dato: 11 Juli , 2012, 13:42 »
Nååååh, endnu en pindsvine-fan *p.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #77 Dato: 11 Juli , 2012, 15:07 »
Endnu en gang til dig, Kirsten:
En alt for lille grisling jeg fandt en Mortensaften:

Og et dejligt sommerbillede fra haven:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #78 Dato: 11 Juli , 2012, 16:19 »
Hvor skønt Tanja *p så har de forskellige arter sluttet fred og Pindene er oven i købet kommet under Elses beskyttende forben /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #79 Dato: 15 Juli , 2012, 16:33 »
Uhhh..og æv  :'( :'( :'( Jeg fandt her i eftermiddag en druknet pindsvine han i vores miniature fiskedam. En af krukkerne med brøndkarse som står rundt om dammen var væltet, så jeg er bange for, at den stakkels fætter har været oppe i brøndkarsen i nat og så er krukken væltet, så pinddyret er faldet i vandet og ikke kunnet komme op igen.

Min mand er skabsdyreelsker - til dagligt interesserer han sig overhovedet ikke for hverken høns eller andet levende i haven - men er der én som ikke har det så godt eller er kommet til skade, så ser jeg ham tit luske rundt omkring den ramte.

 Senest var da vi havde en såret skovdue boende i haven. Duen havde brækket en vinge og haltede på det ene ben, men så ellers ud til at klare sig med hønsemad, frø og godbidder. En af de første morgener var duen væk, og jeg var bange for, at den var blevet spist af nogen, men da manden et par timer senere stod op, kunne han fortælle, at duen levede i bedste velgående og lå og sov i en uldtrøje i soveværelset ::)

Da jeg for en halv time siden kom ind for at hente handsker til at fiske den stakkels pindgris op og fortalt manden, hvad der var sket - fo´r  han med ud for at se ved selvsyn. Lige nu er han i gang i kælderen med at lave en trappe/stige til fiskedammen, så ingen - hverken pindsvin, fugle eller frøer skal komme til at lide samme skæbne i vandet.

Hurra for skabselskerne /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #80 Dato: 17 Juli , 2012, 17:20 »
Åh Marianne hvilke skønne billeder ! Hvad skete der med den lille ?

Helle hurra for din mand, godt han bygger en trappe til de stakkels dyr.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #81 Dato: 17 Juli , 2012, 17:50 »
- og heldigt at det var en han (ta' den, gutter!) - så er der da ikke nogle små stiklinger, der ligger og venter forgæves på MOR.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #82 Dato: 17 Juli , 2012, 18:53 »
- og heldigt at det var en han (ta' den, gutter!) - så er der da ikke nogle små stiklinger, der ligger og venter forgæves på MOR.

Det var også det føste, jeg kiggede efter - ville trykke den på maven...meeen det var slet ikke nødvendigt. En pindherre har en ret stor tap ;D ..og han har vel lavet det arbejde, han skal for i år, så Kirsten kan få stiklinger til efteråret ;)

Hmmm...er er ikke lige tidligt nok for stiklinger? jeg troede, at de først fødte i august.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #83 Dato: 17 Juli , 2012, 20:02 »
Jo, det har nok været for koldt til tidlige unger i år. Håber, der komme stiklinger i dit fine hus. Vi har nu FEM solide kompostbunker, med grenskelet nederst, klar til indflytterne *p.
Det kniber dog lidt med dræbersneglene - dem tager hønsene.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #84 Dato: 18 Juli , 2012, 23:45 »
Kate, hun kom i pleje hos en af "pindsvinevennerne", vi har nemlig en dygtig en af slagsen her i byen, der har adskillige i pleje vinteren over; da foråret kom blev hun sat ud igen, og er måske moderen til de fire små på det andet billede?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #85 Dato: 20 Juli , 2012, 08:05 »
Ungerne havde leget hest ude i den gamle lade og der lå en lille bunke halm på beton gulvet. Da vi er igang med at ryde op i laden, tog min datter halmen i en favnfuld og kastede det ind til gokkernes overdækkede afdeling. Men gisp! ud fløj en stor stikbold  :o Det havde slet ikke faldet os ind at der kunne være dyr i den lille bunke halm.

Jeg fjernede straks den stakkels stikbold som var en meget tung en af slagsen. Den vågnede af den hårde medfart og tilsyne kom det kæreste lille fjæs  :D Jeg satte den straks hen under pallerne i brændeskuret med lidt kattemad og vand.

Efter et tjek i morges, kan jeg se at den har været ude på nattetur og ligger igen på sin sikre plads og sover  /o

Vi har desværre ikke hørt mere fra det syge pindsvin vi indleverede, så jeg blev SÅ glad da jeg den sidste uges tid så nye små sorte spor på plænen. Har nøje instrueret børn og mand i at de godt kan finde på at søge tilbage til sovesteder, så nu er alle meget obs når vi flytter ting i laden.

At vi så igår også har flyttet 25 sorte salamandere og 1 lille tudse op fra vores mørke fugtige kælder under værkstedet er en helt anden historie....

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #86 Dato: 23 Juli , 2012, 22:14 »
Nu er det vist lige før, at vi også får STIKlinger - denne pind, som lige nu sidder og spiser ved hønsegården, er lige så stor som en kampvogn :o

...enten er der unger på vej...eller også spiser de for godt her ;D

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #87 Dato: 23 Juli , 2012, 22:17 »
..og UPS ...Lille Fie er panisk angst for pindsvin, som bevæger sig, så hun kom MEGET hurtig ind seng, da kampvognen gik i stilling foran hønsemaden.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #88 Dato: 14 August , 2012, 23:22 »
hvordan går det med de små pindsvinehuse?? Bruger de dem eller hvordan?? Jeg har overvejet det herhjem til da jeg syns de er hyggelige og så skader de jo ikke noget. Tværtimod. Her til aften var hunden ved og vælte ungernes rutsjebane da der lå en pindgris under. Heldigvis vil ham her ikke samle den op som vores forrige hund gjorde.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #89 Dato: 15 August , 2012, 07:07 »
hvordan går det med de små pindsvinehuse?? Bruger de dem eller hvordan?? Jeg har overvejet det herhjem til da jeg syns de er hyggelige og så skader de jo ikke noget. Tværtimod. Her til aften var hunden ved og vælte ungernes rutsjebane da der lå en pindgris under. Heldigvis vil ham her ikke samle den op som vores forrige hund gjorde.

De to fine huse fik deres faste plads i haven for to måneder siden og begge bliver sovet i, men der gik lang tid, inden nogen ville skifte deres faste sovepladser i dækkede europapaller, kvasbunker m.m. ud med et luksushjem.

Husene er meget hyggelige og dekorative i haven, men her ser man dem ikke rigtig, da jeg for pindsvinenes skyld har pladseret dem godt skjult.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14