Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pindsvinene sover...  (Læst 61939 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #15 Dato: 02 November , 2011, 11:52 »
Jo, det kan faktisk godt være at betingelserne er værre end normalt. Foråret kom meget sent så de er "bagud". Hvis klimaet holder sig mildt noget endnu kan de måske nå op på en "overvintringsvægt". Ellers bør de faktisk i pensionat og fodres indendøre lidt endnu inden de gradvist bliver nedkølet til hi - eller spiser videre og springer vinterhiet over det første år. Det kan pindsvineplejerne også hjælpe med hvis ikke du selv har plads. De lugter, faktisk (eller rettere: det, der kommer ud af dem. Pindsvinene, ikke pindsvineplerjerne. Nej, nu må jeg have noget kaffe ;)).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #16 Dato: 02 November , 2011, 11:58 »
 *g *g *f ..ja, tag du dig en kop kaffe Kirsten - jeg skal nok finde ud af, om plejerne lugter. Tilbud om overvintring har jeg allerede fået, hvis den lille ikke når at blive polstret nok.

..og jeg kan godt forstå, at I er misundelige...disse små væsener er vildt hyggelige og ganske forunderlige.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #17 Dato: 02 November , 2011, 12:02 »
Kirsten Fournais var i radioen for et par uger siden og hun var næsten ikke til at stoppe igen, for man kunne bare høre hvormeget hun brænder for de små kræ. Jeg har tænkt mig at lave flere boliger rundt om i haven.

Held og lykke med dine små venner ude i haven.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #18 Dato: 02 November , 2011, 12:13 »
Kirsten Fournais var i radioen for et par uger siden og hun var næsten ikke til at stoppe igen, for man kunne bare høre hvormeget hun brænder for de små kræ. Jeg har tænkt mig at lave flere boliger rundt om i haven.

Held og lykke med dine små venner ude i haven.

I lige måde Louise

Jeg kan levede forstille mig, hvor meget hun har brændt ud i æteren. Jeg blev også nødt til til sidst at finde en hurtig måde at afslutte samtalen med hende på i søndags...ellers kunne vi have talt endnu - det var tydeligt

..og lige til sidst: billedet af den sultne fætter i starten af tråden var måske slet ikke så sødt, som jeg troede. Jeg har nu lært, at hvis man opdager et vågent pindsvin om dagen, er det næsten altid tegn på sygdom og oftest spyangreb. Man tilrådes derfor, altid at kontakte pindsvinekyndige, når man finder dagvågne pindsvin.
« Senest Redigeret: 02 November , 2011, 12:18 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #19 Dato: 02 November , 2011, 12:45 »
Det her er nogle af "vores" unger fra i år:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #20 Dato: 02 November , 2011, 13:20 »
Nååååh, hvor er de søde .... og prikne ;D
Kunne man måske få en aflægger engang?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #21 Dato: 02 November , 2011, 17:16 »
Du kan selvfølgelig få nogle, men det allernemmeste ville være, hvis du henvender dig til Pindsvinevennerne og får nogle stykker der til foråret, når deres vinterpensionærere skal sættes ud igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #22 Dato: 02 November , 2011, 17:35 »
Du kan selvfølgelig få nogle, men det allernemmeste ville være, hvis du henvender dig til Pindsvinevennerne og får nogle stykker der til foråret, når deres vinterpensionærere skal sættes ud igen.

Det var da en rigtig god ide. De har mange, som trænger til nye hjem om foråret.

...men Kirsten..du skal nok ud og have flyttet eller renset nogle af de mange paller med rottegift under, inden du byder et kuld pindgrise velkommen hos di.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #23 Dato: 02 November , 2011, 19:21 »
...men Kirsten..du skal nok ud og have flyttet eller renset nogle af de mange paller med rottegift under, inden du byder et kuld pindgrise velkommen hos di.
Uh da, VI har ingen rottegift på grunden :o. Men jeg tror at halvdelen af landsbyen har. Det er billigere end rottekasser.....
Vi havde faktisk en aftale med en pindsvineplejer i nærheden. Dyrene døde desværre bare inden foråret. Hun mente at de alle var forgiftede.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #24 Dato: 02 November , 2011, 20:19 »
Så fik jeg ikke formuleret mig ordentligt..undskyld. Jeg mente skam også, at du skulle ud i de områder, som ikke ellers er dine ansvarsområder. ;) . Tanken om, at du skulle have paller med gift under, eller andre uforsvarlige ting, havde ikke strejfet mig
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #25 Dato: 02 November , 2011, 20:39 »
Jean: pindsvin og katte blir meget nemt gode venner. Enkelte gange kan pindsvin og hunde også lære at acceptere hinanden. Hvor jeg boede før, havde jeg hund OG pindsvin og de var tit tæt på hinanden. Et år havde pindsen besluttet sig til at gå i hi bag fryseren i mit bryggers, som også var hundens foretrukne opholdssted. Pindsen blev dog sat ud i komposten, hvad den også accepterede. Det var her, den havde overvinteret de andre år. Her plejer den at ligge i hi under et stuevindue, hvor der er en stor busk og en masse blade. Ret pudsigt, da vi også har en bette skov. Men i år er den gået i hi inde i stalden i halmbunken. Det er ret heldigt, at vi har set det, så vi nu ved, hvor vi skal passe på.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #26 Dato: 02 November , 2011, 20:43 »
Så fik jeg ikke formuleret mig ordentligt..undskyld. Jeg mente skam også, at du skulle ud i de områder, som ikke ellers er dine ansvarsområder. ;) . Tanken om, at du skulle have paller med gift under, eller andre uforsvarlige ting, havde ikke strejfet mig
Alt forladt ;)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #27 Dato: 03 November , 2011, 10:15 »
I går aftes fik jeg en rigtig god ide...synes jeg selv. Vi får fisk hver 14. dag fra Skagenfood. Fisken bliver leveret i de fineste flamingokasser, som det desværre ikke kan betale sig for firmaet at lave returordning på, så jeg har et væld af kasser i forskellige størrelser (gemme mani).

Nu har jeg taget 8 af de største kasser ( 40x25 ), savet en åbning i siden og prikket en del huller i bunden. Kasserne forer jeg med halm/hø/easy strø og sætter i dag ud forskellige steder i haven. Herefter dækker jeg dem til med div. kvas og blade..og vupti...fiiine isolerede pindsvinehuse  *o.

Den lille fætter på terrassen fik sin kasse i aftes. Den siger godnat og god vinter nu. I får en hilsen igen til foråret.

Her er et billede af den rå kasse.

« Senest Redigeret: 05 November , 2011, 10:25 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #28 Dato: 03 November , 2011, 10:23 »
Hold da helt op. Se DET er meningsfuldt genbrug /o. Vi håber at pindgrisen dukker sund og frisk op til foråret *p.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Pindsvinene sover...
« Svar #29 Dato: 03 November , 2011, 10:24 »
 /o

Genialt    :)

❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand