Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Fejebakken"  (Læst 2928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
"Fejebakken"
« Dato: 19 Oktober , 2011, 10:56 »
Min kæreste overraskede mig igår med en hjemmelavet fejebakke til at sortere hønselort fra sand til når jeg skal rense i det lille hønsehus og under sidepindene.

Jeg blev helt rørt... han har snakket om at lave én længe, og så spurgte jeg til projektet igår. Han havde måtte opgi' den model han arbejdede på. Jeg gik ind og lavede aftensmad, kaldte ham ind...og så kom han med den her  *h


Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: "Fejebakken"
« Svar #1 Dato: 19 Oktober , 2011, 11:07 »
Den er da rigtig smart  /o Har du afprøvet den?

Jeg brugte en lille plastik bakke, som der har været grøntsager i, da jeg brugte grus.

karina dj

  • Gæst
Sv: "Fejebakken"
« Svar #2 Dato: 19 Oktober , 2011, 11:17 »
Den er ikke testet endnu, men jeg har virkelig savnet den  :D Før brugte jeg et stykke hullet pladejern med lave kanter uden håndtag eller noget. Den minder om det jern de bruger i den dyre udgave af America Thisteds fejebakke...den var bare alt for smal og uhåndterlig.

Jeg har et lille hønsehus til dværghønsene hvor jeg har lagt sand i bunden, og da huset står på pæle er bunden i en god arbejdshøjde. Nu kan det ordnes med et snuptag, er sikker på den funger. Den er"bestilt" ud fra min egen ide... lissom hønsehuset  ;D

Jeg behøver vel ikke sige jeg er MEGET glad for min all around håndværkerkæreste som til gengæld er MEGET glad for alt det kage jeg bager til ham  ::)

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: "Fejebakken"
« Svar #3 Dato: 19 Oktober , 2011, 11:48 »
Jeg behøver vel ikke sige jeg er MEGET glad for min all around håndværkerkæreste som til gengæld er MEGET glad for alt det kage jeg bager til ham  ::)

 ;D ;D ;D ;D Du må diske op med lidt til kaffen...

Godt nok har min mand lært en del efter vi fik hus, meen han har langt endnu  :D Heldigvis har vi mange håndværkere i familien.

karina dj

  • Gæst
Sv: "Fejebakken"
« Svar #4 Dato: 19 Oktober , 2011, 11:50 »
Han mangler ALDRIG noget til kaffen  :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "Fejebakken"
« Svar #5 Dato: 19 Oktober , 2011, 12:50 »
Dejlig kæreste /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: "Fejebakken"
« Svar #6 Dato: 19 Oktober , 2011, 20:41 »
1 stk bestilt hos husbonden /o /o /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn