Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 2 årig høne som lørdagskylling??  (Læst 2892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rosta

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
2 årig høne som lørdagskylling??
« Dato: 10 August , 2011, 08:51 »
Hej :)

Jeg er ny her på forum. Har lige fået mig en flok store Sussex, hvor et par af hønerne er blevet 2 år. Iflg Søren Ryge er en to-årig høne - og jeg citerer - "en udemærket lørdagskylling". Er der nogle af jer som har erfaring hermed? Jeg tænkte nok umiddelbart, at de nærmere skulle bruges som suppehøns, da jeg troede de var for seje, men hvis de duer som almindeligt "stege-kød", vil jeg da hellere det. Har en flok kyllinger også, så der skal alligevel skiftes lidt ud :)

Mvh Lene

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: 2 årig høne som lørdagskylling??
« Svar #1 Dato: 10 August , 2011, 08:58 »
En 2-års er fin i tarteletter eller karrysovs, efter 3 timers kogning. 'Lørdagshøne' tror jeg ikke på..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: 2 årig høne som lørdagskylling??
« Svar #2 Dato: 10 August , 2011, 13:07 »
Velkommen på forum, Lene :D
Hos os ville en to-årig blive suppehøne eller noget andet i en sammenkogt ret, der skulle have god tid i trykkogeren.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: 2 årig høne som lørdagskylling??
« Svar #3 Dato: 13 August , 2011, 16:26 »
Velkommen Lene. /o

Håber du er tilfreds med hønsene.
Glemte at sige at du godt kan risikere at de går helt i stå med æglægningen en måneds tid ved flytning :)

Det var nu ret hyggeligt at pensle hønseben  ;)  <H
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.