Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hunde & egern unger....  (Læst 2672 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Hunde & egern unger....
« Dato: 26 Juli , 2011, 12:40 »
Uffff.... - For anden dag i træk har min hund fanget en egern-unge  <J Jeg troede faktisk ikke, at han ville kunne fange et egern, han er en BullMastiff (stor & tung hund).

I går kom han stolt ind i stuen og viste den frem. Min fem-årige datter sad noget forbavset og kiggede på ham, hun kaldte på mig og sagde hunden så mærkelig ud... Ja, det var så kun halen der hang ud af hans mund, resten var i et godt greb i munden. Jeg fik ham til, at aflevere det, hvorefter jeg smed det ud.

Og sidst på formiddagen i dag gik den vilde jagt igen... Mine piger kaldte grædende på mig. Hunden havde fanget endnu et egern. ØV!! Igen i dag, kom han ind og viste den frem, men han havde lært af sin "fejl" i går, så da jeg sagde slip, valgte han istedet at synke.  >:(

Nu ligger han i sin kurv, men når jeg lukker ham ud, styrter han hen til træet, hvor han har fanget dem, og holder vagt. Hvor mange baby-egern er der mon i sådan en rede?  ???

Min fem-årige, ville i øvrigt gerne vide om det lille egern kommer op i himlen, selvom, at det er blevet spist af hunden og lige nu ligger i hans mave.  <A - det sagde jeg selvfølgelig ja til  ;)
Hilsen Kicki

0.2 New Hampshire 0.2 Bantamm 0.2 Skalborg 1.1 Faverolles
0.1 Bullmastiff 1.1 kaniner
1.3 skønne børn 1.0 dejlig mand

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hunde & egern unger....
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2011, 13:11 »
Rigtig synd for både små egern og pigelil.

Til gengæld kommer jeg til at grine ikke så lidt af hundens synkerefleks  <G

De må da være faldet ud af reden siden han kan få fat i dem eller ?
Med venlig hilsen Søs

Offline Kicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Sv: Hunde & egern unger....
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2011, 13:23 »
Jeg ved det ikke, tror måske det er ved, at være den tid, hvor de skal forlade reden... - Så har de bare ikke lige regnet med, at det første de møder er et rovdyr uden lige  ;)

Ja, jeg skal lige love for, at det egern røg hurtigt ned.   :)
Hilsen Kicki

0.2 New Hampshire 0.2 Bantamm 0.2 Skalborg 1.1 Faverolles
0.1 Bullmastiff 1.1 kaniner
1.3 skønne børn 1.0 dejlig mand