Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Har du hest/pony?

Nej
35 (29.7%)
Har haft
30 (25.4%)
Ja
53 (44.9%)

Totale antal stemmeafgivende: 111

Forfatter Emne: Har du hest  (Læst 26987 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Har du hest
« Dato: 20 Juli , 2011, 08:56 »
Gad vide hvor mange forum medlemmer der egentlig har eller har haft hest.  :)
Skriv gerne hvad for en i har eller hvad for nogen og indsæt da også nogen billeder :) Også hvad i bruger dem til :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Har du hest
« Svar #1 Dato: 20 Juli , 2011, 09:00 »
Nej, men jeg drømmer stadig.

Har 2 store fine hesteboxe og lidt jord.

Min datter på 8 plager i en uendelighed, men indtil videre rider vi på en rideskole i nærheden.

Det ender måske med et par fjordheste eller lignende, selvom man kan drømme om islændere, spanske heste, arabere m.fl....  ::)
Mvh Marianne

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Har du hest
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2011, 09:01 »
Hvis jeg havde pladsen til det havde vi mindst to ponyer til ungerne og en Tinker til mig....... MEN bonden der har markerne omkring vores gård vil ikke sælge fra  /d og med en grund på 4700 m2 hvor bygningerne ligger midt på, ja så er der bare ikke nok plads. Staldplads har vi RIGELIG af.....
MEN: Hvis han en dag sælger, ja så skal vi have heste.

Stina/Møn
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Har du hest
« Svar #3 Dato: 20 Juli , 2011, 09:05 »
Jeg har næsten altid haft hest... og i går har jeg lige købt ham her /o

Han hedder Chopins Obelix og er en Welsh pony på 2 år ;D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Har du hest
« Svar #4 Dato: 20 Juli , 2011, 09:09 »
Jeg har haft en sortbrun oldenborger/dansk varmblods hoppe på 155 cm som jeg brugte til skovture m.m. - men pga at jeg ikke fik redet så meget blev hun solgt for snart 1½ år siden. Nu bliver hun brugt som en hest skal bruges - næsten hver dag.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Har du hest
« Svar #5 Dato: 20 Juli , 2011, 09:15 »
Jeg har haft en fuld blods araber en skøn hest.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Har du hest
« Svar #6 Dato: 20 Juli , 2011, 09:26 »
Jeg har "slidt" en del heste op i de 26½ år som jeg har været hesteejer i, men jeg havde også lidt rideskole sammen med min far i slut firserne, start halvfemserne.

Min aller første pony var en New Forest/Welsh Mountain vallak (Laust)far Roløkke Jakel, mor Laura, Laust var 135 i stg. han var en stabil, kvik og dejlig dreng(vallak), som elskede at springe, han var tilkørt også.

Min sidste hest (Fiesta) far Shah Noir OX, mor Asta e. Alladin Tino er XX med lidt oldenborg blod. Fiesta er en rigtig dejlig hoppe på 1.61, fornuftig, ærlig, god og med "lys i lygten".
Jeg valgte at sælge hende pga. af manglende interesse. Det skete den 7. januar 2010....
« Senest Redigeret: 20 Juli , 2011, 21:10 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Har du hest
« Svar #7 Dato: 20 Juli , 2011, 10:22 »
Bullstar@ hvor er han skøn jeg elsker welsh og har også selv haft en eller min datter har desværre er hun nu blevet for stor.

Vi har nu Merry Dance en dv hoppe på 6 år som min yngste datter ejer og bruger til dressur og spring, hun elsker at ride stævner så de to skal jeg nok få glæde af-
Så er der Golden Macia også en 6 års hoppe ½ paint og ½ oldenborg/lippizaner, min ældste datters hest som bruges til dressur og spring på hygge plan.
Palet er min hest en knapstrubber hoppe på 16 år. til hygge ridning
Der er Anastasia en blandings pony hoppe på 20 år, min ældste dattere gamle spring pony.
Og Musse en welsh blandings hoppe på 21 år også min ældste dattere gamle spring pony.
Og til sidst Sonny boy en shetlænder/welsh blanding på 19 år min yngste datters gamle dressur og spring pony

Billed 1 Merry Dance
Billed 2 Golden Macia
Billed 3 Palet
Billed 4 Anastasia
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Har du hest
« Svar #8 Dato: 20 Juli , 2011, 10:23 »
Og så lige
Billed 1 Musse og billed 2 Sonny Boy
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

thorleif

  • Gæst
Sv: Har du hest
« Svar #9 Dato: 20 Juli , 2011, 10:35 »
Jeg arbejdede med galop-heste i over 30 aar, og har ejet 30-40 selv. Den sidste avlede jeg isammen med min ex-kone i Hornbaek, den hed Sommariva Star (DEN), han vandt flere loeb for os i Tyskland i 1994, og doede her hos os i Wales for etpar aar siden.

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Har du hest
« Svar #10 Dato: 20 Juli , 2011, 10:47 »
Jeg startede med at ride på en shetlænder, da jeg var barn. Et stædig rad, som vi arvede af min faster. Senere "overtog" jeg min mors DV'er.

Har stort set kun redet skovtur, men da jeg gik på landbrugsskole/HF gik jeg til ridning nær Lemvig. Det var en fantastisk underviser vi havde der, og jeg red oftest på en DV (Halvbror til en af min mors), der kunne spadsere, hvis man kunne ride. Der lærte jeg rigtig meget, og det var dengang jeg begyndte at blive mere interesseret i dressur end i spring.

Desværre har jeg ikke redet ret meget siden, men jeg vil rigtig gerne igang igen - når jeg er færdig med at få børn ::)

Drømmehesten er en Clydesdale.
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline charlotte hollmann

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Har du hest
« Svar #11 Dato: 20 Juli , 2011, 10:48 »
Prøver lige igen, det første indslag kom ikke frem. Jeg har disse 2 dejlige hopper på 18 år.
Den mørke er halv fuldblod/quarter den lyse er pinto begge er omkring 164 i stg. begge er western trænet.
Jeg rider ikke mere selv, min datter og hendes veninde gør. Her er et dejligt vinter billede, hvor de lige er lukket ud i sneen til et herligt sneebad.
Mvh Charlotte


1.7 lys sussex
0.3 marsvin
1.2 katte
0.2 hopper

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Har du hest
« Svar #12 Dato: 20 Juli , 2011, 11:04 »
Jeg har en friserplag Orlande på godt 2 år.
Har redet siden jeg var 7 år, og har haft hest, mere eller mindre siden jeg var 13 år. Havde en skøn DV hoppe, som desværre måtte aflives 2009 pga tarmslyng. Hun var en rigtig lækker hoppe.
Inden hende havde jeg min elskede Tabasko som var frederiksborghingst. Det er den værste fejl jeg nogensinde gjorde at sælge ham. Vi var virkelig hinanden nær. Ham kunne jeg gå med i en sytråd forbi hestegale hopper, han var virkelig min suelmate. Solgte ham desværre for 4-5 år siden

I får både et foto af Tabasko Frederiksborg. Rosanne DV , og så af Orlando friser, som jeg jo så har nu. Orlando er på billederne i helt forkert foderstand, da han ikke fik det foder han skulle forrigested, men det er rettet op nu, har bare ikke fået taget nye foto af ham,



Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Har du hest
« Svar #13 Dato: 20 Juli , 2011, 12:09 »
Jeg har haft en lille shetlandspony som hed Lotte. Har redet min venindes haflinger og fjordhest, og skal helt sikkert have pony igen om nogle år. Jeg er ikke til store heste med mindre det er en arbejdshest, så jeg ender nok med noget "tungt" hvad enten det bliver pony eller hest, som jeg vil udelukkende vil bruge til skovtur og evt. kørsel.

Her et billede af den dejlige haflinger Diego jeg red på i 90'erne. Han døde i 2006 af uforklarlige årsager, kun 14 år gammel.
« Senest Redigeret: 20 Juli , 2011, 12:18 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Har du hest
« Svar #14 Dato: 20 Juli , 2011, 12:37 »
vi har haft to dejlig heste en fjordhest og dv hest begge hopper men da min kone fik tre blodpropper i hjernen  måtte vi sælge dem det var rigtig hårdt det er næsten to år siden og vi savner dem stadig væk især min kone  så nu er heste boksne lavet om til hønse hus