Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dræberhund?!!!  (Læst 17138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #30 Dato: 23 Juni , 2008, 08:40 »
Jamen jeg forstår jer da godt, men i Danmark er det forbudt med blandt andet strømhalsbånd, ligeledes strøm i jorden for at holde hunde hjemme, så vil jeg også mene at man ikke må sætte strøm op i ens have hvor hunden færdes, og jeg synes det fungere fint uden strøm, men vi har jo alle en holdning til det, jeg går meget op i dyrvelfærd, og adfærd, og det er ikke den rigtige måde at lære hunden at der må den ikke gå hen, vi har tidliger i tråden hørt at godbidder og ja og nej kan bruges, jeg bruger selv klikker metoden.
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2008, 08:58 Fra Berit Elgaard »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #31 Dato: 23 Juni , 2008, 09:58 »
@Ina
Ud fra billederne har du fuldt ud styr på hunde og høns, skønt syn  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #32 Dato: 23 Juni , 2008, 10:11 »
nu må jeg lige blande mig, jeg er faktisk heller ikke tilhænger af strøm til hunde og er glad for at halsbånd med strøm i er forbudt, men at hunden går i et el hegn kan ikke hidse mig op, jeg havde i lang tid forsøgt at lære mine hunde at de ikke skulle spurte ind til hestene på folden, ikke fordi de gjorde dem noget men fordi det forskrækkede hestene og at både hunde og heste kunne komme galt afsted af den grund. En dag jeg så havde hundene med ude og de spurtede rundt og igen var på vej ind til hestene med 110 km i timen ramte de elhegnet samtidig med at jeg råbte efter dem, se det virkede mine hunde holder nu deres leg og spurten rundt uden for hestefoldene og går kun der ind når de får lov og følges med mig. Og de har ikke taget mere skade af det end jeg har de gange jeg har fået rørt ved el hegnet. Man kan så sige at hvis nu de havde hørt efter fra start af var de aldrig gået i hegnet, og det gælder jo så mange at de andre hunde vi høre om hvis de høre efter går de ikke på hegnet, så mon ikke nogen af de hunde der jagter høns vil reagere ligesom mine og pludselig efterleve et nej.
Jeg er i den grad normalt tilhænger af at man skal rose sin hund og jeg vil rigtig gerne være god ved alle mine dyr, men jeg mener også at det at hundene fik stød er langt at foretrække for at de bliver sparket eller løbet ned af 500 kg hest, så da jeg nægter at skulle gå med min hund i snor på min egen ejendom, vil jeg ikke afholde mig fra at bruge el-hegnet en anden gang hvis situationen bliver farlig for hunde eller andre dyr.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #33 Dato: 23 Juni , 2008, 10:22 »
Jeg ved godt at man skal have strøm om diverse folde, og det synes jeg er ok, det er jo for at hode ret store dyr inde, men jeg når det er i ens have hvor hunden går til daglig så er jeg imod det.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #34 Dato: 23 Juni , 2008, 10:35 »
Hej igen-

Jeg har jo en muskelhund- og intet hegn om haven ud til de åbne marker og på en side hestefold. Hun går kun i haven –uden at have fået tæsk m hverken en hegnsstolpe eller noget ::) – men igen stemmen og megen opmærksomhed da hun var lille. Hun er bestemt ikke en blød hund, jeg har også trænet aggressive/ alfa  hunde for andre mennesker gennem mange år og fået dejlige rolige hunde ud af det- uden tæsk.

Min hund går gennem el hegn når hun leger med sin kæreste på nabo gården, han tør ikke og går under eller over- hun stryger lige igennem... men hvis jeg råber stop inden hun når så langt bøjer hun af og syntes jeg er åndsvag! ;) Nu legede hun jo lige så godt..

skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #35 Dato: 23 Juni , 2008, 11:29 »
Jamen al mulig ros til jer der kan få jeres hunde til at blive hjemme/ blive fra hønsene osv. ved hjælp af stemmen og godbidder, men det lykkes bare ikke for alle, og der er det jeg mener at det er bedre med en lærestreg fra et el-hegn end at hunden eller andre dyr kommer alvorligt til skade.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

kent

  • Gæst
Sv: Dræberhund?!!!
« Svar #36 Dato: 23 Juni , 2008, 11:48 »
Vil da lige sige at elhegnet ikke var sat op til hunden men ræve da vor hønsehus ligger lige i skovbrynet til 3 hektar skov, og naboen har fanget 2 ræve i år, gider altså ikke fodre ræven med mine høns.
Og med hensyn til hunden så elsker han mig stadig, og jeg elsker også ham, da han jo lader hønsene være ;D ;D