Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma bedømmelser  (Læst 86377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #180 Dato: 12 Februar , 2013, 15:28 »
kan afsløre hun ikke fik det hun fortjente(ud fra billedet)  >:( men kom endelig med et gæt  :)
mvh Jesper

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #181 Dato: 12 Februar , 2013, 16:24 »
underlig ide,at høns skal se onde ud ::)   men sådan er der så meget i avlerverdenen ;)
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #182 Dato: 12 Februar , 2013, 16:30 »
Tja det er nu et racekendetegn ved Brahma. Vi kan nu også kalde det et bistret blik istedet for "ondt".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #183 Dato: 12 Februar , 2013, 21:15 »
Langt bedre i mine øjne end BSO hanen. Dog er det en lidt vanskelig vinkel at bedømme ud fra. Men godt blik/hoved, rigtig god hale- og halstegning, umiddelbart fin type med god længe og overlinje (men lidt svært at bedømme ud fra denne vinkel). Det ser også umiddelbart ud til, at der er underfarve, og så er der lige overfarven, hvor der er enkelte sorte pletter. De kan jo tilfældigvis falde af lige inden udstilling :). For ellers ser jeg en fin hvid uden gulligt anstrøg.
Skal jeg finde et lille punkt, så kunne jeg måske godt tænke mig at lårene havde været lidt mere markeret/knap så løs fjerdragt ved lår. Derved havde den måske også lige synet en smule mere højtstillet, hvilket ikke havde gjort noget. Jeg mener dog kun dette er mindre detaljer og har svært ved ud fra billedet af komme under 95. Men det er selvfølgelig heller ikke alt der er til at se på et billede. Men en flot høne.
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #184 Dato: 12 Februar , 2013, 23:06 »
Hun fik kun 94  :o dommerne var ikke tilfredse med hendes over farver.under farven brød over farven hmmmm.Jeg ville bruge hende som avls høne ingen tvivl om det.

Dejlig høne der i mine øjne er smuk og super til avl

top høne(bedre end bso hanen)
mvh Jesper

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #185 Dato: 13 Februar , 2013, 08:30 »
Findes der ikke sølv blå båndet, uden den orange ryg?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #186 Dato: 13 Februar , 2013, 09:38 »
Jo, og der er hønsene desværre ens med BSO hønsene.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #187 Dato: 14 Februar , 2013, 09:42 »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #188 Dato: 14 Februar , 2013, 09:43 »
0,1 BSO
mvh Jesper