Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: what to do.. (Ikke høns)  (Læst 15601 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #30 Dato: 03 Februar , 2011, 18:54 »
Nej jeg er enig med jer, men jeg vil godt sende en anke til dyrlægerne i den forbindelse. Da vi for 8-10 år siden skulle have aflivet en kanin hos dyrlægen kostede det 7-800 kroner med "afskaffelse af liget". Det er altså ikke rimeligt, og hvis man står og mangler penge i hverdagen, sååå kan man jo godt forstå at der smutter en undulat ud af vinduet eller en kanin ud i haven ind imellem.  :-\
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #31 Dato: 03 Februar , 2011, 19:00 »
Nej jeg er enig med jer, men jeg vil godt sende en anke til dyrlægerne i den forbindelse. Da vi for 8-10 år siden skulle have aflivet en kanin hos dyrlægen kostede det 7-800 kroner med "afskaffelse af liget". Det er altså ikke rimeligt, og hvis man står og mangler penge i hverdagen, sååå kan man jo godt forstå at der smutter en undulat ud af vinduet eller en kanin ud i haven ind imellem.  :-\
Helt enig Henriette... Men hvis jeg stod og manglede penge til en aflivning, så ville jeg til enhver tid stille en kasse med dyret foran dyrlægen med beskeden "Undskyld mange gange, men jeg kan ikke tage vare på mit husdyr længere". Det anden er utilgiveligt - ligesom dem der binder deres hund til et træ i skoven.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #32 Dato: 03 Februar , 2011, 19:40 »
Har man taget dyr i sin varetægt,må man også være i stand til at afhænde dem ordentlig på den ene eller anden måde.En undulat eller kanin er jeg nu i stand til selv at aflive,en hund må selvfølgelig en tur til dyrlægen,men det bedste for et rask dyr er selvfølgelig hvis der er et andet godt hjem
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #33 Dato: 03 Februar , 2011, 19:45 »
et sted at spare, for lige at forlænge husmortråden, er at få en jæger til at skyde sin kat eller hund... jeg fik min kat skudt  i sommers og jeg vil aldrig vælge dyrlægen mere... katten gik fredeligt ude i haven og plaf så var den væk, den opdagede intet, ingen stress ved at skulle til dyrlægen og fremmede lyde, dufte og færten af angst over det hele... Min jæger ville ikke have noget, men ellers kan man komme langt med en flaske vin eller en bakke friske æg er jeg ret sikker på :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #34 Dato: 03 Februar , 2011, 19:51 »
Bare rolig. Kaninen blev aflivet, men mit forhold til dyrlæger og deres priser har aldrig været det samme siden! Det var ret akut, for den havde bidt Asbjørn i kinden så han blødte. Den var pludselig blevet mandehader, og det inkluderede altså også den 6-årige ejer! Så for mig var der ingen udvej med ny ejer. Når kræet bider ens førstefødte, så må det dø!  >:( (Sagde hønemoderen)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #35 Dato: 04 Februar , 2011, 00:09 »
Jamen der er jo en grund til at det hedder DYRlæge  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #36 Dato: 05 Februar , 2011, 10:27 »
Så er det jo spændende hvad Prosita har med i bagagen  ;D

Hun er begyndt at plukke sig og har fået større attributer  ;)

GKV

  • Gæst
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #37 Dato: 05 Februar , 2011, 10:49 »
Jeg vil give Heriette fuldstændigt ret i at aflivning af dyr hos dyrlægerne er blevet meget for dyrt.Har en veninde der mistede sin mand af kræft, samtidig havde hun selv lige fået en blodprop i hjernen og var ret sølle. Hun havde to storpudler fra den tid hvor hendes verden ikke var gået af lave, og hun måtte kun have den ene med i den beskyttede bolig hun fik tildelt.

Konsekvent tog kommunen den ene hund og fik den aflivet og trak så regningen på hendes invalidepension= 1000,- kr.

For nyligt mistede hun så den anden hund som nu var gammel, den sov roligt ind, men, men hun kunne ikke komme af med den, medmindre hun igen betalte 1000,-kr for at få den væk. Hun har ikke ret meget at rutte med og det er virkelig en stor udskrivning i en økonomi der ligner noget med under 3000,- at leve for en hel måned, hvoraf en del går til medicin.

Jeg ved godt at det er udenfor emnet, men jeg harmes over at det skal koste så meget.

VH Gunni.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #38 Dato: 05 Februar , 2011, 20:13 »
et sted at spare, for lige at forlænge husmortråden, er at få en jæger til at skyde sin kat eller hund... jeg fik min kat skudt  i sommers og jeg vil aldrig vælge dyrlægen mere... katten gik fredeligt ude i haven og plaf så var den væk, den opdagede intet, ingen stress ved at skulle til dyrlægen og fremmede lyde, dufte og færten af angst over det hele... Min jæger ville ikke have noget, men ellers kan man komme langt med en flaske vin eller en bakke friske æg er jeg ret sikker på :)

Ovenstående kan jeg kun være enig i /o Jeg glemmer aldrig, da jeg skulle have aflivet min stakkels norske skovkat...suk... Hun blev bange slæbt med til dyrlægen, hvor hun gemte sig i transportkassen og ville ikke komme ud. Da vi endelig fik hende ud, skulle hun have kanylen, og hun stak i et skrig og hoppede ned fra bordet og gemte sig i et hjørne, med kanylen siddende i sig  :'( Efter lidt tid, blev hun lidt slap i det, og dyrlægen kunne tage hende op og gøre arbejdet færdigt  :'(

Så hvis vi kommer til at stå i den situation en anden gang, så bliver det FULDSTÆNDIG som Wanda beskriver ovenover... Tror den vil få serveret livretten imens *h

Så er det jo spændende hvad Prosita har med i bagagen  ;D

Hun er begyndt at plukke sig og har fået større attributer  ;)

SPÆNDENDE!! :)