Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: what to do.. (Ikke høns)  (Læst 15604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
what to do.. (Ikke høns)
« Dato: 25 Januar , 2011, 11:30 »

Naboens Dværgvædder stak af fra dets udendørsbur for en 10 dage siden. Jeg kunne se den løbe rundt i vedkommendes have. Dagen efter så jeg den stadig løb rundt der.. så jeg tænkte jeg ville gå ind og gøre nabo opmærksom på det. der var ingen der åbnede.. jeg forsøgte at fange kaninen, men det lykkes ikke. Jeg skrev en seddel og smed den i hendes postkasse. Idag, 8 dage senere, ser jeg kaninen løbe rundt inde ved  en anden nabo, jeg skynder mig ud med et net.. på 2 meters afstand, kan jeg hører kaninen trække vejret. jeg har ALDRIG hørt noget lignende. Det lykkedes mig at fange den. Der er tynd og lyder som et stenskred hver gang den trækker vejret. Jeg har taget den ind på et værelse, givet den gulerødder, grønkål, kaninpiller og frisk vand. Kaninen flaede ud i høet, våd og kold, og har ligget der siden. Jeg ved ikke om den har lungebetændelse.. jeg tror det.. den er ihvertfald voldsomt forkølet.
Måske jeg bare skulle aflive den?? Syntes ihvertfald den skal have chancen..  Min mand vil have jeg skal ringe til nabo og sige jeg har den.. måske.. men hun har hverken reageret på min seddel, sat en efterlysning igang, eller været rundt og lede. Jeg er i tvivl..
hvad gør jeg??

hoejberg

  • Gæst
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #1 Dato: 25 Januar , 2011, 11:44 »
Måske du kan ringe til naboen og høre om hun er interesseret i kaninen. Ellers har du lige arvet en syg kanin.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #2 Dato: 25 Januar , 2011, 11:44 »
Godt du fik kaninen ind. Din nabo skulle skamme sig, ikke at have reageret på dine henvendelser. /d

Kan du ikke prøve at ringe til en dyrlæge? Mange har telefonkonsultation om eftermiddagen. Har desværre ikke andre råd i ærmet :(.

Pøj pøj!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #3 Dato: 25 Januar , 2011, 11:51 »
Øv, det var da en lidt trist måde at få sig en kanin på ::)
Jeg bliver jo straks lidt bekymret for din nabo... Er der nogen der har set hende de sidste 8 dage? Der kan vel ikke være sket noget?
Jeg er nok lidt naiv, men som udgangspunkt tænker jeg, at man ikke ville ignorere sådan en seddel, hvis man havde set den ???

Jeg ville ringe til naboen. Hvis du ikke har held med det, så bliver du jo nok nødt til enten at aflive den eller tage den til dyrlæge...
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #4 Dato: 25 Januar , 2011, 11:57 »
Puha... held og lykke med kaninen. Den blir dyr i regninger hvis den har lungebetændelse vil jeg lige snige ind her  ::) hvis den overhovedet er til at redde...

pylle pylle

  • Gæst
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #5 Dato: 25 Januar , 2011, 12:35 »
Naboen har mindst 1 hjemmeboende barn, så tror ike vedkommende ligger og er dårlig et sted...  Jeg tror vedkommende har fundet sig en ny filejs, og derfor ikke er så meget hjemme for tiden. Jeg har ikke tænkt mig at tage til dyrlægen.. sidst jeg havde en kanin med lungebetændelse, kostede det mig lidt over 1000 kr. Jeg tror jeg giver den en dag eller 2 og så ser hvordan det udvikler sig. Den har vasket sig lidt, og er begyndt at spise hø.. måske den "bare " er forkølet...Det lyder ihvertfald meget voldsomt. tror ærlig talt hun er kørt træt i den.. og håber at problemet bare vil forsvinde..

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #6 Dato: 25 Januar , 2011, 13:08 »
Tine, hvis det er så vil vi gerne påtage os at sørge for kaninen. Vi har 4 i forvejen,s så en fra eller til gør ingen forskel.
Vil godt bruge nogle penge på at få den rask, vi har jo vores dejlige dyrlæge her i stenstrup, som er til at have med at gøre prismæssigt.
Hvis du vil have det, så ring til mig: 50 47 06 64

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #7 Dato: 26 Januar , 2011, 15:37 »
Idag kom Tine forbi med den lille dværgvædder kanin. Det er en lille sød pige, utrolig tam, men møg forkølet.
Hun går nu ude på vores gæstetoilet, hvor vi har stillet en flyttekasse med godt med halm i og et gammelt håndklæde på gulvet. Hun går rigtig og hygger sig. Lige nu sidder hun og pudser sig, så døende af sygdom er hun ihvertfald ikke.
Tine og jeg er ret enige om, at hun er meget forkølet. Det gobler når hun trækker vejret, specielt hvis hun bliver stresset eller nervøs.
Hun får vand med honnning i og så noget godt at spise.
På mandag tager vi hende så ned til dyrlægen hvis ikke gobleriet er forsvundet.
Tak Tine for en utrolig sød og tam pige  ;)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #8 Dato: 26 Januar , 2011, 15:43 »
Lisbeth du er en vaskeægte hverdagshelt!  /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #9 Dato: 26 Januar , 2011, 15:58 »
HURRAH!!!
Endnu en happy ending! :)
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline manniken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 148
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #10 Dato: 26 Januar , 2011, 16:28 »
Lisbeth ........

Der scorede du lige 10 ud af 10 mulige på min scala. Der er virkeligt stort ! Gid der dog var flere som dig!

Og ..... vedr.  den oprindlige ejer af kaninen, gid hendes røv må klø og hendes arm blive for kort, alt for kort.........

Ja ! hvis der mangles kontanter så sig lige til jeg vil godt sende nogle og er sikker på at andre vil  ...

Til dig Lisbeth......... stor kærlighed mange kram

Tommy 

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #11 Dato: 26 Januar , 2011, 17:11 »
Fantastisk Lisbeth og Tine.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #12 Dato: 26 Januar , 2011, 18:33 »
Tusind tak for jeres søde ord, specielt dig Tommy. Det er alt for meget  :'(, sidder her og får tårer i øjnene, synes ikke at det er så specielt det vi gør.
Vi elsker bare dyr, ja undskyld, men næsten højere end mennesker. som man siger: jo mere man lærer mennesker at kende, jo højere elsker man dyr, og sådan er det her i huset.
Er helt sikker på, at vores lille nye kanin nyder at være blevet reddet af Tine. Hun ligger ude på gulvet og slanger sig, det er så dejligt at se  :D

Sagde til Tine, at hvis naboen henvendte sig, så kunne hun bare sende hende herned, så vil hun få en rødfuld så stor, at hun aldrig glemmer det. Undskyld sproget, men kan ikke have mennesker der ikke passer deres dyr ordenligt.....

Kan i ikke hjælpe med et navn til hende?

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #13 Dato: 26 Januar , 2011, 18:38 »
og naboen har stadigt ikke reageret???

i såfald har naboen mistet sin ret til dyret hvis naboen er uenig i dette må de jo have dyret tilbage sammen med en anmeldelse for dyremishandling

my 5cent
godt gået!! /o

navn?? hva med PROSIT!! ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Erik Christfort

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: what to do.. (Ikke høns)
« Svar #14 Dato: 26 Januar , 2011, 19:25 »
Lisbeth. Thumps up!  /o

Og jeg stemer også på Prosit ;) det et godt navn  :D
Mvh. Erik