Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ande-kebab!  (Læst 10717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Ande-kebab!
« Svar #15 Dato: 25 Januar , 2011, 22:36 »
For nemt .... nu er det ikke altid jeg får sagt det jeg skal, tænker en ting og sige noget andet. Men for nemt. Konens veninder......... så skal der da skrues op for blusset mand. En ting er at de vil se TV (den var ikke gået her  ) Men der skal da stil over det... Jeg mener de er jo høns.... og du er HANE .... hehe
Jaja hvis de pitabrød er gode kan det osse være blær helt klar og moppes skal du .
Ville gerne smage dem, helst sikkert. Jeg ønsker jer en god aften men masser af god samtale.

Kærligst

 Tommy

Tak for det ven! Jeg tror i bund og grund vi tænker ens - og det BLIVER blær, det kan du roligt regne med! også selvom det "bare" er pita.

Faktisk er det jo ikke "bare" pita - men GOURMET-pita!  ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline manniken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 148
Sv: Ande-kebab!
« Svar #16 Dato: 25 Januar , 2011, 22:40 »
Så er du igang Morten , klø på og ville stadigvæk gerne smage ...


Kærligst

Tommy

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Ande-kebab!
« Svar #17 Dato: 26 Januar , 2011, 20:08 »
Så har jeg udbenet en and og skåret alt det fine kød ud og marineret det med olivenolie og kebab-krydderi ! Det skal ligge der til fredag, og så aber vi lige efter i en eller anden form, måske serveres det med en god og fyldig salat til. Dejligt at få inspiration til en anden måde at bruge det dejlige kød til  /o

Min søns kommentar, da de 2 andebryster lå på skærebrættet '- er det der så ande-kebabser??'  ;D
Mvh Marianne

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Ande-kebab!
« Svar #18 Dato: 29 Januar , 2011, 00:50 »
Så er ande-kebabben testet! (og undskyld hvis jeg staver eller skriver lidt skidt/vrøvlet - den blev testet sammen med 2 flasker GOD rødvin!!!)

Først og fremmest fik ande-kebabben et nyt og mere mundret navn: "Rap-kebab!" - FEDT navn!

OG det smagte fantastisk! 1000 gange bedre og mere mørt og saftigt end oksekød som vi plejer at bruge.

Jeg selv, konen og veninderne var voldsomt tilfredse med aftenens menu så det var en stor succes der helt sikkert vil blive gentaget en anden gang hvis vi har fjerkræ, der er for småt til "hel steg"!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.