Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Husvilde deguer  (Læst 11314 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Husvilde deguer
« Dato: 17 Januar , 2011, 23:04 »
Skulle slet ikk ha sårn nogle ... de yngler som besatte og bryder ud af alting. Nåmen har altså hjulpet en veninde af med dem ...typisk det altid ender sådan ikk  ::)

grundet midlertidige usmarte bure bor de 3 damer nu i et mindre fuglebur i campingvognen mens hannen sidder nede under campingvognene og kalder  *s

Så hvis der er nogle herinde der ligger inde med et bur egnet til deguer af en ordenlig størrelse (samme slags som til chinchillaer og andre mindre gnavere med lille afstand mellem tremmerne eller plastiksider) må i meget gerne sige til. Kan desværre ikke tilbyde andet en tak for det ... og det behøver slet ikke være pænt..det skal bare VIRKE  ;). Så har i sådan et stående i ikke skal bruge til noget ..ja så kan jeg snildt bruge det.

Ikke engang katten gad hjælpe mig med at fange den under campingvognen  /d

Lige om lidt eksploderer de garanteret af unger .... suuuuk !!!
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Husvilde deguer
« Svar #1 Dato: 17 Januar , 2011, 23:07 »
Årh, de er så søde at se på. Godt du bor så langt væk. ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #2 Dato: 17 Januar , 2011, 23:08 »
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!!

 *g
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Husvilde deguer
« Svar #3 Dato: 17 Januar , 2011, 23:10 »
Søs, kan du ikke sælge dem? Jeg mener de er ret dyre at anskaffe. Min yngste datter havde et par stykker på et tidspunkt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #4 Dato: 17 Januar , 2011, 23:11 »
Er glad for jeg er ultra dårlig til matematik ... ellers ville jeg nok få onde drømme om hvor mange de kan blive til  ::)
Med venlig hilsen Søs

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #5 Dato: 17 Januar , 2011, 23:13 »
Den forrige ejer ...der ellers har mange gode kontakter .... kunne ikke afsætte ynglen , ikke engang gratis... men jeg vil selvfølgelig prøve at kontakte diverse dyrhandler... men markedet er nemt at mætte da det er de rene fødemaskiner.

Nu får de lige chancen her sommeren over.... kører jeg træt i det får jeg en meget velnæret kat.
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Husvilde deguer
« Svar #6 Dato: 17 Januar , 2011, 23:16 »
Rettelse. Får lige at vide at de ikke koster så meget i indkøb, men derfor kan du jo godt forsøge at sælge dem.

Jeg hjælper gerne med de matematiske udregninger hvis det er nogen trøst   ;D

Facit er iøvrigt =0, hvis du holder kønnene adskilt.  *g *f

Pas på katten ikke bliver overvægtig. Så kommer der let en dyrlægeregning oveni. Puh.
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #7 Dato: 17 Januar , 2011, 23:21 »
Ja så længe hannen sidder UNDER campingvognen sker der i hvert fald ingen ulykker ... har lånt en rottefælde nu da katten ikke gider gøre noget ved ham  ::)

Havde vi nu haft slanger havde der været en ide i den slags dyr ... men vi har ikke plads til slange her i huset og det kræver desuden tilladelse fra Aalborg kommune .... og nu er pointen netop at vi ikke vil have andre dyr en hunden inde i huset.
Med venlig hilsen Søs

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Husvilde deguer
« Svar #8 Dato: 17 Januar , 2011, 23:25 »
Mener bestemt at de skal i et mere sikkert bur end et, der er chinchillaegnet. Der skal være metal oppe, nede og til alle sider - plastik og træ gnaver de sig bare ud af. :)

Vi har selv haft snakket om at anskaffe et par stykker, men har droppet det igen, da jeg ved hvem der kommer til at hænge på dem, når nyhedsværdien er gået af dem.  :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #9 Dato: 17 Januar , 2011, 23:28 »
Helt enig .... altså bortset fra at chinchillabure også skal være metal eller glas alle vegne .... ikke uden grund vores sidste chinchilla ændrede navn til houdini  ;)

Orker faktisk heller ikk dem her ...men hun var dælens desperat hende min veninde ..om ikke andet vidste hun jeg ville være i stand til at aflive dem på en human måde hvis det skulle komme til det. Men det er da sidste udvej ..nu prøver vi lige  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Husvilde deguer
« Svar #10 Dato: 17 Januar , 2011, 23:56 »
Hov hov stop Søs - ikke fodre dem til katten! Vender lige tilbage når jeg kan komme til en pc igen, det er ikke nemt at skrive fra mobilen. Men foretag dig intet uovervejet! Lad evt døren til hannens bur stå åbent, så er det muligt at ham selv finder tilbage. Det gør vores.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #11 Dato: 18 Januar , 2011, 00:26 »
Bare rolig .. hygger mig med dem indtil videre...derfor jeg gerne lige vil finde mere rummelige bure til dem.
Og ja ...jeg har ladet det gamle bur de kom i stå åbent ...og så kan det også være han finder vej ind i rottefælden ... det får jeg at se i morgen  ;)
Med venlig hilsen Søs

Susanne

  • Gæst
Sv: Husvilde deguer
« Svar #12 Dato: 18 Januar , 2011, 07:03 »
Den forrige ejer ...der ellers har mange gode kontakter .... kunne ikke afsætte ynglen , ikke engang gratis...

Nu hører det jo heller ikke ind under almen viden, hvad sådan en dims er for en størrelse! Man ku jo godt i annoncen forklare, at der ikke er tale om et asiatisk håndvåben :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Husvilde deguer
« Svar #13 Dato: 18 Januar , 2011, 07:14 »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Husvilde deguer
« Svar #14 Dato: 18 Januar , 2011, 07:51 »
Susanne  *g

Lur mig om man ikke kan finde en anvendelse der minder om alligevel  ;D

Tak Marianne ... ja de ser bare kære ud på billeder  ;)
Med venlig hilsen Søs