Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma-møde?  (Læst 37596 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Brahma-møde?
« Svar #60 Dato: 18 Januar , 2011, 19:05 »
Præcis! /o
Det ville være synd, at lægge det samtidig med forumdagen. :)
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Brahma-møde?
« Svar #61 Dato: 18 Januar , 2011, 19:13 »
Det synes jeg også Ingrid :)

Men derfor kan vi jo stadig mødes og snakke og hvis du tager dine brahma med skal jeg gerne fortælle hvor ringe de er i forhold til mine ;) men stadig flottere end Wandas  *f

Så er vi enige om at brahma dag bliver en anden god gang? Jeg er helt med på det, men bortset fra alt hønseriet så regner jeg også med at jeg skal med Peter rundt og hilse på alle hans tulipaner på Gavnø ;) ik Peter?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Brahma-møde?
« Svar #62 Dato: 18 Januar , 2011, 19:20 »
men bortset fra alt hønseriet så regner jeg også med at jeg skal med Peter rundt og hilse på alle hans tulipaner på Gavnø ;) ik Peter?

Jow, og jeg vil glæde mig meget til at gå rundt og snakke tulipaner med dig.
Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Brahma-møde?
« Svar #63 Dato: 18 Januar , 2011, 20:04 »
Hej Alle Brahma intreserede.

Spørger bare ? :

Er det Brahma klubben som aranggere det kommende møde på Gavnø slot ?

Med Hilsen fra Jørn.

Jeg må nok tage skylden for forviklingerne. Da jeg så at Brahma"nørderne" var interresseret i at mødes, tilbød jeg at de kunne bruge vores i forvejen opstillede faciliteter her om lørdagen, når de aligevel skal herover til om søndagen.

Søndag er forumdag.

Hilsen
Peter

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Brahma-møde?
« Svar #64 Dato: 18 Januar , 2011, 20:14 »
Hej Alle Brahma intreserede.

Spørger bare ? :

Er det Brahma klubben som aranggere det kommende møde på Gavnø slot ?

Med Hilsen fra Jørn.

Nej Brahmaklubben har intet med dette Forum brahma møde at gøre.

Offline baymler

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Brahma-møde?
« Svar #65 Dato: 18 Januar , 2011, 21:22 »
hej

Brahma Klubben vil gerne vil med til at skabe denne dag. Hvis vi kan hjælpe så må I sige til.

Vil det ikke være en ide hvis der blev fundet 2-3 stykker her fra forum + evt. en fra Brahma klubben, som finder en dag, laver et program, også må det være op disse personer om denne Brahma dag, skal afholdes med eller uden andre racer.


Fordelen ved at afholde dage sammen med enkle andre racer er jo, der ofte kommer et større antal intereserede, som så evt. (selvfølgelig) falder for Brahma racen. (vi kunne jo måske også lære noget af høns folk, som har andre racer).

mvh Henrik

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma-møde?
« Svar #66 Dato: 18 Januar , 2011, 22:13 »
Oh oh ohhh det er ved at køre helt af sporet det her...
Ideen var allerførst at vi var nogle stykker der har interesse for brahma, en del af os meget nye i faget.
Vi har længe talt om at mødes i hyggeligt lag og få en dommer til at kigge på dyrene og fortælle hvad sådan en fisk kigger efter når de står med dyrene i hånden, hvad vi som ejere kan gøre i forberedelsen og hvad vi skal være obs på i avlen. Derud over var planen bare alm. social hygge.
Altså ingen konkurrence, uden for alt hvad der hedder klubber, foreninger og halløj, total og aldeles uofficielt ;) næsten mest for at alle andre kan se HVORFOR det er MINE høns der er Smukkest :)
Som altid så er vi jo herinde fra spredt for alle vinde i dette land og derfor et størrer planlægningsarbejde at få det istand.
Så kom Søde PeterPan med forslaget om at vi kunne være på slottet fra lørdag da burene jo står der (ellers hjælper vi selvfølgelig) og da vi jo allerede har planlagt turen til Gavnø så var det jo et oplagt tilbud. (muligvis uden Johanne da det ikke er sikkert hun må køre så lang for moar ;) )

Så vidt jeg kan tælle så drejer det sig om mellem 5 og 10 avlere herinde fra altså ikke noget voldsomt stort opslag.

Forumtræffet vil jeg ikke bruge "kun" på brahma, Ja undskyld men hønsene kommer faktisk i anden række, det er folkene herinde jeg kommer for at møde :) og så for endnu engang at bjergtages af Peters smukke baghave.

Jeg bliver sikkert misforstået nu... men så skal jeg nok forsøge at uddybe mine synspunkter igen om nødvendigt
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline baymler

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Brahma-møde?
« Svar #67 Dato: 18 Januar , 2011, 22:46 »
Bare rolig det var blot et tilbud. Jeg kan godt forstå det ikke er point eller lign der trækker, da dyrene gerne skulle se lidt "slidte" ud, da de lige kommer fra en forhåbentlig avlssæson.

Jeg syndes da bare jo flere folk der mødes, jo flere fif kan der videre gives, det kan jo være alt fra befrugtning af
rugeæg, klargøring til udstillinger, fodring m.m.

Da vi havde ungdyr dag i Brahma klubben, var det jo også disse ting der videre gives. Det er lære vi ALLE af, der er altid nye emner der kan vendes, det var en rigtig god dag. (ifølge flere)


Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Brahma-møde?
« Svar #68 Dato: 18 Januar , 2011, 23:02 »
Uh det lyder rigtigt spændende Henrik :) jeg må se at få mig meldt ind i klubben
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Brahma-møde?
« Svar #69 Dato: 19 Januar , 2011, 00:35 »
Et Brahma-møde skulle naturligvis være for alle med tid og lyst. ;D
Brahmaklub, brahma-mafia, brahma-bitches, brahmaelskere, Brahma-øl (ups!) OG Brahmahøns!!! /o
Og som Johanne: jeg må da se at få meldt mig ind i klubben. /o
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-møde?
« Svar #70 Dato: 19 Januar , 2011, 12:49 »
Oh oh ohhh det er ved at køre helt af sporet det her...

Nej da det er bare ved at udvikle sig og blive en realitet.

Så HVOR mange kan reelt komme lørdag den 7. maj til et Brahma Træf Af alle de her nævnte ?  Brahmaklub, brahma-mafia, brahma-bitches, brahmaelskere, Brahma-øl (ups!) OG Brahmahøns!!!

Forudsat at der er bure til rådighed allerede der. Og det skal være udstillingsbure til store høns, vi skal bruge og ikke så meget voilerer.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Brahma-møde?
« Svar #71 Dato: 19 Januar , 2011, 12:57 »
Jeg kan måske komme begge dage. Men det bliver for meget at medbringe høns, især for hønsenes egen skyld.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Brahma-møde?
« Svar #72 Dato: 19 Januar , 2011, 13:08 »
Jeg kommer også begge dage - med måske 3-4 høns! :)
Jeg har ikke selv bure,
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Brahma-møde?
« Svar #73 Dato: 19 Januar , 2011, 13:12 »
Jeg møder op på dagen medbringende 6 dyr og har ikke bure.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma-møde?
« Svar #74 Dato: 19 Januar , 2011, 13:27 »
Hej Brahma fans og alle jer andre

Ja jeg selv og Rikke regner med at kommer  :) Antal dyr hmm alt mellem 10-15  ;D Nogle af dem bliver ungdyr(så der rigtig kan blive noget at snakke om)

Brahma klubben vil være til stede i form af mig og Lene måske flere  :)

Jeg er glad for vi får et Brahma træf.Det kunne være starten på kommende Brahma dage her på øen.

mvh Jesper
mvh Jesper