Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: gode råd søges til indhegning  (Læst 3858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
gode råd søges til indhegning
« Dato: 10 December , 2010, 21:42 »
Jeg får et par geder til foråret og et par gæs. Jeg forestiller mig de skal gå sammen, men hvilken indhegning er så bedst? Gederne er dværggeder, og er jo kendte for at være udbryder konger, så kan et vildthegn mon holde dem inde? Gæssene påtænker jeg at stække, så de ikke flyver.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: gode råd søges til indhegning
« Svar #1 Dato: 10 December , 2010, 22:35 »
Hej Charlotte hønemor!

Til vores dværggeder har vi et hegn på 1,5 meter. Den nederste halvdel bliver volsomt belastet af, at gederne gnubber sig op ad det, så det punktsvejsede hegn dur ikke, hvis du ved hvad jeg mener.
Jeg har også ænder og gæs. Gæssene flyver ingen steder, ænderne flyver til gengæld lidt rundt, men kommer altid hjem, (til madskålen)
Ingen af dem er stækket, så kan de jo ikke flyve op i træerne i tilfælde af angreb fra ræv eller mår.
Hilsen
Peter

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: gode råd søges til indhegning
« Svar #2 Dato: 11 December , 2010, 06:18 »
Vi har trådhegn på 1,20 omkring vores geder med en el-tråd nede for neden!! Før vi fik el-tråd på blev hegnet meget hurtigt ødelagt....de fandt også meget hurtigt ud af, hvor hegnet gabte lidt forneden, så de kunne kravle under!! Efter der er kommet el-hegn, bliver de inde!! Hvis hegnet af en eller anden grund er slukket, finder de meget hurtigt ud af det og er ude /d
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: gode råd søges til indhegning
« Svar #3 Dato: 14 December , 2010, 13:50 »
Hihi, det er et godt billede Sørenp  /o
Tak for de fine svar, jeg tror jeg lader mig inspirere af Peter Aggers billede. Jeg er ikke så meget til stødhegn, da jeg er dagplejer og ikke tør tage chancen - hverken hvis jeg glemmer at slukke det, så børnene får stød, eller at jeg glemmer at tænde det igen når vi har været derude, og gederne løber på flugt. Jeg ved hvad du mener med det punktsvejsede. Hegnet som er på billedet, er det ikke enormt dyrt? Måske nogle af jer der har noget liggende i ikke bruger mere?
Solskinshilsner til alle  ;)
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: gode råd søges til indhegning
« Svar #4 Dato: 14 December , 2010, 14:26 »
Christina er også dagplejer - og har geder - jeg tror endda de er fra Peter Agger, hvis jeg husker rigtigt. Du kan se lidt af hendes hegn under opførelse her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=8890.0
« Senest Redigeret: 14 December , 2010, 14:32 Fra Juhulie »
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: gode råd søges til indhegning
« Svar #5 Dato: 14 December , 2010, 17:51 »
@ Søren

Jeg ser du har brugt mit billede, det gør ikke noget - meeeen det er da en grim titel du har givet det.... for det første er det en buk som kigger ind og ikke en ged og for det andet er bukken (Dollar) bestemt ikke grim. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: gode råd søges til indhegning
« Svar #6 Dato: 15 December , 2010, 10:59 »
Jeg synes den buk ser så sød og rar ud!!! Læg mærke til de rolige øjne, jeg kender lidt til det har selv haft op til flere bukke og væddere. Nogle af dem ville være gået lige durk igennem den rude for at angribe den formastelige derinde. At han tillige er meget smuk skal ikke lægges ham til last.

Jeg må sige, at jeg ikke håber du på noget tidspunkt kunne finde på, at anvende nogle af mine billeder med så negativt en tekst under.Synes det er meget ubetænktsomt gjort.

VH Gunni.